neděle 30. srpna 2020

Srpen v kostce ...



Pokud se o někom dá říct, že je či byl žhavý, letošní srpen všechna kritéria naprosto splňoval.
V žilách mi koluje temperamentní maďarská krev, i když bych se podle genetického fondu měla cítit jako kapr ve vodě, měla jsem spařené půlky, měla jsem spařeného celého člověka.
Pijete rádi kávu ? A máte při ní otevřený notebook ? Zpozorněte.
Jednoho srpnového rána jsem si s kávou pročítala aktuální dění doma i ve světě, když se slečna Farkašová rozhodla pro romantickou chvilku. 
Skočila tak nešikovně, zbývala možnost, buď opařit její  bílý kožíšek a svůj hrudník ranní kofeinovou vzpruhou a nebo obsah šálku vychrstnout do počítače. Zvolila jsem variantu druhou a ve vteřině mi plavalo celé zařízení.
Pokud slýcháte, že s infarktem či mrtvicí máte okamžitě vyhledat pomoc, u zalitého notebooku je to hodně podobné, jen nejde o život, jde o peníze. 
Technik prohlásil, že rozhodují minuty a protože jsem byla rychlá, podařilo se mi zachránit skoro nové zařízení za nemalý obnos. Nefénovat, nevytírat, neklepat, pouze odpojit od napájení a rychle k odborníkům.
V době covidové jsme měli hodně omezenou kulturu a kde se báječně zchladit za horkých dní ?
No v kině přeci. 
Česká kinematografie valí jeden film za druhým a vůbec nejsou špatné.
Životopisné drama Havel, o jedné z našich nejdůležitějších disidentských osobností, o budoucím panu prezidentovi, mne dějovou linkou nekatapultovalo do nebes, protože i moje generálka říkala, že to byl pěkný holkař. / tak jo, neříkala holkař, říkala kurevník / 
A z čeho jsem byla upřímně unesená ? Co mi vyrazilo dech ?
Famózní, geniální a uvěřitelné herectví hlavního představitele Viktora Dvořáka, koncert pro celý kinosál, dlouho jsem nezažila tak pozitivní ohlas, lidé tleskali, smáli se, bavili se.
Ani ten druhý, film Šarlatán v kvalitě nepokulhává. Precizní rukou režisérky Agnieszky Holland vedený otec a syn Trojanové mne oslovil i po vizuální stránce, špičková kamera a fenomenální střih, myslím, že ceny budou jenom létat. A po právu.
Tak dlouho jsem se džbánem chodila kolem stavebního úřadu, tak dlouho jsem žebrala, ucho se utrhlo a já za měsíc pověsím na plot nejkrásnější ceduli svého života Stavba povolena.
Budeme stěhovat, budeme bourat a já se přiznám, že si ještě užívám zahrady než vjede bagr.
Kvetou mi překrásně traviny a je to podívaná pro následníky Přemka Podlahy, jen sedět a nechat se unášet dlouhými stébly, které tančí a ševelí nad zemským povrchem. 
Samozřejmě nesedím, dávám si do těla a je to krásný sport, ten zahradnický, pěstitelský, ten ala Mičurin.
Nejen prací jsem žila, ale i kouzelnou dovolenou se Sofinkou. Když nám jednoho dne také zapršelo, vydaly jsme se na perlu raně barokní architektury, státní zámek Lemberk.
Má vnučka projevila zájem o prohlídku, což mne upřímně děsilo, nechtěla jsem rušit jako element, který měl zůstat doma nebo na písku.
Celých šedesát minut okruhu jsem trnula, kdy budeme potřebovat čůrat, pít, kakat, jíst a nic.
Naopak v každé místnosti jsme hledaly u lůžka nočník, smály se u broušených zrcadel a protože mne nechodí v noci strašit Zdislava z Lemberka, patronka rodin a ochránkyně nemocných, asi jsme nezanechaly ani špatnou karmu :-)
Loučím se s horkým srpnem, dal zemi i vláhu a mně poznání, že se opět příroda připravuje na zimu. Moje ornice hraničí s lesem, tudíž si v mých stromcích, keřích i travinách hlavně veverky schovávají oříšky, plody lesa. A tak pravidelně nacházím tuhle nadílku a věřte je bohatá, má to být nějaký signál, něco nám příroda naznačuje ? Uvidíme.
Nadevírám měsíci, který vyžene naše školáky do lavic, výrazně pozmění světelnou pohodu a přírodu pozvolna vymaluje tou nejpestřejší paletou podzimních barev.
Podařilo se mi získat pro můj blogový rozhovor nebývalou osobnost, člověka, který mne baví, inspiruje, má duši a obrovské srdce, talent a šikovné ruce. Dlouho jsem žádný rozhovor neudělala, neb je to skutečně těžká disciplína a když má vyznít, musí být řemeslně dokonalá. 
Držte palce, abychom oba či obě uspěli a potěšili poutavým čtením vás všechny.
Krásné září plné radosti, slunce a hlavně, ve zdraví.



53 komentářů:

  1. Simi, vypadá to, že notebook se uzdravil.
    Chválím článek, jak jsi jej pojednala, moc čtivý a optimistický, vše se v dobré obrátilo. Zdravím Jiřina z N.
    u nás prší, jsem nadšená

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš, já na majetku nelpím, spíš by mne mrzela opařená kočka.
      U nás prší a prší a prší, je brzo tma, nějak nám ten podzim leze brzo domů :-)

      Vymazat
  2. Simi, gratuluji k ceduli a přeji mnoho budovatelských úspěchů a málo komplikací.
    Hezké září, co už je za dveřmi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic nemůže být horší než stavění minulý rok, letos to bud snad rozumnější a s lepší stavební osádkou.
      Komplikace budou, o tom nepochybuji, život bez nich by byl opruz :-)

      Vymazat
  3. Simi, zase jsem si početla. Gratuluji k ceduli a držím palce, aby zahrada nedoznala velké újmy.
    Přeji šťastné vykročení do měsíce září.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pevně věřím, že se dohodneme na společném a hlavně rozumném řešení.
      Vše je o lidech.

      Vymazat
  4. Simonko, krásně jsi zhodnotila měsíc srpen a hezky jsem si početla. Na Lemberku jsme letos také byli. Byl to jeden z mála letošních výletů. Přece jen nás ten covid19 omezuje. Veverky se u Tebe mají dobře, když si tam chodí schovávat zásoby na zimu. Tak se ještě kochej zahrádkou, než začne stavební maraton. Přeji Ti krásný vstup do podzimního měsíce září.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lemberk je kouzelný a hlavně se tam natáčela Poslední aristokratka.
      Veverky jsou čiperky, ukládají si do zahrady každý rok, jen je toho letos skutečně hodně, asi čekají tuhou zimu. A nebo se hodně urodilo.

      Vymazat
  5. V tomto čase bych bral letní kino. Na oba filmy jsem četl rozpačité recenze, které mě od filmů spíš odrazují. U Havla navíc, jak už někdo vtipně poznamenal: "Proč na něj chodit do kina, když jsme ho zažili?"
    Docela se mně líbí jeho hry, ale jinak ani trochu.
    Hlavní jsou však posuny ve stavařských záměrech :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si recenze přečtu, ale ráda se přesvědčím o opaku. Což se mi stalo mnohokrát.
      Každý máme vkus jiný, každého osloví něco jiného a taková paní Mirka Spáčilová je toho živým důkazem. Má talent vše shodit, nedá prostor s malými výhradami a když dělá bilance, kupříkladu 10 nej , nikdy se netrefí ani jedním filmem.
      U obou filmů mne nenadchla dějová linka, ale herecké a režisérské schopnosti.

      Vymazat
  6. Kafe v notebooku už jsem měla, ale bylo to jen pár kapek, protože mi doma neběhá paní Farkašová a kafe nepiju horké, takže dilema jestli notebook nebo hrudník vyhrál hrudník. Zvláštní, jak v takové mikrochvíli stihne člověk ještě uvažovat, jestli to nebude blbost a jestli to kafe už dostatečně vystydlo :D.

    Pestrý srpen jsi měla, přeji ti krásný zbytek léta, Simčo :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže já miluji vařící kávu a pro slečnu Farkašovou by byla poslední a fatální.
      Ano, souhlasím, člověk ve vteřině zhodnotí ledacos.
      Pan technik pravil, že důležitá je i skutečnost, jak a kolik sladíš :-)

      Vymazat
    2. Myslím si správně, že v případě notebookové nehody se bude hodit, že nesladím? 😀

      Vymazat
    3. Pan technik pravil, že nejhorší je v zařízení sladká limonáda či kávička.
      Tudíž ty jsi potenciální trosečník, který se na svém voru vrátí bez úhony.

      Vymazat
  7. U mě je to s kávou tak, že když si moje návštěva chce u mě dát kafe, musí si ho přivézt s sebou. Z tohoto pohledu je můj notebook v relativním bezpečí :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to o disciplíně a zdravém životním stylu. :-)

      Vymazat
    2. Ano je velký rozdíl, jestli poliješ klávesnici robustou nebo arabicou...

      Vymazat
  8. Kafe v pc.....tak to už se mi taky v práci povedlo. Těch nadávek, co jsem si sama sobě dala....a náš pohodový ajťák se jen usmál a řekl vypni ho !!!! A bylo to:-)a já z toho měla takového nerva.
    Krásný srpen jsi měla. Ať se ti podaří i září. Přeji hezké dny. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem měla šíleného nerva, ale vzhledem k objemu kapaliny by to vypnutí sice pomohlo, ale zároveň nevyřešilo, káva už byla na základové desce, což napáchá nenávratné škody.

      Vymazat
  9. Nielen text tentokrát, ale aj obrázky. Hlavne ale tie myšlienky, ktorá vo mne vyvolávajú asociácie, danke, dass es Dich gibt!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, myšlenky. Mám jich plnou hlavu a pak nemohu usnout.
      O co jednodušší to mají lidé s dutou hlavou.
      Drahý, posílám políbení.

      Vymazat
  10. Simi, děkuji za další barevné shrnutí.
    Kafe jsem si do PC vylila nedávno, ani jsem nepotřebovala paní Farkašovou... Naštěstí piju malé...
    Bavila jsem se nad vaši prohlídkou zámku, připomněla si mi, jak jsme po památkách vodili naše děti. Dvouletý Adam hledal v každém pokoji hodiny :o)
    Přeji hezký den a pohodové září! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla ve mně malá dušička, během léta jsem zažila, jak děti rušily výklad, řvaly a vůbec je to nebavilo. Nechtěla jsem působit jako rušivý element, sama to nemám ráda.
      Vy hodiny, my nočník a prohlídka proběhla na výbornou :-)

      Vymazat
  11. Srpen se vším, co má být... Těším se na rozhovor!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu se snažit nezklamat, protože ten člověk je i svým životním nasazením výjimečný.
      Byla by obrovská škoda to zbabrat.
      Děkuji.

      Vymazat
  12. Kafe v noťasu jsem ještě neměla, ale mobil ve psí misce na vodu už ano. Podobná situace...rychle odpojit od zdroje.... Naštěstí se zachránilo vše :)
    Simčo, na rozhovor se těším, kdopak to asi bude?
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Osobně mi vypadl také mobil u jezírka, naštěstí to bylo zhruba 10 cm od vodní hladiny. Také se naštěstí v pohodě.
      Rozhovor ... nevím, jestli znáš, spíš myslím, že né a o to to bude větší a milejší překvapení.

      Vymazat
  13. Kávou u počítače se mohu opařit jedině já. Počítač mám stolní, takže jedině by to mohla odnést klávesnice :-). Ale vnučce při bujaré oslavě svých narozenin se podařilo podobným způsobem poslat počítač do nebe k tomu určeném.
    Shrnutí měsíce jako vždy čtivé. Že se na nadcházející měsíc těšíš o tom žádná. Ale fuška to bude :-).
    Moc vám to ,,holky" všem třem móóó sluší !!!!
    Na rozhovor jsem zvědavá a těším se na něj.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a to je právě nevýhoda notebooků, když zaliješ, je v kopru.
      Stolní počítač je prima, protože klávesnice za vymění za hubičku.
      Vím, že stavba bude nemalá zátěž, už nyní z toho mám těžké spaní, ale realizace snů je vždy porod :-)

      Vymazat
  14. Na odpravení notbůčku ani nepotřebuju slečnu Farkašovou ani nikoho z našich kocourů, na to si stačím já. V dobré víře jsem si chtěla vyčistit klávesnici, vzala si na to potřebný a určený prostředek a zmáčkla. Na klávesnici mi vykydlo cosi co silně připomínalo sperma nejméně od třiceti dárců a klávesnice zkolabovala, neb se vyzkratovala....já měla konečně v srpnu dovolenou, odpočinek jakýst takýs ano, nicméně tu strašnou únavu podle toho jak stále ráno jsem dlouho schopná spát to nevyhnalo. Navíc mi do toho začíná mluvit i blížící se úplněk, takže bez chemie usínám skoro nad ránem, s chemií dvě hodiny po půlnoci. O tom že jsem jak praštěná měchem ani nemluvě. Veverku jsem včera na zahradě pozorovala, jestli si schovávala oříšky zjistím až na jaře až mi všude v trávě začnou růst malé lísky....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám k zařízením tohoto typu zákaz. V práci jsem se jala opucovat obrovský monitor na kamerový systém, též přípravkem k tomu určeným a už se nikdy nespustil.
      Prášky na spaní jsou průser, kterým jsem si několikrát prošla, také jsem bez nich nemohla usnout a ráno jsem byla jako zpráskaná.
      Nedostala jsem do vínku možnost vypnout hlavu a také to podle toho vypadá, spím blbě celý život.
      Já nacházím lesní plody a ořechy všude, právě nyní stříhám malé jehličnany a jsou tam skoro ve všech případech.
      Včera jsem na tebe myslela, kupovala jsem krásné krokusy :-)

      Vymazat
  15. Dívám se, že Sofinka už umí vysunout nožku, jako pravá modelka ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejen modelka, hlavně veliká hérečka, která už po půl roce potřebuje do školky jako prase drbání.

      Vymazat
  16. Tak teď se na ten rozhovor opravdu těším :-) Držím palce, ať se povede! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Udělala jsem jich už několik, vždy se setkaly s obrovskou odezvou, na blogera se pak lidé dívali zase z úplně jiného úhlu, z jiné pozice.
      Jenže aby to mělo patu a hlavu, musí se ten člověk trochu poznat a načíst, pak to má šťávu. Tak se snažím, tak makám a nadhazuji míček, uvidíme,jak ho uchopí druhá strana. :-)

      Vymazat
  17. Možná horší než kafe v počítači je džus v počítači. To zažil mladší syn. Je v tom hodně cukru, který se spekl a už nešlo nic dělat. I když Robert celý noťas rozebral, co šlo opláchl a vysušit, tak něco prostě nešlo, ale nakoupil nové součásti a dal opět dohromady.
    Hlavně je třeba mít někde externí zálohy dat.
    Zahradničení je dřina i radost. Tvoje zahrada bude dokonalá s novou chatičkou. Ta nejmladší slečna už je o trochu koketka zvídavá. Krásné děvče.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to rozhodně, cukr je prý konečná. Syn je šikovný a hbitý,tímhle se může pochlubit málo z nás, většinou utíkáme za profesionály.
      Já jsem takový fatalista, nic nezálohuji. :-)
      Ona to už nebude chatička, bude to to takový malý domeček :-)

      Vymazat
  18. Simčo, až na ten politý noťas jsi se měla krásně. Držím pěsti při stavbě, my jsme v plném proudu, SP bylo vydáno velmi rychle a tak i my, teda Míra, jede na plný výkon. S dcerou vám to moc sluší a Sofinka je už veliká, nádherná slečna.
    Krásně sepsané shrnutí.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem čekala takto dlouho hlavně kvůli lokalitě a výjimku jsem dostala jen já.
      V oblasti se nesmí stavět a mnoho lidí po novém zákoně bude mít obrovské problémy.
      Také se projektová dokumentace předělávala celkem třikrát než prošla.
      Já už jedu na několik výkonů, abych se toho vůbec dožila :-)

      Vymazat
  19. Srpen jste si holky krásně užívaly, léto pomalu končí, ale i září umí být nádherné. Já ti přeji ještě pevné nervy s plánovanou stavbou i když ten nejdůležitější papír už máš ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nejsem tropický typ, naopak. Když jsou nechutná horka, nedávám to.
      A být celý den zalezlá a čekat na ráno nebo večer, až začne být přijatelně, to mne také moc nebaví.
      Mám ráda umírněné a normální teploty.
      Ano, nejdůležitější papír mám, však jsem si ho vymodlila. A to doslova :-)

      Vymazat
  20. Blondýnko, opět krásné shrnutí dalšího měsíce. A Sofinka se na fotkách chová jako pravá modelka. Gratuluji k tomu "vzácnému" papíru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Psala jsem to již výše, je to hérečka.
      Nevím, jak u vás, ale ona už potřebuje do kolektivu jako prase drbání, je rozjetá, rozjívená a školka jí po půl roce výrazně pomůže.

      Vymazat
  21. Díky za filmové tipy. Držím pěsti, aby stavba šla pokud možno bez zádrhelů.

    OdpovědětVymazat
  22. .. a já přeji šťastnou cestu a užijte si to.

    OdpovědětVymazat
  23. Tak italské kafe by se ti vyplatilo hodit do výstřihu :-))
    Sice je taky horké, ale pokud si uvaříš barovou porci, mnoho škody nenadělá. Ze Sofinky roste krásná slečna a jak zajímavě pózuje!

    OdpovědětVymazat
  24. Pohodička, sluníčko, kytky! Usměvavé berušky, co víc si přát.

    OdpovědětVymazat
  25. Simi, vidím, že jsi si srpen báječně užila a doufám, že se podobně vyvedou i zářijové dny.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  26. Sofinka krásná. Usměvavý srpen, kde vše dobře dopadlo. Tak hodně radosti i v září .-)

    OdpovědětVymazat
  27. Simi, krásné čtení - jak jsi prožívala srpnové dny. Těším se s tebou na tvůj nový domeček s tak nádherným výhledem. Sofinka je kouzelná - je vidět, že si spolu své chvilky užíváte.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  28. Simči, přeji krásné září a vše aby ti vyšlo jak si představuješ.Martina

    OdpovědětVymazat
  29. Takže noťas přežil, přežilas i ty, navíc pár zajímavých kulturních událostí.
    Ale co nepřežije, je tvá krásná zahrada?
    To snad ne?
    Nebo jsem to pochopila špatně?

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.