neděle 12. července 2020

Okolo Třeboně ....

Já v Třeboni, premiér " Čau lidi " v Třeboni.
Utrácejte peníze doma.
Jeďte na dovolenou v Česku.
A okolo rybníka Svět nás korzovali stovky, tisíce.
Na kolech, pěšky, se zmrzlinou a s úsměvem.
Nic nevadilo, že komáři se ženili, jako památku mám po těle desítku zarudlých koleček.
Restaurace praskaly ve švech.
Ten si dal českého candáta v jemné krustě z česneku se žlutými brambůrky.
Dvě stovky, jen to hvízdne.
Ta si dala opečený pláteček kuřecího masíčka, spláchla pivkem z domácího pivovaru.
Dvě stovky jen to hvízdne.
U kávy se skvělou bezovou limonádou a dortíkem vrněl každý druhý.
Tři stovky a už to ani nehvízdá, raději.
Vyhladovělé portmonky provozovatelů třeboňských lokálů zpívaly ozdravné hymny.
Premiér " Čau lidi " nejednou zmínil, kupujte česká jídla, zboží vyrobené u nás.
A proč ?
Musíme si pomáhat, protože ten koronavir má vliv na naši ekonomiku.
Vstup do zámku, vstup do hrobky, vstup na parník, vstup na záchod.
A to vše za raketu.
Korunky se sypou a tak by mohl být ten pán ve žlutém slamáčku, v bílé letní košili spokojený.
On se usmívá z Třeboně, já se usmívám z Třeboně.
Jen do okamžiku než vstoupím do českého vlaku.
Špína, smrad, nefunkční toalety.
Opatlaná skla, neexistující klimatizace a my všichni cestovatelé vně toho chlíva.
Staří, mladí, plní zážitků, plní dojmů, sedíme v dobytčáku za plné jízdné.
Všichni se štítí, všichni se eklují.
My všichni jedeme za zážitkem, za radostí.
A dost možná i pro koronavir, úplavici, žloutenku.
Jestlipak by pan Trojan natočil tu skvělou punkovou reklamu na stovku výletů v jedné aplikaci ?
Asi jel jiným, vyšperkovanějším vlakem.
Drahý premiére " Čau lidi ", že nám bylo okolo Třeboně fajn, že ?
Já si jen musím na příště koupit noviny, protože když jsme cestovali před čtyřiceti lety, seděli jsme na novinách. Abychom se neumazali.
Sorry jako ....

Krásný týden, krásné prázdniny. Přeji vám důstojné cestování, bohužel na podobná zařízení jsem měla kliku celý týden, jak na jihu, tak i na severu Čech.
Ale okolo Třeboně, je nádherně .... zdraví vás blondýna, smrdící vlakem.

1. V Třeboni jsme před pár roky trávili prodloužený víkend, dala jsem ho manželovi k svátku. Bylo to moc prima. Bydleli jsme v rodinném penzionu na kraji Třeboně a odtud jsme chodili do centra. Naštěstí jsme jeli autem, takže jsme byli ušetřeni podobných zážitků z cesty vlakem.
    Snad Ti na Třeboň zůstanou i hezké vzpomínky.
    Měj krásnou neděli.

1. Třeboň je nádherná, celé jižní Čechy jsou nádherné.
      Léto má být plné dojmů a zážitků, jen mne udivuje, že v době koronavirové tohle jezdí a za plné jízdné, bohužel.

2. Před dvěma lety jsem byl v Třeboni na pár dní a i toho candáta a kapříka jsem si dal. Ale nejel jsem tehdy vlakem, tak mi zbyly docela příjemné vzpomínky.

1. Mám vzpomínky taky krásné a místy ovoněné lahodným mokem s kopečkem bílé pěny.

3. Správný vlak má lokomotivu parní.
    Páč v dýmu a v sazích se schová leccos.

1. V rámci parní lokomotivy beru dým jako nutnost :-)

4. Mám dojem, že ty navštěvuješ skoro tytéž místa jako já. Před pár lety choť koupila přes slevový portál 3denní pobyt v Českých Budějovicích a odtud jsme udělali výlety do Českého Krumlova, na zámky Červená Lhota a Kratochvíle, navštívili Holašovice a také zajeli do Třeboně, bylo to v květnu ještě před sezonou a když jsme si koupili lístky na vyjížďku po rybníku Svět, byli jsme na palubě my jeden další pár, kapitán a jeho pomocník, který nám uvařil kávu. A k tou krásné, už letní počasí. Na zpáteční cestě do Brna jsme se stavili ještě v Jindřichově Hradci, který je také velmi pěkný.

1. Ten dojem je velice správný, skutečně jsem projela všechna ta nádherná místa, která jsi zde vypsal :-)

5. Simčo, tak píši druhý komentář, první neodešel. V Třeboni je krásně a o vlaku se už znovu rozepisovat nebudu. Ale je to teda hnus.
    My byli v Krumlově minulou neděli i tuto sobotu a turistů fakt mraky. Jen nejsou šikmoocí. :o)
    Přeji prima týden. D.

1. Seděli jsme u řeky, dávali si skvělou kávu a domácí borůvkový koláč a každý, kdo jel kolem, tak toho jsme pozdravili AHOJJJJJJJJJJ !
      A tebe jsem tam neviděla, to bych řvala ještě víc :-)

6. S vlaky je to smutná pravda. A to jsi ještě opomněla, že snad obden teď dochází ke srážce, požáru a já nevím, k čemu ještě na kolejích. Tak čau, Simi. A Trojan, ten si posadí ve vlaku na hlavu cokoliv, jen když se sypou peníze.

1. Tenhle bordel nás provázel celé jižní Čechy a na sever to nebylo lepší.
      Děsí mne, že nás straší koronavirem z letadel a zahraničních destinací.
      Ale čím jezdíme u nás, tak to nikdo nezmiňuje.
      Autobusy města České Budějovice jsou luxusní, čisté a vymazlené cestování.
      České dráhy na poblití.
      Má generálka říkala ... za peníze v Praze dům.
      Jen bych panu Trojanovi, kterého mám moc ráda, pár cest vlakem přála.

7. V Třeboni jsem byla kdysi na školním výletě, moc hezké město. Škoda že ti to zkazila zkušenost s vlakem. Připomíná mi to trochu pražské tramvaje, kdy mě kamarádka varovala, ať si nesedám na sedačky s čalouněním, opravdu byly na některých podezřelé fleky. Ono jet v některých italských, zvlášť večer, není taky žádné povyražení. Jinak čisté jsou a rychlovlaky bych řekla, že téměř perfektní. I zde se razí heslo “dovolená v Itálii” a rádi vyhovíme 😉 Ceny šly nejdřív nahoru, ale už se brzdí, peníze nejsou a lidi jinak kupují a cestují méně.

1. Já si nenechám něco zkazit, Čechy jsou skvostné a to, co jsem viděla, stálo za to nepohodlí.
      Mne to udivuji v kontextu koronaviru, když v květnu vyjížděly vlaky, bylo vše naleštěné, dezinfikované a umyté.
      Utekly tři měsíce a je to zoufalství boží.

8. Simi, tak snad zážitek z vlaku ty hezké z toulání kolem rybníků a po Třeboni nepřehlušil. Já už vlakem nejela ani nepamatuju, protože můj muž se v dopravě (městské) pracovně pohybuje celý den a o víkendu či dovolené odmítá vlézt do něčeho, kde jsou cestující. I za cenu, že si v druhé polovině výletu nedá pivo, protože já neřídím.
    Měj se krásně

1. Já tomu rozumím, nevyhledávám zase obchody :-)

9. Njn, nemám jinou možnost než vlaky a autobusy a nyní si teda připadám jako sama špína, když jezdíme vlakem. Stejně mám pocit, že vlaky byly za totáče ještě přeplněnější a špinavější. Sice se letos vyrazit teprve chystám a tak nevím, jak plné vlaky jsou, když všichni začali poznávat naši vlast. Do komárového ráje jsem se také vypravila. Tak budu také samý pupínek. Na zahradě už jsem chytla 4 klíšťata a tak asi budu i komárům chutnat. A stejně jsem ráda, že se ještě někam nějak dostanu. :)

1. Maruško jsme na tom stejně. Nic jiného nám nezbývá, ale vlaky nejsou vždy tak strašně jak píše Šimčo.asi měla zrovna smůlu na ty horší.

2. Nerada bych působila jako nabubřelý kretén.
      Jezdila jsem vlakem celý život a nemám s tím nejmenší problém.
      Naopak. Cestování vlakem je pro mne velice přitažlivé, odpočinu si, relaxuji, zevluji a hlavně, mohu se dívat kolem sebe a pozorovat lidi.
      To, když řídím, nemohu.
      Píší to již několikrát v komentech výše, v televizi se neustále soustředí na leteckou dopravu, mnoho nakažených v zahraničí, ale to, čím dráhy vozí výletníky je tragické.
      Ty fotografie vznikly přirozeně, spíše jsem byla nasraná.
      V televizi nabádají k ostražitosti, k dodržování hygieny a vlaky jsou tragické.
      Jezdili jsme celý týden autobusy města České Budějovice a to byl luxus proti vlaku.
      Čechy jsou krásné, viděla jsem mnoho, ale když během jednoho týdne nasednu do takové prasárny pětkrát, nebude to omyl.
      A když jsem jela do Ústí zpátky, i průvodčí řekl, že je to hnus !!!

10. Simi, děkuji za vhled do české prázdninové reality. Sama vlakem moc nejezdím, ale děti ano a dobře mi z toho není - zpoždění, nepřijede vlak, na který si koupí jízdenku, špína, prostě hnus. Proč?
    Měj pokud možno pohodové pondělí, Helena

1. Samozřejmě, že mám i v záloze daleko krásnější fotografie, o tom, že Čechy jsou krásné, voní létem a je v nich nádherně.

11. Šimčo, je to zvláštní, ale my cestujeme vlakem opravdu hodně a tady z Rumburka vyjíždějí opravdu čisté. Záleží asi na depu. Horší je to ve vlacích co jezdí na těch delších frekventovaných tratích, jako například Děčín-Praha. Tam už to občas nebývá extra čisté. Ale je to také o lidech,kteří dokážou za jednu jízdu vlak zaneřádit tak, že to vypadá jako by se tam neuklízelo roky a při tom se vlaky opravdu denně uklízí. My když se vracíme domů a vstupujeme z vlaku,tak už nastupují uklízečky a vlak odsud vyjíždí vždy čistý. Jen teď je více cítit coronavirová dezinfekce. Zřejmě jsi měla smůlu na spoje. Přeji ti krásné dny a pokud někam pojedeš, tak čisté a voňavé vlaky.

1. Právě fotografie z trasy Děčín - Praha jsou zde prezentované.
      Ta špína ve vagonech nebyla aktuální, když se podíváš na fotografie, je to skutečný a zanedbaný hnus.
      Cesta Ústí - Praha v současné době stojí 180kč, tak se domnívám, že by to podle toho mělo vydat.
      A je jedno, zda štěstí či smůla, v době koronaviru bychom měli žít a cestovat vábněji.

12. Já už si raději abych jela v trochu čistším vlaku hledám v jízdním řádu RJ. Ne žluté ale Nejvyšší řadu ČD Rail jet. Ten jezdí na trase Praha - Gratz a tak je tam alespoň zajištěná určitá kultura cestování. Žluťáskama už nejezdím, velmi se od začátku působení na kolejích zhoršili. A Pendolíno ani Leo tady u nás nestaví. Byť se kvůli němu přestavoval terminál před nádražím a upravoval koridor. No, o tom že je v Čechách turistika a dovolené třikrát dražší než jinde. Dcera s partnerem chtěli jet na dovču na Lipno. Pro tři maličkost. Apartmán 25000 na devět dní. Bez jídla. Ta samá dovolená v Chorvatsku 15000. Sice se musí připočítat náklady na benzín, ale ten je tam levnější jak u nás. A "zajištěné" krásné počasí. Mě málem švihlo, když jsem viděla kolik stojí jednodenní výlet tady po Čechách od té cestovky s kterou jezdím a vzpomněla jsem si na tebe jak si hudrala že platit jako Ústečák litra za cestu za humna do Drážďan je šílenost. Jenže ony ty zájezdy tady stojí stejně! Nechápu proč mám platit cestu kilometrově mnohem kratší do jižních Čech naprosto stejně jako dvakrát tak dlouhou do Rakouska nebo Německa!! Do Prahy si počítá 890 Kč. Vlakem jseš tam za dvě stovky za dvě hodiny, autobusem jedeš 4 než posbíráš všechny zájezdníky. Navíc jezdí většinou důchodci kteří mají vlak za hubičku nebo zadara... a to neberu vstupné. Nikde jinde jsem se nesetkala s prohlídkovými okruhy které máš každý zpoplatněný. Zaplatíš sice vstupné od 8 do 12 € ale na celou památku plus její okolí. Nakonec jsem si zaplatila se skřípáním zubů
    Telč, Třebíč a Zelenou Horu. A co se týče jídla? Sama víš za kolik se slušně najíš v Německu a za kolik u nás....

1. Máš svatou pravdu, cesta do Chorvatska vyjde daleko levněji, i když potraviny a ovoce jsou hodně drahé.
      Ceny vstupného na památky jsou husté, byli jsme na zámku v Českém Krumlově, Třeboni, Jindřichově Hradci, Hluboké a za okruh a věž stovky lítají. Když jede rodina s dětmi, je to šílená raketa.
      V kontextu tohoto zjištění, lidé příští rok utečou zase do Chorvatska.

2. Jižní Čechy, jmenovitě Hluboká, Český Krumlov a Holašovice také byly v nabídce, ale ty jsem zavrhla, v průměru tři kila za jeden prohlídkový okruh mě tedy spolehlivě odradil. Asi kdybych měla normální plat a na účtu nějakou rezervu asi bych to tak neřešila, jenže teď....corona vycucala všechny moje rezervy a vratky zatím moc nechodí. Jenže pokud bylo potřeba platit aby jsme neskončili na ulici, platit se to muselo. A když muž měl minimum zákazníků, a za krkem finančák musela jsem to za něj platit ze svého. Oni už ti lidé pokud můžou, tak do toho Chorvatska utíkají už teď. Já bych ráda držela trend toho jezdit po ČR ale za těhle podmínek...

13. Blondýnko, já jsem naposledy jela vlakem před třemi lety. Se Student agency, vlakem čistým, vyšperkovaným, s roznáškou vody a snídaní. A když jsem požádala o noviny, které zrovna neměli, na nejbližší zastávce vyběhl někdo ven a ty noviny koupil a hned mi je přinesl. Obsluha jak v letadle a to jsem nebyla v nejlepší třídě. S Českými drahami jsem nejela už dlouho, mají ještě dražší jízdenky a člověk neví, za co platí. Měj pěkné dny.

1. U nás jezdí neuvěřitelný luxus v pohraničí.
      Jezdila jsem za přítelem do Šluknova a tam přes Německo jezdí luxus, který má i koberce.
      A pak se člověk diví, že cestuje po Čechách a smrdí jako před 30 lety, fuj.

14. Vlakem já jezdím tedy minimálně. Nemohu tedy posudit stav čistoty v této době.
    Když už jsem jela, tak pro mne byl problém otevření dveří v době výstupu. Tetelila jsem se blahem, když vystupoval i někdo jiný.:-)
    Že asi jízda vlakem pro Tebe nebyl zrovna ten nejlepší šálek kávy, to je jasné. Ale tam, kde jsi byla, bylo jistě hezky!
    Pěkné dny, Simi !
    Hanka

1. V Jindřichově Hradci s námi jela paní, bylo jí 88 let, v úžasné kondici.
      A v kupé vyprávěla, že díky stáří a nedostatku síly musela jet na další stanici a vracet se. Nikdo nevystupoval a ona nebyla schopná otevřít dveře. Chuděra.

15. České dráhy a Česká pošta, to jsou opravdu dvě krásné ukázky státního pekla. Když jsem jela vlakem naposledy, kochala jsem se dvěma zcela protichůdnými cedulemi o tom, odkud jede výlukový autobus, který nám kvůli tomu samozřejmě ujel. Korunovala to o hodinu později další cedule o zastávku dál, která tvrdila ještě něco jiného. Opravdu lahůdka.

1. Z celé karantény nejhůře vzpomínám na poštu, protože jsem nucena ob den chodit s poštou z práce a byla to neskutečná kalamita, stálo se tam i dvě hodiny. A za barákem kouřily další tři pracovnice, místo aby odbavovaly.
      Já jako soukromník si takové prostoje nemohu dovolit !

16. ČD to je kapitola sama pro sebe. Když občas jedu vlakem OL - PV, mám štěstí, uklizeno, čisto a ještě k tomu wifi...

1. Krásná práce, já vím, proč Moravu miluji !!!

17. Třeboň se mi moc líbí, chutná mi v Šupině a v Šupince, tam nezajít je hřích...:)

1. V den naší návštěvy to praskalo ve švech a nebylo jediné volné místo bez rezervace.
      Nakonec jsme seděli v malé rodinné restauraci a jídlo bylo brutálně luxus.

18. Před dvěma roky jsme byli na krátkodobém wellness pobytu v Třeboni a líbilo se nám tam moc. Byli jsme autem, jezdili jsme na výlety,komáři nás také okusovali, ale dovolená to byla pohodová. Jižní Čechy jsou fakt krásné, zdravím ☺☺

1. Já byla neuvěřitelně ožraná, ještě za tři dny jsem měla ksicht jako po neštovicích :-)

19. Vloni bylo narváno na plážích, letos u rybníků. V sobotu na silnicích stěhování národů, blázinec. K vlaku se nebudu vyjadřovat, nesnáším je. K cenám ... rádi podpoříme, ale nenecháme se oškubat. Když je něco přes čáru, jdeme jinam.
    Měj se hezky. Jitka

1. Já nejsem tak vyhraněná, já si ve vlaku daleko více odpočinu, nemusím se tak soustředit třeba na dálnici.
      V jižních Čechách, kupříkladu v Třeboni jsou ceny za jídlo a občerstvení tak vyšroubované, že pokud se člověk chce najíst, musí mlčet.
      Když jde jinam, nic nezmění, konkurence tam moc nefunguje.

20. Jestli si myslíte, že je to specialitka jen ČD, tak jste na omylu. Předloni jsem jela Regiojetem u Prahy do Havířova. Uklizený byl, to jo, ale ani jedny záchodky nefungovaly, byly "plné sraček", prostě se nedaly použít. Provozní závady, ha ha, jak to někdo mohl pustit v takovém stavu na trať? Když máte problémy s močovým měchýřem, tak strašná cesta. Zdraví Iwka

1. Absence fungující toalety v hromadné dopravě je na obrovskou pokutu, protože nelze přepravovat lidi jako prasata.
      Mrzí mne, že se neustále hovoří o úskalích letních dovolených, cestování a o problémech s koronavirem, ovšem už se na hygienu zapomíná.
      Když jsem jela v květnu poprvé vlakem, byl vagon čistější než můj byt.

21. Simonko, to jsi zase zvedla téma! Já mám s cestami vlaky i busy dcela hodně zkušeností, a není to vždy příjemné, občas špína, zpoždění, nepříjemno, ale jindy nemám námitek.To nemyslím nyní, po koronaviru, ale obecně.
    Často je to o lidech, když vlak vyjede umytý a dojede do cíle jako prasečák, je to vina cestujících.Dnes třeba v metru tři lidi bez roušek a my ostatní (a nebylo nás málo) v rouškách a drželi jsme hubu.
    Komáři na jihu Čech nebo Moravy umí potrápit.
    Ceny se vyšplhaly nahoru, někteří poskytovatelé se, pravděpodobně, chtějí zahojit za ty jarní měsíce.
    Každopádně ti přeji jen hezké vzpomínky na dovolenou. Jiřina z N.

22. Já na cestování vlakem nadávám z jiného důvodu. Dřív jsem si koupila jízdenku z bodu A do bodu B na nádraží u okýnka. Dneska jedu sto kilometrů a musím si v té naší malé české zemičce kupovat lístek u německé firmy Länderbahn (krásné vlaky, by se ti líbily), Českých drah, PID (Pražská integrovaná doprava 80 km od Prahy)... Jako člověk neví, co si vlastně má koupit za lístek a hlavně kde! A přes internet je to kapitola sama pro sebe :-(

23. Milý taky vždycky říká, že jedem dobytčákem, ty vlaky jsou katastfrofa. Tak jeden z deseti, na který natrefíme, je docela OK. Nicméně syn je teď do vlaků blázen, tak občas jedem, i když třeba jen kousek (třeba včera jsme jeli jen u nás ve městě z hl. nádraží na zastávku :). Snad ti tu špatnou cestu vyvážil cíl, v Třeboni a okolí je krásně.

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.