pondělí 6. dubna 2015

Muškátová...

.....sezona začala. Díky zasklenému balkonu mohu muškáty přezimovat bez problémů, mají dost světla a potřebnou teplotu k přežití. Zima je mírná a nemusím se bát umrznutí. Díky nemoci jsem musela přesunout potřebné přesazení do nového substrátu, ale včera mi sluníčko prostě nedalo, na balkoně bylo krásných 20st a já se do toho pustila. Osvědčilo se mi muškáty přesazovat každoročně, krásně pak kvetou, jsou silné a jsou pro zástupy housenek ve skvělé kondici.
Najisto objevím ještě na Zahradě Čech takové, které budu nezbytně " potřebovat ", ale základ je připravený na novou sezonu....

25 komentářů:

  1. Simčo, díky za článek! Muškáty mám z loňska, nepřesazovala jsem je, ale nejsou tak pěkné jaké Tvé. Myslíš, že bych je ještě teď měla přesadit? A do jakého substrátu? Hnojíš je? Mám taky zasklenou lodžii, ale na zimu je dávám dovnitř. Mrazy je nepoškodí, když je hodně pod nulou? Moc se mi líbí Tvé truhlíky za sklem. Jsou vidět květy muškátů, když stojíš venku pod okny?

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já si myslím, že rozhodně pozdě není, je na přesazení času dost, klidně se do toho můžeš pustit.Přesazuju každý rok, doporučují to, substrát kupuju na muškáty a má v sobě hnojivo asi 6týdnů.Pak celou sezonu hnojím každý týden hnojivem na muškáty.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Děkuji. Píšeš v létě ven na parapety. Ty máš parapety zvenku na lodžii? Jak je máš upevněné? Tobě teď nějaké muškáty kvetou? Dívala jsem se do sekce Muškáty, nádhera. Není ten pan Sviták Jaroslav?

    OdpovědětVymazat
  4. Simi, já mám také zasklený balkon a manžel ho i dobře utěsnil, ale zlikvidoval starou polici, dal si tam koberec a nechce tam kytky. já je měla vždycky zavěšené na zábradlí. Muškáty mám pak na zahradě, zatím jsou ve sklepě, kde je sice chladno, ale nejtepleji. Přesazuji podle toho, v jaké kondici se mi jeví na jaře. Ale nemám jich moc. takže, když nepřežijí, tak si jich pár koupím nových. Loni jsem měla nějaké růžové anglické a ty moc nešly. neměly pravidelnou péči. Obyčejné velkokvěté červené, ty přežily jkékoli zacházení, ale měla jsem je v samozavlažovacích truhlících.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně ti už kvetou Máš príma tem zasklený balkon. Já už jsem je vystěhovala ze schodiště do verandy a tam teď chudáci zmrzají, ale aspoň budou odolnější, jak je dám ven

    OdpovědětVymazat
  6. Teda, máš krásné muškáty, ty já nemám, kde přezimovat

    OdpovědětVymazat
  7. Takže nejen orchideje, ale i muškáty pěstuješ ve velkém, Simi!

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Ano, mám je postavené zvenku na zdvojeném parapetu, je to poměrně pevné, protože pod tím zůstal starý rám balkonu.Zatím jsem s tím neměla žádný problém, tady jsem neměla letecké dny.Truhlíky jsem sbírala na parapetech u klasických oken, ale letos tam budu mít poprvé zábranu z nerezových trubek.

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: No jo, Maruško, když se pan domácí rozhodne, že na balkoně nic nebude, moc s tím člověk nenadělá.

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Jo přesně, přezimování, to je problém, ale když se to vychytá, je to pak parádička, já to první rok stěhovala jako kočka koťata     

    OdpovědětVymazat
  11. Muškáty moc nemusím, protože je má skoro každý na balkoně mám raději jiné kytičky pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Jupí, tak to ti moc děkuji, protože já měla anglický muškát na zahradě na jižním slunci. Hledám nějaké kytičky do stínu. Za chatou na severní straně nebo pod stromem na severní straně.

    OdpovědětVymazat
  13. [9]: jo a ještě jsem chtěla dodat, že na té straně za chatou místo, kam se dostane východní slunce a pak na chvíli západní.

    OdpovědětVymazat
  14. Muškáty jsou krásné kytky, mám je ráda od dětství, babička jich mívá plný balkón...

    OdpovědětVymazat
  15. [11]: Jasně, je to otázka vkusu a třeba i momentální nálady, jenže do truhlíků na okna je sortiment omezený / ikdyž barevně hodně bohatý /, moc kytiček by celodenní úpal nevydrželo

    OdpovědětVymazat
  16. Miluji plnokvětý peltáta a hodně tmavá barva, loni jsem měla vínový hodně hodně tmavý, mám ho ve skleníku, ale nevím nevím, jestli přežil

    OdpovědětVymazat
  17. [8]: No u nás by to nešlo je mít na lodžii zvenku. Mám tam ty zašupovací okna, to by nešlo zavírat a venku to za nic uchytit nejde. Kvetou Ti fakt nádherně, jsi zahradnice.

    OdpovědětVymazat
  18. Také je každý rok množím znovu jsou opravdu nádherné lepší než pnoucí ty většinou chytnou plísen Tak hezky pracuj PÁ

    OdpovědětVymazat
  19. [16]: Je pravda, že pěstírny nyní produkují barvy a tvary neuvěřitelné. Minulý rok jsem měla moc pěkné z jedné liberecké pěstírny, ale pán letos odmítá posílat a pro mě je to hodně drahý výlet

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: No to si piš, jen co je přesadíš, zazpívají Ti Odu na radost a pokvetou jako šílené      Těším se na fotky

    OdpovědětVymazat
  21. Chci se zeptat: Je normální, když u muškátů je některý list napůl červený (vně listu) nebo je to nějaká nemoc? Dík za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  22. V chytré knize o muškátech se píše, že je to pravděpodobně projev působení příliš nízké teploty na rostlinu. Občas to na začátku sezony mám, když je dám brzy ven, pak se to samo upraví Ale tomu se nijak nevěnuju, považuji to za normál, spíš mě pak točí housenky, ty mě doslova .....u

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Díky, já se lekla, asi to bylo tak, vysunula jsem je ven z bytu na lodžii, tak už jsem v poho. Je to na rostlině maximálně 1 list. Ty víš všechno!

    OdpovědětVymazat
  24. Jenom slintám. Já letos muškáty mít nebudu, budu letnit cymbidia, nakoupená opět ve slevě a taky moje palmy, tak, že do truhlíků nic...Ale když je tak vidím, možná ještě tohle rozhodnutí přehodnotím...       

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.