čtvrtek 19. února 2015

Kam s ní....

Dobrý den, vzhledem k tomu, že bydlím v bytě a kromě phalaneopsisek bych se chtěla kochat i jinými druhy, narazila jsem při surfování na Vaši stránku. No takhle mne namíchnout vašimi krasavicemi, no to se vám vážně povedlo. Moc gratuluji k pěstitelským výsledkům - jednoduše paráda. Akorát bych možná vzhledem ke svému " bytovému hendikepu" uvítala, že byste někde kratičce popsala, jakou kde máte teplotu či světové strany, kde ty fešandy pěstujete. Moc děkuji za inspiraci Barča. PS: jsem kočkomil, takže i váš Edíček na kontrole zálivky mne velice pobavil :-) Děkuji .....

......typicky nerudovská otázka a o odpověď se pokusím. Mám za sebou skoro 9 let seznamování se světem orchidejí, mám za sebou hodně pádů a hodně vzletů, celý ten čas jsem se snažila a snažím těm rostlinám porozumnět. A přesto nemohu a nechci zodpovědně říct, kam kterou rostlinu máte nebo nemáte dát. Každý máme ve svém bytě jinou tepelnou pohodu, znám z orchidejového fora lidi, kteří jsou schopni spát ve 12stupních, aby mohli pěstovat chladnomilné orchideje. Hodně lidí přes zimu málo topí, jiní zase žhaví radiátory jako o život, prostě každý to máme jinak a každý pokud chce pěstovat nějakou rostlinu, tak musí vychytat své podmínky. Mám půlku bytu na celodenní jih, pere sem sluníčko, takže je to velice nevhodná strana, přesto jsem za ty roky už vychytala výšku slunce během roku, jeho intenzitu a nutnou míru přistínění....


......na fotkách vám jako příklad budu dnes prezentovat chladnomilnou COELOGYNE CRISTATA ....je to botanická orchidej, o které si více povíme v únorové zahrádce, ale na ní vám chci demonstrovat, jak se to má s jejím pěstováním.
Jak jsem předeslala, je to chladnomilná orchidej, tudíž nevhodná do paneláku, kde je horko a sucho... ALE....mám zasklený balkon, tudíž mohla být rostlina celé léto a podzim venku, pak se balkon zavřel a do ledna byla opět venku při teplotě 5 stupňů, když začalo mrznout a teplota šla k bodu mrazu i na zaskleném balkoně, odnesla jsem jí na chodbu, kde má maximálně 12-15 stupňů, tudíž optimum....


......proto každému pěstiteli doporučím, aby nejdřív srovnal své bytové podmínky, ujistil se, že chce spát s rosou u nosu a pak si může pěstovat studené typy a kdo chodí doma v trenýrkách, tak ten se pustí do teplých typů. Přeji úspěch a lehkou ruku při výběru a nákupu .....

14 komentářů:

  1. Simi,tak tahle bílá je úžasná,klidně bych ji mohla pěstovat,od jara do podzimu asi na zahradě,ale pod stříškou a potom klidně v ložnici,tam netopíme.Orchidejkám se u mě dobře daří na východní straně a díky Tobě za radu.Cpala jsem je do obýváku na okno,ale i když jsem jim zatáhla trošku žaluzie,aby nebylo velké slunce,chuděry by mě měly za to fackovat a teď mě fackjí kolem jdoucí jak vzhlíží do oken kde se jim daří a kvetou ostošest.Simi krásný den a pisatelce v článku držím palečky,ať vydrží,taky se ji zadaří.

    OdpovědětVymazat
  2. Simčo, to je prostě nádhera    Ale vím, že sotva stačím na phalíky a tak u nich zůstanu   

    OdpovědětVymazat
  3. To je nádhera, nemám slov, jen okouzleně zírám ...

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je nádhera, mě by to Cvalíček srovnal Ten mi zničil tolik kvitek ...

    OdpovědětVymazat
  5. Do pěstování orchidejí se pouštět nehodlám, jenom je obdivuji u různých blogerů.

    OdpovědětVymazat
  6. Tato kytička má i úplně jiné listy.Je přenádherná v té záplavě bílých kvítků s oranžovým jazýčkem. I tvar květů mě zaujal. Jsi šikulka orchidejová pěstitelka.  Také se v paneláku nedám na nějaké větší pěstování orchidejí, jen bych chtěla udržet nyní alespoň tu, co mám. Momentálně odpočívá s kvetením, ale rostou jí velké a tuhé listy. Chystám se ji přesadit podle tvé rady a uvidíme.

    OdpovědětVymazat
  7. Jsi kouzelnice! Pro mne je to asi vysoký level. Půl oken mám na jih a v další půlce musím denně větrat, tak by asi přes zimu mrzly. Proto mi asi moc nejdou.

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Děláš to dobře, když kytka někde nejde, je dobré zkusit jí dát jinam nebo s ní začít jinak zacházet, je dobře, že jsi pozorovatel.Já to na začátku hrotila a vždy jsem víc pokazila

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: Já se chodím taky několikrát denně koukat na chodbu

    OdpovědětVymazat
  10. [4]:Já už raději nepočítám, kolik kytek mi ti tři draci zlikvidovali

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherný já mám doma v kuchyni na okně 8 phalaenopsisů a momentálně mně z nich 6 kvete, dělají mi fakt radost.

    OdpovědětVymazat
  12. Tos napsala báječně. Já už čtvrtý rok v místnostech, kde mám orchideje, netopím.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Jojo, jsou to vynikající kytky a také si myslím, že vděčné, jen mě osud hodil do dalšího levelu

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.