úterý 8. září 2020

Čas travin ....


Na otázku, který čas mne na zahradě nejvíc baví, odpovídám čas travin.
Celkový koncept zahrady mám roky v hlavě a vždy jsem toužila po výrazném prvku, který by doplňoval mou lásku  k vodě a kamenům.
Travin mám v současné době 45 exemplářů, od několika centimetrových po efektní arundo, které již nyní dosahuje výšku 3,5 metru a do úplného vyzrání mu chybí ještě mnoho týdnů.
S pěstováním na slunečně exponované zahradě nemám problém, ale jen díky vodě, které velké rostliny pro prosperitu potřebují. Také sázím na kvalitní kultivary, velmocí je sousední Německo, které je v pěstování o veliký krok před námi.
Čas travin, jejich kvetení, zrání přináší už přijatelné a hlavně příjemné teploty, slunce barví rostliny do barev a květenství tančí v lehkém větru nad záhony.
Krásné dny vám přeji, příroda nyní čaruje a rozmazluje nás a já se těším v lehkém ševelení dlouhých stébel travin.























49 komentářů:

  1. Mohu tak akorát napsat- je to nádhera !!! Jsem sice člověk teplomilný, vedra mne nekácí, ale tento nadcházející čas mám taky hodně ráda. Čiprná rána, modrou oblohu, viditelnost do dálky .... jen postupné ubývání večerního světla to mi tedy vadí.
    Hezké dny v Tvém ráji, Simi !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem člověk teplomilný, nikoliv tropický.
      A mezi tím je obrovský rozdíl, když člověk musí fungovat v tropických teplotách, vesměs pouze přežívá. Naše společnost není třeba jako v Itálii nastavená na polední pauzu a pracovat v horku je obtížné.
      Takže toto období je dokonalé. Po všech směrech :-)

      Vymazat
  2. Blondýnko, to je krása, musela jsem si fotky prohlédnou několikrát. Na Tvé zahradě se daří nejen rostlinám, ale i rybám. Zátiší s jezírkem je kouzelné.
    Užívej si krásné dny na zahradě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aby vše fungovalo, musí člověk přemýšlet, nejde si pořídit biotop a být překvapený, že se u něj schází půlka lesa :-)

      Vymazat
  3. Ač nejsem zahradník, ani co by se za nehet vešlo, tak když vidím tvoje fotky, mám sto chutí se do zahradničení vrhnout rovnou po hlavě :-) Nádhera!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak samozřejmě mne to těší, různá sdružení a zahradnictví ve mne mají obrovskou kádrovou oporu, která jako Přemek Podlaha ukazuje tento koníček ve skvělém světle, realita je pak občas brutus :-)

      Vymazat
  4. Simi, myslím, že jsi se minula povoláním, byla by o tebe rvačka v leckteré botanické zahradě. To je dokonalost. Obdivuji všechno, každá rostlinka má předem promyšlené místo. Ať tě každá chvilka tady těší, ať ti všechno roste a veliké díky za možnost zase touhle oázou jít s tebou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Botanické zahrady jsou můj veliký koníček a tak, jak to činí, skutečně smekám.
      Musím se moc učit, moc.

      Vymazat
  5. Traviny miluju a i u mě (ač na mnohem menším prostoru) mají své stálé místo. A hlavně - na rozdíl od jiných "okras" zahrady dělají parádu i přes zimu, a na jaře po ostříhání znovu raší neskutečnou rychlostí.
    Moc hezké to máš, bude to krásné místo k bydlení...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Traviny jsou v zahradě top, jen u nás v Čechách se jich lidé víceméně bojí, neumí s nimi pracovat.
      Základ je načíst si o nich a najít jim vhodné místo, většinou dělají chyby, rostlinám nevyberou dobré místo a pak jsou překvapeni jejich velikostí a rozložitostí. Nu a pak slýchám, traviny už nechci.
      Je to obrovská škoda. Souhlasím, že traviny dělají v zahradě obrovskou parádu.

      Vymazat
  6. Koukám že některé traviny máš svázané i během roku. Já to taky někdy dělá, ale spíš jim nechávám volnost. Nejhorší je na rozklad proso, je úžasné když je rostlé volně, ale strašně se při prvním větším dešti rozloží a ztratí kompaktnost. Na pár z těch co tam máš si ještě brousím zuby, budou zas nějaké záhony navíc, tak bych je tam chtěla mít. To sousedství s Německem ti závidím, já to mám daleko jak tam tak do Polska, kde se úžasně dobře kytky nakupujou, i když tam už to je jen třetina cesty do Němec. Ale není nikdo s kým tam jet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svazovala jsem je včera.
      Arundo leze k sousedovi, to už je svázané třikrát, vždy když patro přiroste.
      Pěstitel mne upozorňoval na choulostivé pěstování, už ho ani nepřikrývám chvojím,
      stvoly na jaře musím řezat pilou, jsou až 8 cm široké.
      Je to rostlina tři roky stará, co z ní bude za pár let netuším.
      Ostatní traviny jsem svázala, protože ještě nevykvetly a už jsou dva metry do šířky, takže je musím usměrnit.
      Jinak nic nesvazuji, nechávám jim volné pole působnosti.
      Já jsem přivezla nádherné kousky i ze Zahrady Čech, tam prodává Polák a ten na mne rok co rok myslí s nějakým špekem.

      Vymazat
    2. Zatím mi moc nepřekážejí ani nelezou do cesty, ale svazování bude zas za chvíli na pořadu dne.... :-( na giganteu a ten pruhovanej miscanthus už beru na jaře na likvidaci plotové nůžky. I když jsem si říkala, že za chvíli ta pila bude potřeba!

      Vymazat
    3. Já už dělám vše pilou, je to rychlejší a šetřím si zápěstí.

      Vymazat
  7. Simi,
    nebudeš pořádat i dny otevřených zahrad ? ;-)
    Protože ta tvá zahrada,jezírko, výhledy, ...to je prostě dokonalost!
    Vůbec nevím, kdy všechnu tu zahradnickou práci stíháš, protože já bych na tvém místě jen seděla a kochala se v dáli !
    Mimochodem traviny máme v zahradě 5 ks, za chvíli budou větší než buky vedle nich :-o
    Nicméně poslední roky mám s nimi trochu problém, protože mi pravděpodobně utiskují všechnu květenu kolem :-o
    Neroste vedle nich skoro nic, kromě denivek, růží a rozchodníku :-(
    Za to jsou v létě oblíbeným stínem našich adoptovaných dvou strávnic -koček a zimovištěm ježka :-)
    Krásné barevné ševelení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se sázením musí být člověk velice obezřetný a musí mít nastudováno.
      Já veliké rostliny sázím pospolu a nedávám k nim kromě dalších menších rostlin nic jiného. Jednak to zabere mnoho místa a menší rostliny pak nejdou vidět a živoří.
      Do skalek dávám menší kultivary jako jsou například kostřavy a ty dělají kontrastní efekt, ale neškodí.
      Jsem na zahradu sama, tudíž pracovat musím, nikdo to za mne neudělá.:-)

      Vymazat
  8. Když zafouká vítr, musí být to ševelení a šumění nádherný! Troufám si říct, že tvoje zahrada v mnohém předčí venkovní prostory v naší botanické!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vaše botanická je nádherná, skvostná a nelížu jí ani kotníky.
      A když do toho ševelení svítí sluníčko, můžu se úplně zbláznit :-)

      Vymazat
  9. Mám tenhle čas moc ráda, konečně bez veder. A taky mám ráda přírodu když si sama roste i když o traviny se musíš starat taky, ale dávají pocit volnosti. Výhled na zahradu je úžasný 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O vše, co tvoří zahradu a jednotný celek se člověk musí starat, protože pak se z toho stane nekontrolovaná džungle, kde všechno srůstá a celek působí chaoticky.
      Práce, práce, práce, ale ten výsledný efekt stojí za to.

      Vymazat
  10. Traviny jsou parádní, jenom doufám, že o tu nádheru tou stavbou nepřijdeš, to by byla velká škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já pevně věřím, že se na tom moc nezmění.
      Po stavbě v minulém roce, kdy se tam navezlo 55 tun materiálu to nezaznamenalo žádné velké ztráty, budeme doufat, že to nic nezmění.

      Vymazat
  11. Simi, nemám slov - dechberoucí krása a úžasná podívaná!
    Ať se daří tobě I travám!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastně ano, je to podívaná, kterou traviny dokáží nám lidem servírovat 12 měsíců a stále dokola. Je mnoho lidí, kteří jim nepřišli na chuť, je to hlavně otázka vkusu.
      A ten máme každý jinak vybroušený.

      Vymazat
  12. Nádherné, pastva pro oči. Ještě, že nejsem závistivá!
    Velký obdiv!!! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závistivá ?
      Jiřinko, soudný člověk ví, že zatím jsou hodiny, dny, měsíce práce, které se samy neudělají. Jsem na to sama, nikdo mi nepomáhá, občas si hrábnu hodně hluboko.
      Minulý týden v sobotu jsem krátila živý plot a sáhla jsem si fakt na dno.
      Čtyři hodiny s těžkou pilou na štaflích, druhý den jsem nemohla nakrájet ani cibuli, jak mne bolely všechny svalové úpony.

      Vymazat
  13. Simči, máš zahrádku nádhernou.My máme traviny po zahradě taky krásné a mám je ráda.Ale naše zahrada obnáší 6000m2 a ještě louku 5000m2.Pořád je co dělat.Hezký večer Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už není zahrada, to je lán práce, práce a zase práce.
      Jsem ráda, za svůj kus ornice a víc bych nedala, to by bylo nad mé možnosti.
      A že je pořád co dělat, v této velikosti, co máte, věřím :-)

      Vymazat
  14. Blondýnko, vlastně nevím, co napsat. Už kolikrát sdělené, že obdivuji, kochám se, je to fakt nádhera a vlastně si za tím tu práci neumím pořádně ani představit. Ale přivedla jsi to k naprosté dokonalosti. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  15. Simonko jsi skvělý zahradní architekt. Máš to opravdu vymazlené do nejmenšího detailu. Tvoje zahrada se mi opravdu moc líbí. Přeji Ti krásné a klidné dny.

    OdpovědětVymazat
  16. Simi, to je nádhera. Trhaviny mají své kouzlo. Máš krásnou botanickou ))))

    OdpovědětVymazat
  17. Simčo, fotky z tvé zahrady mě uchvátí vždycky. Jak píše Eva nade mnou, fakt jako výstavní botanická zahrada. Paráda!

    OdpovědětVymazat
  18. určitě si nepouštěj horor "v trávě", protože pak už se ti traviny zamlouvat nebudou :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Zahradu jsem vychválila už milionkrát...)
    Jak se Ti líbí Šikmý kostel..? Autorku vůbec neznám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu knihu jsem dostala a zcela určitě bych po ní sama nesáhla.
      A byla by to obrovská škoda.
      Autorku vůbec neznám, kniha mne strašně baví, je to z havířského prostředí a hodně drsná podoba života.
      Nečtu jí, hltám.

      Vymazat
  20. Na tak krásné zahradě nemůže být konec léta ani trochu smutný. Pastva pro oči :-)

    OdpovědětVymazat
  21. No tak to je ovšem úžasné, takovou lásku k travinám jsem ještě neviděla. Ta zahrada je jako skrytý kus ráje na zemi.

    OdpovědětVymazat
  22. Máš cit pro pěstování na zahrádce. Nejen pro traviny, ale prostě pro všechno. Nádherně ti to ladí k sobě...

    OdpovědětVymazat
  23. Cérko, tož to jsem se u tebe pokochala, prostě nádhera. Zdravím z kotárů :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Pěkné to máš. Užij si weekendového babího léta.

    OdpovědětVymazat
  25. Každý tu zahrádku má jinou. A ty jsi prostě travinová - poletovat a šeptat ve větru a nastavovat se slunci a čerpat vláhu ze země... Nádherná zahrada.

    OdpovědětVymazat
  26. Zahradu máš opravdu krásnou a vím jistě, že by se mi u tebe líbilo. Pro mě báječný odpočinkový kus přírody:)

    OdpovědětVymazat
  27. Děkuji za krásnou procházkou tvého parku. :)

    OdpovědětVymazat
  28. Paráda, taky ti traviny krásně narostly. A máš moc pěkné kombinace.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  29. Tak tahle nádhera musí dát zabrat. Ale na druhou stranu, je to úžasný pohled! Jako v ráji

    OdpovědětVymazat
  30. To jsou tedy výstavní traviny, já se na chalupě setkávám jen s obyčejným druhem, který si nic jiného nezaslouží než čechrání sekačkou.

    OdpovědětVymazat
  31. Musel jsem si vygůglit, co je to to nebo ten Arundo donas. Je to opravdu pěkný solitér.

    OdpovědětVymazat
  32. Simi, máte nadhernou zahradu, hlavně to jezírko s rybičkama....:-) my máme sice dva rybníky, ale v zimě nám vydra vylivila většinu ryb a hlavně koi kapry...takže každé jaro pořizujeme nové. Přeju krásný zbytek babího léta a následného podzimu. Hanka.

    OdpovědětVymazat
  33. Můj šestiletý manžel mě opustil pro jinou dívku, protože ho obviňuji, že viděl jinou dívku, a od té doby se ho snažím získat zpět, ale on se ke mně odmítá vrátit, nereagoval na můj hovor ani e-mail a dokonce zrušte přátelství se mnou na obličeji a také mě přestaňte sledovat na IG a on mi řekl, že už se mnou a mými dvěma dětmi skončil, byl jsem opravdu zmatený, hledal jsem na internetu pomoc a viděl jsem svědectví o tom, jak kouzelníci Pomozte jim získat jejich ex zpět, takže jsem se rozhodl to zkusit, ale byl jsem ještě více zmatený kvůli mnoha svědectvím, která jsem viděl, ale moje mysl mi řekla, abych šel s DR SAGURU, protože jsem o něm provedl mnoho výzkumů a našel jsem nic špatného na něm, tak jsem ho kontaktoval a vysvětlil jsem mu své problémy a vrhl na mě kouzlo lásky a zaručil mi 7 dní, že se můj bývalý ke mně vrátí a k mému největšímu překvapení třetí den skvělý zázrak na mě spadl a můj bývalý se ke mně vrátil třetího dne a prosil mě o odpuštění DR SAGURU ty jsou jen ti nejlepší, budu i nadále zveřejňovat jeho jméno, protože je to můj Spasitel, nyní jsme jedna velká šťastná a jednotná rodina, pokud potřebujete jeho pomoc, můžete mu poslat e-mail, neztrácejte naději příliš brzy, kontaktujte ho, pokud potřebujete jeho pomoc můžete mu poslat e-mail @ drsagurusolutions@gmail.com pro snadnou a rychlou komunikaci můžete mu také zavolat nebo přidat do Whats-App s tímto číslem +12098373537

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.