středa 14. června 2017

Noc, která roztančila můj život...

Byl teplý, vlahý červenec.
Typická vesnická tancovačka, kterých bylo o víkendech mraky. Místní národní výbory si namalovaly čárku za kulturní akci a my mladí jsme měli, kde vyplavit endorfíny.
Obrovský sál plný dlouhovlasých mániček. Koncentrace modré rifloviny, cigaretového kouře, alkoholu a zakázaných látek.
Každý co potřeboval, každý co chtěl.
Ale hlavně spousta rockové hudby, spousta úderného tance.
Ve víru tance jsem otočila oči k podiu.
Stál tam u mikrofonu, zpíval píseň Whitesnake a jeho prsty rychle přeskakovaly ze struny na strunu.
Naše oči se setkaly. Nikdy jsem neviděla tak nádherné oči, tak nádherný úsměv.
Tisíckrát jsme se setkali očima a vždy mi to setkání rozvibrovalo tělo i mysl.
O přestávce mi někdo položil ruku na rameno a lehce poklepal.
Byl to on a jeho nádherné oči.
Vtančil mi do života nádherný chlap.
Když mě o půlnoci na návsi políbil, propadla jsem jeho polibku, jeho něžným rukám, jeho skvostným očím.
Protančili jsme noc v sále propocených těl, cigaretového kouře a alkoholového odéru.
Svítalo. Dral se na svět nový den. Drala se na svět nová, nádherná láska.
Rozbřesk něžného slunce v objetí dvou lidí. Spojení, které přinesla noc a ráno tomu svazku požehnalo.
Šli jsme tři. On, já a jeho kytara.
Ta noc, roztančila můj život.

Byl studený, propršený červenec.
Na porodním sále jsem za temperamentního bubnování deště do okenních tabulek porodila naší dceru.
Do roka a do dne.
Je esencí nás dvou. Má kus od každého z nás. Má něžnost té noci nás dvou.
Je naše pokračování. Na hvězdné obloze tehdejší noci už probleskla její hvězda.
Aby se následně stala hvězdou našich životů.
Že se nám to nepovedlo. Že jsme se uměli zraňovat, trefovat a zabíjet všechno krásné.
Že jsme tu lásku zabili, utopili v každém dni hádek a zloby.
To je život ve své nahotě.
Ta noc mi dala největší a nejkrásnější lásku. Dala mi muže.
Dala mi dceru.
Přivírám oči...slyším tu hudbu z povzdálí, cítím tu vlahost večera a přesně vím...mělo to tak být.


31 komentářů:

  1. Krásně napsané.Probudí to vzpomínky pro další,i s tím zakončením.Ještě,že máme ty dětičky

    OdpovědětVymazat
  2. Zůstala jsi krásná dodnes, vitální a citlivá. Užili jste si tanec, lásku a máte dceru. Máte pěkné vzpomínky na začátky. Zůstalo to v tobě a to není málo. Zdravím živočišnou kočku!

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné, romantické, dobře napsané.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásně jsi to napsala. Byla to Tvoje největší láska?

    OdpovědětVymazat
  5. Opět krásně napsaná životní zkušenost.. Všechno souvisí se vším, i když to neskončilo úplně přesně jak mělo, máš dceru, vnučku.. a prožila jsi nádherné chvíle, každý to štěstí nemá   

    OdpovědětVymazat
  6. Občas se nezadaří, ale většinou i na tom se dá najít něco krásnýho .

    OdpovědětVymazat
  7. Super článek, který si dovolím navrhnout do výběru na téma týdne.

    OdpovědětVymazat
  8. Jediné setkání změnilo celý život... Opět úžasně napsáno!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Bloncko, ty píšeš tak skvostně!

    OdpovědětVymazat
  10. Jako pesimista / poučený optimista /  slyším li slovo "umělec", sahám po pistoli...

    OdpovědětVymazat
  11. Letní lásky, které se někdy nevyvedou, tak, jak bychom si přáli. Vztah dlouho nevydržel, přesto jsi byla obdarovaná tím nejkrásnějším, skvělou dcerou a potažmo úžasným Soptíčkem. Co víc si přát ...     

    OdpovědětVymazat
  12. [1]: To k létu také patří, pořádný fláák nostalgie

    OdpovědětVymazat
  13. Simi, nádherné i když konec je smutný   Ty ,ale to nejkrásnější z Vaší lásky máš stále, vaši dceru a myslím, že to je ten největší poklad

    OdpovědětVymazat
  14. Jo, zapomněla jsem dodat, že červenou knihovnu čtu ráda.

    OdpovědětVymazat
  15. O takové lásce číst je krásné.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Smutné to bylo, když to skončilo, s pohledem dnešní optiky a nadhledem, jo, vždy není posvícení

    OdpovědětVymazat
  17. Vážně nádherné vyznání    Taky jsem ráda, že mi po bývalém zbyly zrovna tři kousky    a jeho jsem se zbavila    Jak já se teď mám blaze    Krásný den   

    OdpovědětVymazat
  18. Dokonalá noc, krásně jsi to napsala

    OdpovědětVymazat
  19. /14 /Usilující o umění jsou ještě horší než samotní umělci, protože mají ještě větší ambice. Napoleonský komplex to je nebezpečná úchylka. Pokud je člověk zámečník, chápal bych, kdyby se ve volném čase zabýval třeba zbraněmi nebo automobilovými motory. Ale lézt s kytarou na podium v kulturáku, pokud samozřejmě nejsou hlavním motivem prachy,  to je / třeba nevědomý / sadomasochizmus.

    OdpovědětVymazat
  20. Abych vysvětlil ten sadomasochizmus, pocházím z umělců, a kromně jiného jsem taky vyučen strojním zámečníkem, i když jsem se s tím nikdy neživil. Za socializmu, který dosud ctím, mi byli i když jsem byl zcela bez protekce,zcela demokraticky  povoleno studovat až do mého 29.roku. Když už jsem měl vystudovány všechny možné školy, a živil se v podstatě vekslováním, život mně bavil, a nechtělo se mi do háku, šel jsem ještě předtím, než jsem se stal nejstarším vojínem v čechách, studovat na dva roky dělnickou třídu. Vším čím jsem byl, jsem byl rád, ale podia kulturáků mne jaksi preventivně odmalička  odpuzovala, i když jsem to nikdy prakticky nezažil...

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Jste příšerně zatrpklý, není vše černé nebo bílé.

    OdpovědětVymazat
  22. Proč mám pocit, že TA noc bylo to, co bylo v Tvém životě TO důležité?!

    OdpovědětVymazat
  23. [25]: Správný pocit, ten nejvýstižnější.

    OdpovědětVymazat
  24. Moc hezky napsané. Početí a zrod až ke konci. Je to škoda, že velká láska takto končí. Simčo, setkala jsi se po letech s ním nebo o něm nic nevíš? Ví on, že má tak nádhernou vnučku?

    OdpovědětVymazat
  25. [27]: Viděl Verunku naposledy ve druhé třídě. Pak jsem mého manžela požádala, aby odešel z našeho života, protože nebyl díky zneužívání omamných látek schopen normálního života.

    OdpovědětVymazat
  26. Ani nedutám..., ale je to moc hezky napsané. Holt už je někdy takový život, a láska skončí.....

    OdpovědětVymazat
  27. Mám to také tak nějak... Příběh i obrázek moc hezký.

    OdpovědětVymazat
  28. škoda, že to nemohlo vydržať v dobrom až do konca ale pekný príbeh

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.