sobota 22. srpna 2020

Svišti na golfovým hřišti ....

aneb jak se krade v golfovém rezortu.



Jako stará rocková babička s kérkami od hlavy až k patě jsem se mezi bílými límečky a rukavičkami zdatných golfistů a golfistek, skutečně vyjímala.
Netuším, co mne přimělo k výběru golfového rezortu k letošní dovolené s mou vnučkou. 
Velkou úlohu v tom sehrála horka či nadměrná dávka kofeinu. Možná oboje :-)
A tak jsme se ocitly v Podještědí, mezi zelenými greeny, odpalovacími rampami, jamkami a holemi.
Celá šťastná jsem s milovanou vnučkou ulehala k první noci, kdy jsme si slibovaly ranní návštěvu výběhu s kozičkami a králíčky.
Domnívajíc se, že dítě spí, odhodlala jsem se k prozkoumání internetu, když se místností ozvalo ...
Babičko, nesviť, pokoušou tě komáři !!!
A tahle malá, droboučká větička nezapadla v šumu dějin, stala se doslova hororovou. Kolem hlavy, kolem těla mi létalo a pískalo miligramové nic. Co setkání s mou kůží, to bodnutí a následný svědivý lívanec. Neuroticky jsem poskakovala po místnosti, rozhodnutá se vyrovnat a ztrestat každý bodanec.
Ranní skóre 20 : 1. Dvacet bodnutí nevyspalá a otrávená babička, jedno drobné bodnutí vyspalá a vychechtaná vnučka.
Sluníčko, modrá obloha a olepené tělo je nejlepší zchladit v bazénu. Vyzbrojené opalovacími krémy, rukávky, potápěčskými brýlemi a skvělou náladou jsme vyrazily k vodě.
Má vnučka se hodně zdokonalila ve stylu " prsa ",  jedno ukázkové tempo, druhé na čubičku, ale ta radost, ta je k nezaplacení. Už jsme si připravovaly olympijský rozpis plaveb, když přesně v úrovni našich tváří spočinul holý a chlupatý mužský zadek.
Malou plavkyni, na rozdíl ode mne situace nezaskočila ... Babičko, má pán u sebe i pindíka ?  kontrovala a zaručeně stejně jako celé osazenstvo bazénu očekávala pokračování striptýzu.
Jsem asi zarytě prudérní, nepochopila jsem ve svém věku to moderní a vyzývavé obnažovaní, vystrkování holých prdelí na veřejnosti. A nebo je to mindrák ? Můj ?
Kde jinde si každá z nás uvědomí, že jí nechybí hadr na vytírání, prachovka nebo vysavač, než na dovolené. Žádné nákupy, vymýšlení obědů, večeří či dlouhé seznamy včetně chybějícího toaletního papíru.
A přesně ten nám docházel, protože si Sofík zadek doslova leští.
Přelétla jsem pohledem pokoj, přeci za sebou nenecháme bordel, když chodbou proletělo pár slov  ...
Babičko, neboj, paní nám nic neukradne !
Propadla bych se hanbou do západní Tramtárie, chtěla bych mít na obličeji burku, možná by v dané chvíli stačila i rouška. Od toho dne jsme měly v dopoledních hodinách největší a nejdelší program.
Vím, že by nám paní pokojská nic neukradla, přesto jsem s vnučkou vedla demokratickou rozpravu na téma Krást se nemá, Nekrade každý. 
A již brzy jsem sklidila plody svého úsilí.
Při večerní procházce lipovou alejí jsme sledovaly golfisty na cvičném odpališti, když jsme doslova zakoply o golfový míček.
Má nejmilejší předškolačka si ho malými prstíky lehce hladila. Na mou otázku, zda si ho nechá, s vážnou tváří odpověděla ... Babi, já si ho nemůžu nechat, to by přijela ta policie, viď ?
Bylo horko, bylo krásně.
Zjistila jsem, že golf je líbivý, má svá pravidla. Vedle vyžehlených límečků a sukýnek ta ladnost pohybů neuvěřitelně přitahuje oko a klidní duši. A nikdo nevystrkuje holou zadnici.
Mezi odpaly jsem s nelibostí musela připustit, že krev není voda a má vnučka by měla na svá ústa dostat zbrojní pas stejně jako já. 
Bylo horko, bylo krásně, jen do momentu než se dostavil zákonný zástupce a z roztomilého vnoučátka se stal otrávený, uřvaný a nepříjemný malý desperádo.
Ještěže jsou v těchto okamžicích vnoučata vratná :-)




Přeji vám kouzelný víkend a pokud se ochladí, díky bohu. Krásné léto, krásné zážitky.
Vaše blondýna.


53 komentářů:

  1. Moje babička by maličké řekla, že když to tam leží, tak to není nikoho. Kolik míčků nám okolo tohoto resortu nasbírala a jakou radost z nich měl Matýsek, ani nepočítám :D.
    Zbrojní pas na ústa by potřebovala většina dětí, ale zase by to byla nuda, ta upřímnost a pohled na svět, to je něco neskutečného :).
    I tobě krásné léto! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje moravská babička potřebovala, co nebylo přivázané a upřímně, i s tím si zdatně poradila. A ještě šikovněji to zdůvodnila.
      Byli jsme veliká rodina, nic naplat, občas musela někoho pohlídat, ale nesměla z psychologických důvodů s námi krást. Samozřejmě opak byl pravdou :-)

      Vymazat
  2. Evidentně jste si dovolenou užívaly. Děti jsou upřímná stvoření, i když by se člověk kolikrát za tu jejich upřímnost raději neviděl. Také přeji krásné léto, které už se pomaličku chýlí ke konci. Ale někdy dokáže být i září nádherné, tak budeme doufat, že nás to letošní mile překvapí ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já toužím po normálním počasí, pokud udeří tropy, člověk jen přežívá.
      Není to o životě.
      A v září bývá už i normálně v noci !

      Vymazat
  3. Simčo, bezprostřednost děti je nádherná. Hlavně pro okolí, to se vždy baví. Vlastní jsou na tom jistě v tom okamžiku hůř 😁
    Je super, že jste si dovču užily, tak to ma být 🙂
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, okolí se baví.
      Osobně tyhle perly přijímám, jen ohledně té pokojské to byla ťavka, to jsem se fakt styděla.

      Vymazat
    2. To chápu :) Moje ségra, coby takto staré dítko, zvolala na půl tramvaje na paní, co byla dost cítit: "ta paní ale smrdí" No měla pravdu. Celá tramvaj se hihňala, naši i ona dáma zrudli až za ušima. Nemusím povídat, že hlavní aktéři vystoupili hned následující stanici. Raději 😂

      Vymazat
  4. Blondýnko, v týdnu jsem vzpomínala jak si asi užíváš dovolenou s vnučkou. Až na ty komáry jste si dovolenou určitě užily, příště doporučuji vzít s sebou moskytiéru.
    Jednu holčičku s proříznutou pusinkou také znám, někdy by se člověk raději neviděl. Zítra si pro ni a jejího brášku jedeme, takže příští týden u nás bude rušnou.
    Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Užívám si to a moc, protože spolu nežijeme v jednom městě, tudíž máme čas hodně okleštěný a omezený.
      Moskytiéra je báječná věc, jen se musí nějak přidělat, což v cizím prostředí pokulhává. Neměla jsem jsem ji ani při cestách v Africe, protože tam každý večer dýmují a ničí hmyz, aby se dalo spát.

      Vymazat
  5. Simi, prima prázdniny s vnučkou. Určitě jste si to užily obě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Užily a nyní bych potřebovala další dovolenou. Na zotavenou.

      Vymazat
  6. Ten pán má štěstí, že ho nikdo nenahlásil za ohrožování mravní výchovy dětí.

    V 90. letech jsme několikrát byli na dovolené ve Velkém Mederu na Slovensku a projít alejí z místa ubytování k termálním bazénům byl horor, protože tam létaly mraky komárů, v místě ubytování "jen" desítky. V bytě jsme to řešili elektrickými zásuvkami s odpařováním komářím samicím (samci sají jen nektar z květů) nepříjemného aroma, ale v té aleji nepomáhalo nic.

    Zaujal mě ten svišť v názvu, právě tento týden jsem poprvé v životě jednoho viděl v Rakousku (a bude mít čestné místo v příštím článku :)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla bych to být já, kdo by ho měl kárat, ovšem mne to převlékání vždy vykolejí, stává se to běžně i na plážích, že se lidé nestydí a převlékají.
      Osobně mi to je proti srsti, nejsem zvědavá na něčí prdel, ale setkávám se s tím velice často.

      Minulý měsíc mne takhle ožrali komáři v jižních Čechách, bylo to doslova brutální.

      Nadpis jsem si půjčila od rapové skupiny Chaozz. Vždy, když jsem někde blízko golfu, vyplave na povrch text této skladby.

      Vymazat
    2. Díky za hudební tip, v rapu jsem analfabet, ale zkusím YouTube, ať si trochu doplním mezery :).

      Vymazat
    3. Netuším, zda tohle je ta nejlepší ukázka českého hip hopu, ale mne od tohoto legendárního uskupení nejvíce bavila skladba Vodopády.

      Vymazat
    4. S tipem č. 2 se už můžu tvářit, že mám přehled :).

      Vymazat
  7. A já myslím, že je dobře, že děti jsou upřímné, zvídavé a bezelstné :-) A je dobře, že vnučka není zakřiknutá, ale úplně a zcela v pohodě s babičkou a tak jí o všem informuje a na vše se ptá .-) Myslím, že normálnímu člověku při těch hláškách cukají koutky... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně si pamatuji památnou větu jejího otce, kdy očekával narození klidného a tichého dítěte, on sám je spíše introvertního rázu.
      Vnučka je rozjetá, temperamentní a šílená do naší maďarsko-moravské rodiny, tam byli pošici všichni.

      Vymazat
  8. Ty hlášky dětí prostě nemají chybu. A být s nimi na dovolené je největší zážitek)))) Přeji krásné dny v realitě a moc hezkých chvil s tvojí šikulkou)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že s ní mohu jezdit. Před lety to bylo skutečně náročné, protože jsme nebyly sžité, nyní je to brnkačka.
      Ale stejně jako mne baví dovolená s ní, mám pak ráda relax s dospělými :-)

      Vymazat
  9. Hezký článek Simonko. Hlavně že jste si to užili. O tom to je...Přeji ti krásné poslední dny prázdnin.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem si vědoma, že roste. A čím rychleji, tím bude mít menší zájem se takových akcí účastnit. Tak musím rychle než mi odroste :-)

      Vymazat
  10. Vidím, že jste si užily - obě. Spolu i každá po svém :o) Ty hlášky jsou úžasné!
    Simi, přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když si vzpomenu na naši první dovolenou před třemi lety, byl to horor.
      Dnes už máme ledacos zažité, Sofinka dokáže spoustu věcí sama, o to je snadnější se navzájem užít, ale i inspirovat.

      Vymazat
  11. Holky, krásně jste si to spolu užily a já jsem se dnes vašimi zážitky bavila. Blondýnko, pěknou a odpočinkovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je zajímavé, že na podobné hlášky své dcery jsem zapomněla. Štěstí člověk najde ve vnoučatech, že rády doplní mezery, které v konverzaci vznikly dospělostí.
      To se člověk kontroluje a dává pozor, chybí ta dětská bezprostřednost.

      Vymazat
  12. Pěkný týden jsi měla - okořeněný hláškami Sofinky. Ony dětičky prostě umí pronést perlu v pravou chvíli.
    Pěknou neděli, Simi !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně jsem nemusela vařit, uklízet a mohla se věnovat vnučce a odpočívat.
      Pokud člověk nevypadne, je to spíš očistec než radost.
      A tak týden skutečně proběhl příjemně, na horách je vždy fajn, lépe jak ve městě.

      Vymazat
  13. Simonko, jezdili jsme občas do Šilheřovic, je tam také golfové hřiště. Když si člověk obešel okraj lesa, tak se tam dal občas najít nějaký ten míček.
    Také je tam Zámek Šilheřovice a Střední škola hotelnictví, gastronomie a sužeb. Předtím tam byl internát pro děti migrující z Řecka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady byly kolem odpaliště stovky míčků, ale bylo mi v kontextu příhody na chodbě s pokojskou trapné krást míčky.
      Těžko člověk vychová něco v dítěti, když s ním pak záhy krade :-)

      Vymazat
  14. Tak hlášky Bobule si taky občas užívám i když zatím jsou ještě pro okolí nerozkódovatelné,, nicméně se obávám že nástupem do školky se začne její řeč zdokonalovat a já se obávám co přijde. Včera mne slušně pozdravila
    Dobr dan, neb si užívá s rodiči Chorvatsko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sofinka nezavře, skutečně nezavře pusu celý den. Je to vyčerpávající, protože potřebuje pozornost a hlavně ráda by na vše odpověď. A hlavně nyní šíleně huláká, doslova na lesy :-)
      Dětský kolektiv hodně rozvine to, co doma chybí. Na vnučce je absence školky hodně vidět, kolektiv dětem nesmírně prospívá. Díky covidu je od března doma a rodičům občas musí téct nervy, nezávidím.

      Vymazat
  15. ... než se dostavil zákonný zástupce a z roztomilého vnoučátka se stal otrávený, uřvaný a nepříjemný malý desperádo - jo, to se hned človíček mění o 360 stupňů! 🤣

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, přesně, z úžasného vnoučátka se stane spratek, kterého člověk nepoznává, ale každý mi říká, že je to běžné.
      Moje dcera tohle před babičkou nedělala, je sice pravda, že ji moje máma nehlídala, ale když jsme se sešli, chovala se stále normálně :-)

      Vymazat
  16. Děti jsou prostě úžasné. Už se těším, až se pořádně rozmluví náš synátor (ano, každý mi říká "buď ráda, dokud nemluví). Vypadá to, že jste si to spolu parádně užily. Až na svině komárový, ale tak vždycky musí být něco. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za svině komárové si mohu sama, šli do mne brutus.
      Asi se mi vyměnila krev a jsem pro ně lákavé sousto, bývám nyní hodně ožraná.
      Když se děti rozmluví, je to sice občas náročné, ale kontakt s nimi se zjednoduší, řeknou a člověk netápe.

      Vymazat
  17. A dorazila golfová policie? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem viděla ten vnitřní boj, jak moc bych chtěla ten golfový míček, ale zároveň si je vědoma krádeže, pohladila jsem hlavičku a míček hodila do cvičiště.
      Kéž by to tak zůstalo na věky. :-)

      Vymazat
  18. S vnoučátky je zábava vždycky, často člověk hledá místa, kam by zalezl. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S pokojskou bych se propadla, po zbytek pobytu mi bylo trapně, šíleně.

      Vymazat
  19. Děti jsou upleteny z různých genových copánků, zajímavé je pozorovat a jestè zajímavější je, jak rychle zjistí, jak se ke komu chovat.😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Má vnučka je k nelibosti introvertních rodičů mou kopií v mnoha ohledech, od zbrojního pasu na pusu po průšvihy. A protože máme stejné puzení, dokážeme se i řádně hecovat, ona už ve svém věku schopně sekunduje. :-)

      Vymazat
  20. Nevím proč, ale můj komentář zmizel. Už po několikáté....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stává se mi to, když nejsem přihlášená přes Google, pak mi odletí komentář několikrát za sebou !

      Vymazat
    2. Aha, tak tudy fouká vítr zlodějíček...

      Vymazat
  21. Před časem jsem viděla nějaký rozhovor s Markem Ebenem o tom, jak hraje golf, a on vyprávěl, jak si v Americe na nějakém hřišti v křoví nasbíral spoustu míčků, které tam prostě ležely - a až potom zjistil, že v tom křoví žijí chřestýši a proto že v něm nikdo nesbírá :-D Jsem ráda, že se vám chřestýši vyhnuli a dovolenou jste si spolu užily :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Koukám, že se opravdu nenudíš. Se Sofinkou to ani nejde, viď? Je to malá rozumbrada, ale rozkošná. A při setkání s rodiči se většina dětí změní a chová se úplně jinak, také jsem to párkrát zažila, nejen na našich dětech. :o)
    Simi, přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
  23. Júj tak vy sa teda nenudíte. Ja sa teším až sa narodí maličká a konečne nebudem musieť sedieť s chalanmi doma a pôjdeme niekam.

    ROVNÉ ALEBO VLNY POMOCOU ŽEHLIČKY NA VLASY OD ROWENTI//INSTAGRAM//DISCOVERINGGLAM

    OdpovědětVymazat
  24. Simi jak čtu tak jste si dovču náramně užili ... a o tom to přeci je. Bezprostřednost děti je kouzelná i když někdy bych se potřebovala naučit okamžité zmizení. 💙💙

    OdpovědětVymazat
  25. Mám ráda tu dětskou bezprostřednost, upřímnost.I když i já bych se občas při hlídání malého někam zahrabala. Je tak hlasitý!:-)) Baví okolí v trolejbuse i na koupališti, kam teď spolu chodíme docela často.Než začne školka:-))

    OdpovědětVymazat
  26. Děcka jsou úžasně bezprostřední. A vnučka jede! Navíc pěknej andílek. Nebo zakuklenej čertík?
    Zajímavá dovolená.
    Holej zadek by mě sice nenadchl, ale koupání a procházky asi jo.
    Zdá se, že sis dovolenou užila, navzdory golfovým míčkům.

    OdpovědětVymazat
  27. Sofík má krásné hlášky, to je radost číst, jestlipak jednou bude také psát takový zábavný blog jako babička? Beztak že jo, jestli se teda vzpomínky nebudou v té době uchovávat zase nějak jinak.:D
    S komáry není žádná legrace, beru si notebook do postele, protože přes den se k blogu málokdy dostanu, ale předtím musím v ložnici pozavírat okna, která máme celé léto dokořán, protože ty mrchy najdou každou škvírku a zblesjsknou jakkoliv slabé světýlko. U nás se jako komáří hlídka osvědčil manžel, ten hned jak vidí, že nesu notebook, vykřikuje: ,,Hlavně pozavírej okna, nebo nás v noci sežerou."

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.