sobota 25. dubna 2020

Kabátek z květů a vůní ..

... nejen pro Vendy.


Příroda ho ušila z nádherných materiálů, lehkých, vzdušných. Nenechala se svázat módním diktátem  a střih si může dle potřeby i postavy vybrat každý z nás.
Díky kusu látky na obličeji, který se stal nezbytností v době karantény, jsem totálně ohluchla a  přestala vnímat, jak voní jaro. Mozek mi maličko otupěl. / a nebo hodně ?  /
S fotoaparátem jsem se nakláněla do záhonů, keřů, stromů. 
Sladce a opojně voní hrozny šeříku, květy magnolií, koberce popínavých skalniček, celá příroda láká svým životadárným nektarem opylovače, motýly, hmyz a jako zhulená jsem poletovala i já.
Vendy svou výzvou vybičovala naše smysly k vnímání i maličkostí, které nás vytrhnou z letargie a díky nim přežijeme nesnadnou a hodně zranitelnou dobu.
Včera jsem si oblékla jarní kabátek z květů a vůní, maličko mi pnul přes hrudník a zadek, ale zase po dlouhé době jsem si uvědomila to nesmírně důležité ... svět mi pořád krásně voní.
Přeji vám krásný a zdravý víkend. Nejsem skromnost sama a když už jsem přijala do svého nitra všechny ty dávno zapomenuté a zasunuté vjemy, těším se, až zavoní příroda po pořádném dešti ...







45 komentářů:

  1. Simi, děkuji za tu jarní nádheru!
    Přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarní nádhera se nám nabízí na každém kroku a díky současné situace jsme stali vnímavější.
      Děkuji.

      Vymazat
  2. Blondýnko, díky za tu krásu. Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přála bych nám všem jen krásné, pěkné víkendy a bez zkušenosti s koronavirem, stáváme se zranitelnými, děkuji.

      Vymazat
  3. Simonko, to je krása. Děkuji a přeji zdravou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že až tohle skončí, už nikdy nebudu chtít číst a říkat spojení ... zdravá sobota :-)

      Vymazat
  4. Květena je prostě květena!!! Je krásná, voní, prostě člověka potěší.
    Pohodový víkend, Simi!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos jsem k tomu všemu vnímavější a víc si tohle pouštím k nitru, před lety bych se cítila, že mi hrabe.
      I když nebudu zastírat, občas hrabe, květena nekvětena :_)

      Vymazat
  5. Překrásný jarní povídání i obrázkování, škoda, že tu vůni necítím. Těším se, až pod domem rozkvete azalka a tu vůni budu mít v celém bytě :).

    Přeji ti krásný víkend, Blondýnko! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos jsou emoce spojené s přírodou daleko silnější a stali jsme se citlivější.
      Nemám žádnou takhle vonící azalku, i když jich mám hodně, ale neuvěřitelně krásně mi letos voněla jedna magnolie.

      Vymazat
  6. To je pořádná nálož, a líbí se mi, že jsi začala tou nejobyčejnější....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těch nejobyčejnějších je plná příroda, jen na zahradě to není moc žádoucí, stejně mne vždy překvapí ta krása. Byť nemám ráda žlutou !

      Vymazat
  7. Simči, nádherná kvítka a napsané taky.Nám to na zahradě rozkvétá a nejkrásnější je magnolie.Přeji hezký víkend.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám tři, dvěma letos namrzly květy, přesto přenádherně voněly.
      Minulý rok jsem si dovezla žlutozelenou z Německa a ta kvetla poprvé a neuvěřitelná nádhera.

      Vymazat
  8. Krásné kvítí, tady jsme letos trochu pozadu, protože květinářství byla zavřená . Ale kvete jasmín a jeho vůně je omamná😊 Jinak se vše zelení jakoby nic a díky za to 🤞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky mé zahradě se nemusím chodit dívat do květinářství, mám tam toho dost.
      Ještěže si příroda nebere z koronaviru mustr !!!
      Jsem ráda, že to přišlo v tento čas, být to třeba v listopadu, zbláznila bych se definitivně, naštěstí je světlo, slunce a příroda se tetelí jarem.

      Vymazat
  9. Simi, to je nádherný kaleidoskop kytičekKdyby se ty vůně spojily ... to by byl zážitek. :-D
    Také se těším, až zaprší a země se rozvoní.:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víc než cokoliv, potřebujeme vodu. Je duben a naše řeka zase zoufale vysychá, děsí mne ten pohled.

      Vymazat
  10. Simonko, na déšť se také těším! ty jsi to na nás vybalila jako středně velká botanická zahrada! barvy, tvary, vůně! krystalická krása.
    Díky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Středně velká botanická ... ty mne vždycky dostaneš, kam na to chodíš :-)
      Krystalická krása je nyní v celé přírodě a já za to nesmírně děkuji, protože máme šanci to přežít a nezbláznit se, občas cítím, že mám kolem mozku roušku a brzo z něj budu mít kostku :)

      Vymazat
    2. Simi, kdyby všem situace vyhladila mozek, u tebe očekávám vrásky právě jen tam!
      Píšeš stále lépe a vždy se těším na další téma. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Krásné snímečky. Koláž hýří všemi barvami. Škoda, že nemůžeme cítit tu opojnou vůni. Přesto je to potěcha nejen pro oko, ale hlavně pro dušičku.🧡
    Simi, přeji krásný večer.😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi připomnělo, včera Petr Rychlý pekl husu a dělal červené zelí a bramborový knedlík, nic jsem necítila a stejně jsem slintala :-)

      Vymazat
    2. Neříká se tomu nepodmíněný reflex?🤔😃😃

      Vymazat
  12. Přeji krásný víkend tam u vás))))
    Úžasné jarní foto....voní až sem))))
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A přála bych si, aby vonělo co nejdéle, protože ty současné vjemy jsou strašně důležité, jednou budeme vzpomínat na jaro, které díky rouškách nepropustilo do našeho nitra koronavir, ale za to nádherně voněly třeba magnolie :-)

      Vymazat
  13. No Simi, minulý týden jsem byla na procházce. Vítr pěkně fičel, já byla tak ráda, že mám roušku. Myslela jsem, že mi umrzne nos!!Poskládala jsi krásnou mozaiku z kytiček. Škoda, že nebydlíš blíž, poprosila bych o koniklec. Sehala jsem jen bílý a světle růžový. Přeji hezké teplé dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ho dva týdny nový, to je úlovek starý chviličku. a hází jeden květ za druhým.
      Já s těmi rouškami mám problém pořád a můžou třeba padat trakaře, nezvyknu si, přišla jsem o svobodu volně dýchat, nesmířím se s budoucností v roušce, vyvolává negativní emoce, odděluje nás, svět je nyní schovaný do kousku hadru :-(

      Vymazat
  14. Myslím lomikámen, píši koniklec - oprava.

    OdpovědětVymazat
  15. Za voňavý a barevný kabátek děkuji. Moc krásně ti to kvete a krásně jsi to zpracovala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krása se zpracovává ta nějak sama, nepotřebuješ se nutit, vznikne milion fotek, ze kterých vybereš 27 a je hotovo :-)

      Vymazat
  16. Simi, po netu bohužel jen přehlídka barem, ale i ta stojí za to. Ostatně, já si jarních vůní moc neužívám nikdy, protože díly pylové alergii mám furt ucpaný nos :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, Stáňo ... přehlídka barem, to bych od tebe nečekala. :-) :-)
      Nedávno mi něco podobného poslal bratr, kteráý se sklenky nedotkne, jak je rok dlouhý.
      Jaro je malér pro mnoho alergiků, tak se držte.

      Vymazat
    2. Bar jako barva, holinky jako hodinky... (taky bych si to po sobě mohla číst - nevypadala bych jako alkoholik :))

      Vymazat
  17. Pořád říkám, že příroda je ten nejkrásnější malíř. Užívám si dní pořád stejně, jen víc v zahradě, než jiné roky. Roušku nosím, jen než přejdu kolem sedmi domů. U rybníka sundávám a chodím s Nelinkou a užíváme si tu úžasnou směsici vůní, barev a zvuků. Už kuňkají žáby, tak mám každodenní večerní koncert. Pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje zahrada je v migračním pásmu ropuch a žab, mám jezírko plné. Musím dávat pozor, kudy chodím, protože jsou skutečně všude a samozřejmě koncertují celý den.
      Za odměnu mám jezírko plné pulců.

      Vymazat
  18. Krásně jsi nám předvedla kvetoucí přírodu a za to díky. Zítra bych snad měla odjet na pár dní na chatu, už se moc těším. Vezu nějaké kytičky, budu sázet a užívat si na zahradě bez roušky. Moc zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Užij si zahradu, je to balzám pro oči, pro duši a pro celkovou stabilitu.
      A hlavně, dýcháš bez roušky !!

      Vymazat
  19. To je veliká krása! Byla jsem tento víkend poprvé po dlouhé době opravdu venku v přírodě a bez roušky a byla to velká úleva :-) Kéž už by se opatření znovu nezpřísňovala!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přeji si to samé, jenže mnoho lidí to pojalo po svém, nenosí roušky a mají to na praku. Hlavně omladina a lidé sociálně slabší, shlukují se, popíjí, kouří a opět bez roušek, nám idiotům s rouškami se smějí.
      Každý si svobodu představuje po svém a následky bohužel né.
      Ať ti ten vnitřní pocit zůstane co nejdéle.

      Vymazat
  20. U nás šeřík zatím spí. K nám přijedou osvoboditelé tak v půlce května.🤯😢🌞

    OdpovědětVymazat
  21. Pěkný článek. Ano.... po vodě touží každá rostlinka i člověk. Krásná koláž.

    OdpovědětVymazat
  22. Moc krásný článek a květiny. Já chodím na procházky brzy ráno, krátce po šesté hodině. Nepotkám ani nohu a tak se mohu kochat přírodou bez roušky. Tu si nasazuji až při návratu z luk, kdy už lidé vstávají a objevují se v ulicích.Přeji Ti krásné a pohodové poslední dubnové dny.

    OdpovědětVymazat
  23. Voní to až sem. Už se těším, jak odpoledne vyrazíme se synem také do nějakého voňavého skrytého koutečku, kde si budu na chvíli moct roušku sundat i já. Máš opět moc krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  24. Takto pohromadě to je přímo pastva pro oči. Také chodím okukovat a očichávat zahradu, a to včetně obyčejných pampelišek. :)

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.