středa 8. dubna 2020

Blondýna a hadice ...


Bára má Pepu. Pepa jí nalije nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů a příjemně přitom voní.
Lenka má Petra. Petr seká trávník a nevoní přitom příjemně.
Hedvika má Ivana. Ivan zavařuje třešně a žádná mu nepraskne, v létě voní po třešních, v zimě po višňovém tabáku Amfora.
Já nemám nikoho.
Manžel mi utekl, dobře mi tak. Milý mi utekl, dobře mu tak.
Milenec se vymluvil na neschopnost, nemá zapotřebí brigádu v jaderné elektrárně.
Budoucí zeť se se šroubovákem v ruce nenarodil. Můj bratr také né.
Ovládá rétoriku, tudíž o šroubováku dokáže hovořit plameně dlouhé hodiny.
Já nikoho nemám, ocením, jak muži sluší vrtačka, jak krásně dokáže pracovat se šroubovákem.
Miluji momenty, když muž přikládá nástroj, ladnými a pravidelnými pohyby dělá z místnosti útulnou komůrku a ještě si ji poklidí.
Jako bonus doleští okna včetně rámů. Šikula.
V hobbymarketech sleduji, jak si krásně dokáže polaskat fošnu, pravidelným tahem ruky přejíždí jako zkušený milenec a přičichne. Přičichne ku dřevu jako k milce.
Hledím a závidím.
Kéž by přičichl ke dřevu i ke mně.
Nedošlo ku vzájemnému očichávaní  a já potřebuji hadici. Zahradní.
Dlouhé roky kupuji smršťovací a nejsem spokojená. Moc nevydrží.
Rozhodla jsem se pro radikální řez.
Nastuduji parametry. Hadice s opletem, bez opletu.
Průměr 1/2 " 13 mm, průměr 3/4 " průměr 19 mm. Jsem zmatená.
Rychlospojka, stopspojka, regulační spojka, opravka, L-kus. Jsem zpocená.
Poruchový tlak  / tlak, při němž dojde k prasknutí / 20, 30 bar. Já jsem na bar.
Večer usínám s pocitem, že vůbec nic nevím.
Zdá se mi živý sen. Pracuji ve veliké hale. Sedím u výrobního pásu. Mám na sobě puntíčkové černobílé koktejlové šaty s velkou černou mašlí.
Probouzím se zpocená, na pásu mi odjela asi desátá rychlospojka, bez ní jsem v pr .. a nikdy tu hadici nedám dohromady. :-)
Změním taktiku, požádám nového souseda, aby mi poradil, jak na to.
Obdivuji jeho čovku. / čistička odpadních vod /
Podle slov jiné sousedky muž s čovkou obdivuje mé půlky. Dlouze se na ně prý dívá.
Když jsem předkloněná do záhonu, otáčí hlavu od levého k pravému rameni.
Od vzájemné fascinace mne odrazuje spolumajitelka čovky.
Jsem dospělá, jsem zdravá, roušku měním po dvou hodinách, prostě já tu hadici koupím.
V zahradnickém podniku stojím dlouhé minuty před regálem.
Desítky hadic, spojek, střiček, nu a který je ten pravý ? Která je ta pravá ?
Mohu vám poradit ? ... ptá se příjemný hlas. Žena, proboha, ženská.
Mé oči jezdí regálem nahoru, dolů.
Víte, rozměr ? ... ptá se opět příjemný hlas.
Kdybychom spolu stály v Triole, řeknu 75 E. Ale stojíme před regálem s kilometry hadic.
Vy nevíte rozměr ? Nevadí, vyřešíme to redukcí ... oooo, chce se mi tančit, chce se mi zpívat.
Vezu si hadici, vezu si radost a vše vyřešilo jediné, malé, drobné a krásné slůvko.
Redukce.
Vím, jak se cítil domorodý náčelník, když mu Hanzelka a Zikmund ukázali zrcátko.
Držím v ruce ten zázrak, již smontovaný, již připravený.
Otáčím ventilem a stříkám. Já nestříkám, stříká hadice.
A co by se dnes na škaredou středu nemělo ? Mračit, dnes by se nemělo mračit, aby nám zakaboněná tvář nezůstala po celý rok  ... i když, je ten koaxiální kabel s jedním válcovým vnějším vodičem a jedním drátovým  nebo trubkovým vodičem vnitřním ...



 

43 komentářů:

  1. Simči, já jsem se tak nasmála.Dopaďous, kam ty na ty slovní hříčky chodíš.Soused ať očučuje tvé krásné půlky a jeho baba ať zdravě žárlý.Víš,Simči, někdy je lepší být sám než s někým no nechci být sprostá, tak už jsem dost
    .Já věřím, že ten co by se k tobě hodil, přijde.Máš tu zahradu překrásnou a je vidět co jí dáváš s láskou energie.No a i s tou hadicí sis poradila.Jseš hold super baba, krásná, chytrá a moooc pracovitá.Pohlaď čičinky, jsou moc krásné. A hlavně se opatruj v týhle zasratý době.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda je taková, že když jsem se přestala dívat na čovku, zjistila jsem, že soused je fakt fešák. Ale usoudila jsem, že co je v domě, fakt není pro mě.
      Doba dělání milenky minula, nebaví mne se schovávat a být něčí onuce, degraduje to duši.
      Mějte se v ráji krásně a hlavně se opatrujte !

      Vymazat
  2. To je počteníčko.....díky tobě se rozhodně škaredit dneska nebudu)))) Moc díky za to. Takový duševní vysmátý relax teď všichni moc potřebujeme.
    A nic není ztraceno.....ten pravý se objeví)))
    Krásné jarní dny a hadice ať slouží)))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když ono se to nastřádá a pak z toho vznikne sled situací, i když v současné době je jich skromně.
      Jsme zalezlí, nežijeme v kolektivu a jsme národ malých jezevců, kteří pečou a učí své děti, sortiment tím pádem vyčerpán, hodí se i hadice :-)

      Vymazat
  3. Blondýnko, jestli mi něco dokáže zpestřit den, pak je to zaručeně tvoje psaní, potažmo ty :).
    Ano, na Škaredou středu se nemá mračit a proto si jdu nalít víno, jinak každou chvíli exploduju :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo mi ctí, znám dny, kdy bych potřebovala celou láhev, abych otupila mozek.
      Jenže druhý den je to ještě horší, za krkem sedí slečna kocovina a je urputná. :-)

      Vymazat
  4. Neobdivuji čovku, neobdivuji půlky.... obdivuji a čučím a čučím na ten tvůj skvost, na tvůj kus země, krásně obdělané země. Ať se daří. Kropím, kropíš, kropíme, zatím je čím :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vše je o lásce, mám uvnitř nádherný pocit, jsem stále zamilovaná.
      Je to pro mne jako ženskou hodně složité, dělám mnoho chyb, které se pak špatně napravují. A na tom kuse půdy je to fakt znát.

      Vymazat
  5. Ach jo, vypadá to, že bez vrtačky a bez čovky jsem jako muž vyřízenej :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemůžou všichni makat s motykou, je potřeba společnost nechat intelektuálně rozkvést a v tom jsi nepřekonatelný.

      Vymazat
  6. Tak jsem se nasmála . Krásný článek s pěkným koncem. Máš hadici i s redukcí a funguje...to je přece super. Krásné velikonoční dny ti přeji Simonko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám hadici a když jsem jí zapojila, byla jsem neskutečně spokojená, bez vody je smutno a špatně se pracuje. Nám ženám samokutitelkám je okamžitě blaho a narosteme o několik cm :-)

      Vymazat
  7. Simi, můj tatínek na co sáhl, to uměl.Byl to kutil, který dělal naprosto všechno. Mamka se starala o domácnost a o nás. Nikdy neměla kladívko, hřebík, motyku a já nevím co v ruce, nesekala dřevo. Neměla to zapotřebí, měla mého taťku. Já se musela naučit co nejvíc, díky situaci, ve které jsem byla. Asi jsem se natolik osamostatnila, že si muž zvykl,že se vším pomáhám nebo udělám. Pracovně byl často pryč a tak to ani jinak nešlo. Často jsem slýchala od mamky, že to by ona nikdy nedělala, že by to neuměla...Já beru jako bonus to, že to dělám ráda. Manuální práce je pro mě relax po celodenním dřepění v kanceláři. Děkuji za to, že mám víc genů po taťkovi. Přeji krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla tátu hodně renesančního, pěstoval orchideje, na zahradě jsme měli několik skleníků, ve kterých nebyly papriky, ale zrály nám tam desítky kilogramů citrusů.
      Vše si stavěl sám, na automatické zavlažování, svícení, už před 50 lety si vyrobil spínací hodiny.
      Byl geniální, ale na baráku nám padaly okapy, drobily se okna a o nátěru nemluvě.
      Ráda dělám, baví mne dělat venku, jen mi skutečně chybí chlapská ruka na těžkou a hrubou práci. Potřebovala jsem třeba na jaře obrýt traviny, to je taková fuška, že jsem to musela vzdát, požádat chlapy, fakt jsem to nedala.

      Vymazat
    2. Simi, tak tohle přesně chápu, jsou věci, na které prostě ženská nemá. Tedy pokud se fakt nechce sedřít. Poslední dobou se snažím otěže té dřiny přehazovat na muže, není mi už dvacet.

      Vymazat
    3. Já jsem si spoustu věcí neuvědomovala a pouštěla se do věcí po hlavě, jak jen to umím já.
      Jenže přesně jak píšeš, roky běží vážení a taková kýla může v životě nastartovat sled průserů, o kterém se člověku nezdá.
      Nezbývá než být rozumná, věci řešit s chladnou hlavou a hrubou práci si zaplatit.

      Vymazat
  8. Blondýnko, opět jsi mě pobavila a vyloudila úsměv při pití ranní kávy. Díky a užívej si dny s hadicí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ranní káva je pobožnost a zda jsem jí zpestřila, no to je bonus. :-)

      Vymazat
  9. Vždycky se pobavím u Tvého příspěvku. Dnes o hadici a nejen o ní.
    Naprosto Ti věřím, že jsou práce na zahradě, kdy je zapotřebí ruky, která vládne větší silou. Spoustu práce si udělám raději sama, ale někdy manžela mého požádat o pomoc musím. Jen u toho asistuji a usměrňuji jeho razantnost. Sice požadovaný úkon provede, ale že šlape po kytkách vůbec neregistruje :-)).
    Tak ať Ti hadice dlouho a dobře slouží!
    Měj klidný den, hlavně ve zdraví!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tisíckrát mohu být schopná, šikovná, produktivní, ale mužská ruka mi chybí jako sůl, jen třeba rozmontovat závity u filtrace jezírka, no kalamita.
      Musí to být hodně utažené a já s tím bojuji, šíleně.
      Chlapská ruka je v životě nenahraditelný element.

      Vymazat
  10. Já už dopadla tak, že co můžu si udělám sama. Šroubovákem, pilníkem, šmirglem, štětcem a dalšími pomůckami vládnu od dětství, včetně sekyrky, pilky, nožů .... víc mne bavila vždy práce technického rázu než panenky a pokojíčky. Dalším levlem bude elektrická pila....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně jsem nad tvým komentářem přemýšlela, kdo je na tom hůř.
      Já bez chlapa a jeho síly, či ty s chlapem a bez jeho síly.
      V obojím je kus bolesti, hořkosti, ale já tam u sebe vidím daleko hmatatelnější naději, mohu to změnit. Netuším, zda máš tuto možnost i ty ?

      Vymazat
  11. Blondýnko, opět obdivuji Tvůj dar psaného slova i krásně upravenou zahradu. Vzpomněla jsem si na svého tátu, který byl v domácnosti nepoužitelný. Byl chytrý, sečtělý, uměl několik jazyků, ale vzít do ruky kladívko neuměl. Mamka natírala podlahu, řezala s babičkou na dvoře dříví a bílila koupelnu. On seděl ve svém pokojíčku a psal na stroji. Já jsem se zařekla, že tohle doma dělat nebudu a naštěstí mám velice šikovného muže. Na druhou stranu vím, že kdybych musela, tak se různé práce naučím.
    Měj zdravé dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je přesný důkaz toho, že se prostě na svět narodíme do určitých rolí a buď se lehce či těžce přizpůsobíme nebo né.
      Je mnoho intelektuálů, kteří si u fyzické práce odpočinou, jiní se jí zdatně vyhýbají. Pak je zbytek na druhé půlce páru. :-)

      Vymazat
  12. Simčo, jsi obdivuhodná,...ve všem. V psaní, v zahradničení, i v tom, jak si se vším krásně poradíš, nebo necháš poradit. .o) Zahrádku máš jako z pohádky, tou se kochám stále a u Tvých příběhů se většinou nasměju. Díky za ně. :o)
    Drž se, opatruj se dál a snad se nějaký pěkný, pracovitý chlápek najde. Držím pěsti. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, neblázni, jsem normální ženská, která bojuje.
      Ono mi nic jiného nezbývá, dala jsem se na boj, tak prostě musím.
      Nyní právě studuji tříkomorový septik samonosný :-) :-)

      Vymazat
  13. Simi, po přečtení tvého článku se určitě mračit nebudu. I když já ho tedy četla až na Zelený čvrtek.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  14. To se tak krásně čte, nádhera....:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napadlo mne, že bych nabídla spolupráci do nějakého kutilského pořadu typu Vychytávky Ládi Hrušky :-)

      Vymazat
  15. Hadice úžasná! :-) A povídání také. Já mám bratra, mám tátu - a oba jsou neuvěřitelně šikovní. Jenže je nemůžu pořád otravovat, když oba mají manželku a vlastní zahradu :-) Ten muž s nástrojem by se mi tedy taky hodil, dej vědět, kdybys přišla na to, kde je prodávají :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všichni muži chodí s nástrojem, mají dvě ruce a někteří i mozek, to je pak geniální kombinace.
      Samozřejmě obě tušíme, že když se to spojí ještě s výkonným třetím nástrojem, je to božské, jenže na pohádky já už moc nevěřím, jsem na ně stará :-)

      Vymazat
  16. Redukci zná. Ta je, když se z omáčky udělá redukování mana nebeská :o)
    S nákupem hadice bych na tom byla ještě hůř, deko hůř než ty a rozhodně by to nebylo vtipné čtení!
    Simi, děkuji a přeji krásný den! Užij si zalévání! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, to nemáš pravdu, když si přečtu tvůj komentář, náhodou se mám čemu smát, evidentně za tebe psal mobil :-) :-)

      Vymazat
    2. V mé rodině se šikovní chlapi prostě nerodí! Tatínek chodil do hospody a znal tam všechny řemeslníky, kteří v době komunismu byli vzácní jako šafrán . On zas výborně vařil a tak provozovali výměnné obchody 😉 Manžel by volal elektrikáře i na výměnu žárovky a když se jednou rozhodl že vymaluje, nepřikryl žádný nábytek 🙈
      Tvá zahrada si zaslouží tak elegantní hadici! 😁

      Vymazat
    3. Jo, to je přesně, co mne také napadlo.
      Kdysi se chodilo do hospody, udělal se mítink a bylo hotovo.
      Říkala jsem si, že posedět v hospodě a měla bych výběrové řízení za sebou. :-)

      Vymazat
  17. Jo, tohle jsou přesně ty věci, které dokud člověk nepotřebuje, neví o nich vůbec nic. A pak to přijde - a vypadá to přesně takhle :-D Kouzelně přesně popsáno :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě z těchto důvodů jsem se nákupu klasické hadice vyhýbala, skutečně mne děsilo, co všechno třeba znát, aby člověk nakoupil.
      Dnes už vím, že slogan Nakupujte u odborníků má své opodstatnění :-)

      Vymazat
  18. Vida jak jsou vztahy provázané..

    OdpovědětVymazat
  19. Jsi borec Simi. Přesně vím, jak blaženě ti bylo. Muže sice mám, ale někdy jakoby ani nebyl... :-D:-D:-D

    OdpovědětVymazat
  20. Simčo, jsi obdivuhodná žena. Když se dílo, záměr, podaří, určitě si říkáš, že na tohle chlapa nepotřebuješ. 👍😉❤️

    OdpovědětVymazat
  21. Simi, báječně jsem si početla. :-D Já mám naštěstí na nákupy podobného druhá materiálu odborníka. Jinak bych asi taky čučela jako péro z gauče, nebo obíhala latifundie s konví.

    OdpovědětVymazat
  22. "Já nestříkám, ale hadice." :-).

    Znám tuto nejistotu v hobbymarketech, v Bauhausu a Hornbachu jsme jak doma, už se skoro stydíme tam chodit, protože málokdy koupíme něco napoprvé.

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.