čtvrtek 17. září 2020

 Blonďatý receptář proti podzimnímu splínu ...



S nadcházejícími dny se pozvolna krátí den, listí se barví a začne padat. Krátký rukáv vystřídá teplý svetr.
Na hlavě máme nepoddajnou slámu, na tvářích pigmentové skvrny od sluníčka, vysušená kůže šustí a patám pomůže pouze rašple. Kolem pasu se rýsují grilovací kilíčka, která spolu s těmi karanténními tvoří vše možné, jen ne deklarovaný pekáč buchet.
A tak pohled do zrcadla může být smutnou letní satisfakcí, netrapte se.
Přicházím s drobnými blonďatými recepty na zlepšení kondice, nálady. Pokud se jako figurantka po ránu vidíte několikrát, přestaňte se mazat domácí mastí od souseda, přepískl to se zelenými komponenty ze skleníku. Prohlédněte si podle atlasu hub, co jste skutečně nasbírali, není houbička jako houbička. Skákněte si pro začátek ostříhat přeschlou slámu ke kadeřníkovi, kůži promastí kosmetička a plosky nohou starý manžel nebo nový milenec, jak kdo potřebuje.





Barvy, pusťte si do života barvy. Hodně barev.
Celé léto jsme do sebe natahovali a sosali barevnost květů naší přírody, zahrad, luk a hájů. Nyní se ještě maličko poblázníme barevným listím, vznikne miliarda fotek podzimní přírody a pak zhola nic.
Pusto, prázdno a šedo. 
Nevadí, kupte si veselou halenku, kabát nebo kabelku. Uháčkujte nebo upleťte si rozšafný svetřík, ušijte barevný ubrus nebo ulehněte do povlečení s barevným potiskem, hlavně né bílé, hlavně né černé.
Pro všechny, kteří nejsou zdatní v ruční tvorbě, mám jiný a skvělý nápad.
Kupte si pastelky, vodovky, modelínu a tvořte. Malujte, kreslete a vůbec se nebojte nějakých ofuků ze strany zaměstnavatele nebo nadřízeného. Vězte, že pěkně namalovaný a hlavně barevný obrázek potěší i toho největšího tvrďáka a možná v budoucnosti získáte skvělou pozici podnikového nástěnkáře.





Jasným činitelem proti podzimní chandře je pohyb. 
Zahrádkáři mají již dopředu jasno, protože než připraví své pozemky na zimu, zaposilují s kolečkem, natáhnou svaly dolních končetin při rytí, zaběhají si s kyblíky tlejícího listí.
Fotografové v honu na nejkrásnější fotku podzimu oběhnou pole, louky, zde bych ráda připomněla zvýšenou pozornost před spokojeně vypadající rodinkou divočáků, která se válí v bukvicích.
Pokud nemáte natrénováno a sprint není vaše hlavní a nejdůležitější disciplína, vypařte se jako pára nad hrncem.
Každý odborník na duši doporučuje dlouhé a vydatné procházky podzimní krajinou, romantika šustícího listí pod obuví je bezkonkurenční, spojená se sběrem plodů, dokonalé.
Nu a pro všechny, kdo odmítají tělocvičny a fitness centra nabízím soubor cvičení pro celou rodinu.
U nás je velice oblíbené cvičení  " velký nohy ".  Malá figurantka během tohoto cviku u stropu hýká radostí, starší a unavenější figurantka, která desetkrát za sebou vzepře na svých nohách kolem 20 kg, druhý den natírá kolena a kyčle mastí Voltaren.
V zdravém těle, zdravý duch.





Prý si každý druhý připadá po létě nějak větší, širší či objemnější.
V plavkách nic v pase netlačí, šaty schovají případné nerovnosti a tepláková souprava ledacos vyřeší, ale není to navždy.
S podzimem přicházejí změny nálad, vyvolané únavou, stresem a světelnou nepohodou. My lidé, instinktivně zvýšíme konzumaci potravin bohatých na cukry. A zde pozor !
Má kamarádka se pod dekou oddávala konzumaci čokolády Studentská pečeť. A proč pod dekou ?
Nechtěla se o svou vášeň dělit. Z nepochopitelného důvodu se chtěl přidat pod deku i nic netušící manžel, na výzvy a kladení odporu ji načapal s již výše deklarovanou cukrovinkou, po které zůstal pouze prázdný staniol.
Od té doby jí oslovuje " ta má studentka ". Opět zde platí, jsme to, co jíme.





Vážení a milí, nezbývá než přijmout podzim v jeho velikosti, natáhnout po něm všechny končetiny a nechat se jím hýčkat. 
Když bude chybět světlo, svíčka svým romantickým svitem také obejme každého bez výjimky, zimu zažene teplý punč nebo čaj, dýňová polévka zahřeje útroby a skvělý film zažene splín.
Nevyhánějte od sebe humor, veselé lidi a když bude krize, namalujte si obrázek, zacvičte si nebo si zalezte pod deku s čokoládou, prostě využijte blonďatý receptář. :-)
TIP  na závěr :  Jste vysloveně podzimní typ ? Staňte se šerpou skvělé podzimní nálady.
Když nyní přešly horké dny, dodávejte energii ostatním. Ti vysloveně letní jí ocení.
Hurá do podzimu.



54 komentářů:

  1. hmm to mi tak připomíná, že bych taky mohla někam vyrazit za péčí.. do hospody .. Studentka mě rozesmála :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych nespěchal. Astronomicky je pořád ještě léto, byť se nás média nepochopitelně už od konce srpna snaží přesvědčit, že léto není přirozené ale je babí :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš než mediální masáž mne v srpnu vyděsil výprodej vánočních kouliček a dekorací, to je dle mého na hlavu. :-)

      Vymazat
  3. Občas u sebe do těch studentských let taky zapluju 😁 Pod peřinou tedy ne, neb mám samé světlé povlečení 😁
    Měj prima dny a díky za prima receptář, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady se jednalo o televizní dýchánek, tedy o televizní deku.
      Jak znám svoji kámošku do peřin by s čekuládou nelezla :-)

      Vymazat
  4. Zajímavý článek i receptář. Pro mě je nejlepším posílením pobyt v přírodě v klidu, kde nejsou davy lidí a můžu se s přírodou "souznít". Zaposlouchat se do šumění stromů, zpěvu sýkorek nebo křiku sojky či straky...pozorovat oblaka plující a měnící svůj tvar. To je můj styl dobití energie i odpočinku. Když prší...? Vždyť i déšť má svoje kouzlo. Přeji ti krásné dny pozdního léta a příští týden budeme vítat podzim. Ale nevadí. I ten je krásný ve své barevnosti. Krásné dny přeji Tobě i celé rodině.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto nejdůležitější je pro každého z nás najít polohu, ve které jsme šťastní, spokojení a najdeme tam podle libosti klid či vzruch.
      Já to mám různé, někdy potřebuji klid, jindy estrádu a tak si to dávkuji dle potřeby.
      Každé roční období je krásné, jen si ho člověk musí uvnitř najít a hýčkat.

      Vymazat
  5. Podzim jednoznačně miluji od dětství. Co také chcete od někoho, kdo se narodil 1. listopadu. Miluji chryzantémy a světýlka na hřbitovech. Jablka, švestky, houby. Zatím se raduji z toho, že máme víceméně léto, ale užiju si i ty mlhy, ucourané počasí a padající listí. Nadbytečná kila ve svém seniorském věku neřeším. A malovat jdu dnes do ZUŠ. A těším se!
    Hezký den všem, Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vaše slova jsou tak optimistická, mnoho lidí by se mělo u vás vzdělávat.
      1.11. je nádherné datum, i když listopad je jeden z nejtemnějších měsíců, zjišťuji, že se v něm rodí klidní a vyrovnaní lidé !
      Krásný podzim a mějte se krásně, hlavně zdraví!

      Vymazat
  6. Dobrý receptář - fakt jó.
    Cvičení ,,velký nohy" bylo před nějakými těmi roky taky u nás na repertoáru. :-) Podzim mám ráda,jen to brzké stmívání ne. Mám ráda barvy podzimu, šustící listi pod nohama...prostě všechno,co k tomu ročnímu období patří.
    Hezké dny, Simi! Užij si je!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože jsem ten typ, co má rád umírněné počasí i teploty, je mojí povinností být šerpou. A jestli jsem pobavila, body navíc :-)

      Vymazat
  7. Barvy. Podivné. Poslední dobou mne to poňouká fotit černobíle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já fotky moc ráda černobílé, přírodu raději do barev :-)

      Vymazat
  8. Podzimní typ jsem určitě já. Ma to svůj důvod, který pochopí jen kdo prožil (a přežil ) italské léto vcelku, nejen 2 týdny dovolené u moře. Mám ráda chladné noci i rána, mlhu, i deště, pokud nejsou přívalové.. Na druhou stranu musím přiznat že šedivých dnů moc nemáme a studených ještě méně 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem jižan, ale naturelem. Horko mi nedělá dobře.
      Navíc, u nás se dělá celý den, žádné polední přestávky a to když je venku 40, tak je na zdechnutí, lidé se plouží a výkon žádný, nejsme na to stavění.

      Vymazat
  9. Zatím mi všechno připadá pořád ještě hodně letní :-) Den poté, co jsem slavnostně zaklidila sandály do skříně, se spustila pořádná vedra, která ještě neskončila, a skoro všechno je zatím pořád sytě a krásně zelené :-) Ale musím přiznat, že se letos na podzim opravdu těším. Tak jako už dlouho ne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A zahrada už dává jasné signály, že se chystá. Je to nenápadné, pozvolné, ale podzim už je tady. Na labských stráních začíná zlátnout listí, jojo.
      Kaštany padají na metráky, žaludy také a zvířátka v lese už si chytají zimní baštu.

      Vymazat
  10. Nedělní Receptář občas sleduji v televizi, ale ten tvůj je bez nadsázky mnohem lepší, hodně mne pobavil, díky ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedělní receptář mne sere a doslova. Podivné opakování dílů nechápu a nebaví mne se dívat na podzim na jarní díly. Skutečný opruz, ještě větší duševní stres vyvolává Láďa Hruška se svým debilním úsměvem, kšiltovkou a palcem nahoru, zbila bych ho, okamžitě.

      Vymazat
  11. Ne, Ne, NÉÉÉÉÉ. Podzim néééé. jak je to krásné když se člověk nechává hýčkat teplými paprsky a teplou vodou.... na podzim tak leda teplou vodou ve vaně a stovkou žárovkou. A kašlu na EU a její příkazy, ty stovky narvu kam se jen dá. Dnešek vypadal bledě, ale pak se zas sluníčko vyklubalo a je to parádní. Dneska jsem na rady odborníků (doufám že vědí co říkají) uklidila na půdu muškáty. Očistit a zakrátit je teprve budu muset, odnesla domů první pokojovky z letního bytu, přeci jen 4°C v noci už jim moc nesedí. S ostatním zatím počkám, pokud fuchsie ošlehne mráz, alespoň mi nebude líto ostříhávat je až do dřeva. Takže suma sumárum na dvou oknech už jsou truhlíky s vřesem, a na dvě ještě musím nějaký dokoupit.... plus tedy nějaké ty k podzimu se vážící dekorace...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždy jsem s tím šíleně bojovala a učím se s tím vyrovnat. K životu patří i to zklidnění, pokud bych celý rok dělala v tomto tempu, dlouho bych tu nebyla. Naopak ty chladné dny využívám k příjemným chvilkám u filmů, u knížek, co přes léto moc nestíhám. Jsem ráda, že jsem to srovnala v sobě a přijala. Já mám na oknech ještě nádherné begonie, takže s podzimem na oknech nemusím chvátat.

      Vymazat
  12. Ahoj Simi:-))) Já podzim nemám vůbec ráda; ale s tvými úžasnými tipy ho zvládnu ráz dva :-)
    Přeji krásné dny na severu )))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. P. S. První foto je z Větruše ze zrcadlového bludiště?
      Taky jsme tam byli )))

      Vymazat
    2. Na Větruši to máme moc rádi, jednak ta lanovka, pak nádherné hřiště pro děti a pak skvělá restaurace na kávičku a palačinku. A pak samozřejmě zrcadlové bludiště, takže tam hodně rádi zavítáme a jsme tam často.

      Vymazat
  13. Já již tradičně nemám s podzimem problém. Těším se na lidské teploty, které nám konečně po celém létě umožní výletovat a chodit do školky pěšky bez propocených a smradlavých triček. A hlavně se těším na to barevno a na to, jak ho s dětmi budu zpracovávat. To je prostě radost. :) Tak pěkný podzim všem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, já si dobře pamatuji, že jsi chladnější typ, tedy v počasí, to ostatní samozřejmě né :-)
      Krásné podzimní dny a užívej si s dětmi.

      Vymazat
  14. Podzim mám ráda pro jeho barvy, šustící listí. Jít se projít do přírody a třeba přitom sbírat kaštany a pak zkusit vyrobit zvířátka pro děti nebo vnoučata. U mně to nemusí být Studentská pečeť, dnes sežrala jsem celou Milku a ani jsem ji neschovávala. Potřebovala jsem si obalit nervy. To obalování je na mně vidět, ale cvičit se mi nechce. "Velkou nohu" bych s naší Verunkou nedala, má 20 kilo a mně by pak ani ten Voltaren nepomohl. Ale určitě by se jí to líbilo.
    Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tentokrát jsem cvičili na trávníku a bylo to náročné. Sofík dlouhý nohy miluje a já se prostě musím snažit udržet tempo, abych nefuněla :-)
      Teď tu byla a celé čtyři dny jsme se nezastavily a obě večer padaly vyřízené do kanafasu, ale zase máme krásné vzpomínky.

      Vymazat
  15. Návod skvělý, pobavila jsem se výborně. A ty nožky na záhumenku už jsem si zhuntovala o víkendu.
    Ať žije podzim! Budeme se mít báječně, ať si vláda říká co chce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych přála všem to zdraví, ale zatím to nevypadá, žene se to na nás ze všech stran. Bohužel.
      V návodu to není, ale občasný odpočinek není od věci :-) :-)

      Vymazat
  16. Simi, já jsem podzimní typ (nemám ráda vedro, takže na babí léto se těším) a teď jsi mne ještě pozitivně naladila svým článkem. Takže vzhůru do barevného podzimu (a já budu doufat, že mi do začátku října koronavir nezavře hotel v Krušných horách, kde se hodlám týden toulat a kochat se barevnými stromy).
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nyní je opět cestování sázka do loterie a proto ti přeji, aby se dovolená vydařila, sluníčko ukázalo ještě vlídnou tvář a hlavně zdraví !

      Vymazat
  17. Kdybych pod peřinou našel manželku s čokoládou, bylo by to těžké dilema :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domnívám se, že vše příjemné lze spojit a užít si a bez obalu :-)

      Vymazat
  18. Simi, děkuji za parádní receptář tobě i malé figurantce. Miluju léto, s podzimem se každý rok musím smířit. Když je hezký, zlatý, smířím se ráda a užívám si ho.
    Přeji krásný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem měla ráda jaro, léto, podzim a zimu v podobě skutečné, kdy se příjemně střídala roční období a život, který mám jako středoevropan v genech, byl normální.
      Současné náhlé střídaní teplot mi nevyhovuje a drastická horka ubližují, nejsem na to vybavená. Navíc pokud člověk chodí do práce a neleží celý den u bazénu, je to opruz.
      A tak do podzimu, do příjemného a klidného podzimu.

      Vymazat
  19. Ach...jak já jsem se na podzim těšila. Až na ty krátké dny ho mám ráda. Já jsem byla jen na jedné grilovačce a pořádala jednu opékačku, stále v pohybu jsem zhubla 5 kg. Podzimní práce na zahradě musím dohnat na jaře. Ke kadeřnici se nedobelhám, pedikúru musím odhlasit...mohu si jen kreslit obrázky. A to se ještě v úterý rozhodne, jestli se neponořím do nemocničního lůžka. Jak já bych ryla, rozvážela kompost.....fotila orosené pavučinky...... Přeji ti spokojený bezstresový podzim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já přeju skutečně od srdce, brzy sádru dolů a nohu v kondici !!!!

      Vymazat
  20. Myslím, že to je tak nějak v rovnováze. V zimě se těším na jaro, v létě na podzim, pak na vánoční čas... jen kdyby ty dny neletěly tak strašně rychle.
    Malá je krásné dítko, k pomuchlání. Snad se taky brzy dočkám :) Užívejte! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem tohle nadcházející období doslova nesnášela a naučila jsem se i z něho radovat. Vše v přírodě má svůj smysl a i to zklidnění je opodstatněné.
      Sofinka je báječná, upovídaná, veselá a ani chvíli mi nedá čas vydechnout :-)

      Vymazat
  21. Blondýnko, pěkně napsané a moc pěkné fotky tvé malé parťačky. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda jen, kdyby mohly ty obrázky mluvit, všichni by se váleli, jak Sofinka okoření život.

      Vymazat
  22. Simčo, ty jsi mistr slova. Moc jsem se pobavila. A vlastně se na podzim malinko těším, na ty barvičky i na ty svíčky. :o) Jo a cvičení na dlouhých nohách nehrozí. Já je mám jen sem. :o) Krásné fotky, Sofinka zase vyrostla.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Minulý týden jsme cvičili na trávníku a ta letní kilíčka kolem pasu při dlouhých nohách překážely, koukej trénovat :-)

      Vymazat
  23. Ahoj, dneska jsem poprvé narazila na Tvůj blog a hrozně hezky se čte! Úplně jako kdybych četla řádky od nějakého spisovatele :) Jako menší jsem pozdim moc nemusela, teď ho ale miluju a netrpělivě vyhlížím. Už jsem se na něj psychicky připravila a najednou tu máme babí léto :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  24. Pravda je, že když se podzim vyvede, barvy, které nabídne jsou neopakovatelné.:)

    OdpovědětVymazat
  25. Rozesmálo, potěšilo, doplněné radostnými, tvůrčími a hlavně jedinečnými fotografiemi kouzelné osůbky. Nastudováno mám a snad mi úsměv vydrží alespoň do zimy. A jestli ne, budu se vracet .-) Mějte krásné dny - ty i modelka .-)

    OdpovědětVymazat
  26. Tehle podzim se mi líbí, začíná moc krásně, sluníčkově. Včera jsem i na slunci musela mít dlouhý rukáv, ale vůbec mi to nevadilo. Užívala jsem si to a usmívala se jako jojo 🤗

    OdpovědětVymazat
  27. Simonko, co čekáš, že bude komentovat? Samozřejmě jídlo, i když hanburger nemusím vůbec a místo hranolků radši kroketky. A když jsem si onehdy prostudoval složení kečupu, tak už ho vůbec nejím ...
    Přeji Ti krásný podzim.

    OdpovědětVymazat
  28. Primové počteníčko, moc se mi líbily i fotky, ta z cvičení s nohama je taková neobvyklá, ale super záběry. Malá jako andílek, jen ta rouška, chuderka, to už ji musí taky nosit?
    Pěkné povídání o příjemně strávených dnech. Jo, o tom rozšiřování postavy bych mohla psát diplomku, to je dlouholetej proces, ale snad ho zastavím, ba co víc, zvrátím.
    Venku je příjemně na procházky, doufám, že to chvíli vydrží.
    Voltarenům zdar! :D

    OdpovědětVymazat
  29. Skvělé tipy, které pobavily, díky Blondýnko, ani nevíš, jak moc jsem tohle dnes potřebovala. Asi si půjdu namalovat obrázek nebo konečně sehnat kleště na mozaiku, co se mi doma válí už několik let.

    OdpovědětVymazat
  30. Ano, jsem vyloženě letní člověk, ale po přečtení tvého krásného článku se přece jenom maličko na podzim těším. :)

    OdpovědětVymazat
  31. Můj šestiletý manžel mě opustil pro jinou dívku, protože ho obviňuji, že viděl jinou dívku, a od té doby se ho snažím získat zpět, ale on se ke mně odmítá vrátit, nereagoval na můj hovor ani e-mail a dokonce zrušte přátelství se mnou na obličeji a také mě přestaňte sledovat na IG a on mi řekl, že už se mnou a mými dvěma dětmi skončil, byl jsem opravdu zmatený, hledal jsem na internetu pomoc a viděl jsem svědectví o tom, jak kouzelníci Pomozte jim získat jejich ex zpět, takže jsem se rozhodl to zkusit, ale byl jsem ještě více zmatený kvůli mnoha svědectvím, která jsem viděl, ale moje mysl mi řekla, abych šel s DR SAGURU, protože jsem o něm provedl mnoho výzkumů a našel jsem nic špatného na něm, tak jsem ho kontaktoval a vysvětlil jsem mu své problémy a vrhl na mě kouzlo lásky a zaručil mi 7 dní, že se můj bývalý ke mně vrátí a k mému největšímu překvapení třetí den skvělý zázrak na mě spadl a můj bývalý se ke mně vrátil třetího dne a prosil mě o odpuštění DR SAGURU ty jsou jen ti nejlepší, budu i nadále zveřejňovat jeho jméno, protože je to můj Spasitel, nyní jsme jedna velká šťastná a jednotná rodina, pokud potřebujete jeho pomoc, můžete mu poslat e-mail, neztrácejte naději příliš brzy, kontaktujte ho, pokud potřebujete jeho pomoc můžete mu poslat e-mail @ drsagurusolutions@gmail.com pro snadnou a rychlou komunikaci můžete mu také zavolat nebo přidat do Whats-App s tímto číslem +12098373537

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.