pondělí 20. července 2020

Je to docela malá sbírka ...



Přemýšlela jsem a celkem dlouho, zda se vůbec mohu zúčastnit. 
Marta na svém skvělém blogu, vyhlásila výzvu. O kamenech, kamíncích a sbírkách.
Já se doma nemám, čím pochlubit, kameny si z cest nevozím.
Přesto jsem v horizontu padesáti kilometrů objela celý Ústecký kraj, jediný kamenolom nezůstal ušetřen. V kyblících jsem svým malý autem tahala materiál, ze kterého jsem sestavovala skalky, keramické misky. Většími auty se vozily obrovské šutry, ze kterých se budovalo jezírko a nyní nově vodní kaskáda " Malá Mumlava ".
Kámen jako stavební a přírodní materiál miluji. V kombinaci s vodou a rostlinami je to nádhera.
Sice pozdě, ale přece. Má sbírka ...






















Ti, kteří mne sledují dlouho, pamatují, jak jsem na hradě Střekově bavila turisty kbelíky s kameny.
Můj poslední počin byl ve vilové čtvrti, kde na hromadě suti parta dělníků vyhodila mistrovské kousky. Obyvatelé se obávali o majetek, tak na nás sběratele zavolali příslušníky.
Kameny mám luxusní a ještě jsem byla legitimována na škarpě. Ať žije sběratelská vášeň.
Kouzelný letní týden přeje blondýna.

39 komentářů:

  1. Zahrádku máš perfektní a sbírku kamenů úžasnou a nádherně máš vše doplněné květinami. Tvoje zahrada je oáza klidu, pohody a krásy i když toto vytvořit jistě dalo hodně práce. Klobouk dolů. Je to nádhera. Přeji ti moc hezké dny strávené na tomto úžasném místě.

    OdpovědětVymazat
  2. Blondýnko, jedním slovem nádhera. Jsi nejen mistr slova, ale i zahradní architekt.
    Tím, že by byl legitimován ve škarpě, se může pochlubit málokdo.
    Přeji Ti krásné chvíle na Tvé nádherné zahradě.

    OdpovědětVymazat
  3. Krása, krása, krása. Nemám slov, Tvá zahrada je sen. M.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné to máš a ve spojení s místem, kde tyhle poklady schraňuješ... já už se tak těším na tu kolaudaci! :)))))

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné skalky, nádherná zahrada, nádherné kameny. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Simonko, to je krásná oáza, té práce!
    Za chvíli se bude jezdit místo do Troje na Střekov!
    Máš to luxusní! - i pěkně nafoceno.
    Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Moje staňkovská babička byla nadšená alpinkářka a její skalka trvá i skoro 30 let poté, co se o ni už sama nemůže starat. Kameny jsme přiváželi z malého opuštěného lomu na kopci nad zahradou a přivézt odtud plně naložený těžký vozík, znamenalo velmi adrenalinovou cestu z prudkého kopce :-).

    OdpovědětVymazat
  8. Já takhle málem dopadla když se tady obnovovala přehrada a cesta po ní byla zpevněná nasypanými valouny a oblázky. Ty jsem sbírala do tašky a z jedné chaty na mne řvala nějaká baba ať to koukám nechat nebo zavolá cajty :-D. Mávla jsem rukou a sbírala dál a v klidu se po nasbírání odebrala domů....můj kamarád ten si taky všude možně ve škarpách a na březích řek vyhledává kameny a pak si pro ně posílá jiné kamarády s náklaďáky nebo přímo traktory s takovými těmi vidlemi vpředu na nabírání balíků sena. Dcera samozřejmě nezůstává pozadu a taky občas když jsou autem odněkud dovalí trochu větší kameny než kamínky. Já naposled sebrala před třemi měsící šutr ve tvaru srdce tady na dně řeky a má ho labík jako náhrobní...a slintám jak čokl v hobby centrech kde prodávají šutry nebo když jedeme někde okolo centra kde se přímo na prodej šutrů specializují....

    OdpovědětVymazat
  9. To muselo být vážně komické, když vás policajti na hromadě kamení legitimovali :-D Sbírka je to ale tedy opravdu úctyhodná, klobouk dolů! Obzvlášť malá Mumlava je opravdu krásná :-)

    OdpovědětVymazat
  10. O tom jak jsi budovala z nasbíraných kamenů zahradu jsem četla ráda. Vzpomínám na ten zájezd Němců, co si mysleli, že táhneš z lesa tašku plnou hřibů. Já obdivuji krom toho i tvé architektonické schopnosti. Kdejaký zahradní architekt by se od tebe mohl učit.

    OdpovědětVymazat
  11. Cérko, máš to tam jako v ráji. Nádhera. Vzpomínám si na sběr kamenů a stálo to za to, obdivuju tě, si moc šikovná. Pořád říkám, že bych tě brala, kdybys byla chlap :-)Zdravím z kotárů valašských :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Máš skutečně nádhernou zahradu. Krásné fotografie, moc potěšily .-)

    OdpovědětVymazat
  13. Nááádhera!!👏👏👏👍 Není to jen o spoustě času a spoustě práce. Je k tomu potřeba i talent takovou krásu vytvořit. Můj muž pořád tahá nějaké šutry, kupuje kytky a pořád je to děs, běs!😔
    Přeji příjemný večer.🙂

    OdpovědětVymazat
  14. Simi, tvoje "sbírka" doplněná zelení je krásná, má duši a žije. Moc se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
  15. Vodopád na kamenných schodech je opravdu krásný. Ale kde se bere ta voda, ty tam máš nějaké vodní hospodářství s čerpadlem?
    K okrasným kamenům mám alespoň vzdáleně také vztah, protože za letní chalupou řešíme schody do zahrady a kolem nich kamennou "dekoraci". Nejdřív to znamenalo sehnat štěrk na podklad, schody už ale máme a teď to jejich okolí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jezírko je spojené s vodní kaskádou. Voda se žene před filtraci, která je vytlačovaná čerpadlem. / hodně výkonným / Mám dva obvody. Jeden, kdy voda teče jen do jezírka a kaskáda stojí. Druhý, kdy voda teče kaskádou a vtéká znova do jezírka.
      Mám poměrně výkonnou filtrační jednotku, už skutečně velikou, která vyčistí 10m3 jako prd.
      Vodní kaskáda je sestavená z řezaného čediče z lomu Dubičná, dělají tam neuvěřitelnou krásu.
      Až postavím, ráda bych si od nich nechala nařezat cestu z velikých přírodních plátů, vypadá to efektně.

      Vymazat
  16. Simi, nemám slov! Je to nádhera! Fotky jak ze zahradnického časopisu!
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  17. Malá sbírka, jo? Je to prostě velká nádhera!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  18. Blondýnko, ježíš, nevím, co na tuhle krásu a nádheru říct. Už jsem několikrát psala, ty jsi měla být zahradní architekt... Díky, že jsi se přidala.

    OdpovědětVymazat
  19. To jezírečko,nádhera.O něčem takovým sním,já pěstuju v truhlíku v Praze za oknem dýně :) Viděla bych se někde na chatičce nebo v domečku,tak třeba jednou.V Praze se rozhlížím teprve tři roky,je krásná,ale mě to táhne někam stranou.Moc hezké fotky,prima den.

    OdpovědětVymazat
  20. Nádhera. Obdivuji každého kdo má takový cit.

    OdpovědětVymazat
  21. Ach to je nádhera ... člověk by řekl, že ty netřesky sázíš pinzetou. Každý má přesné místo a jakoby tam patřil. Tleskám.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  22. Je to paráda.Kam se hrabu s netřesky na balkoně :-))

    OdpovědětVymazat
  23. Krásné překrásné! Hlavně jezírko, tomu říkám umět!
    Mě se šutříky taky moc líbí, jen sbírám v malém - většinou oblázky u moře. Pak je dáváme ke kytičkám v květináči, a něco mám doma na poličce. Dřív jsme se pídili po mušlích, říkala jsem, že to mám jako náhradu za sbírání hub :-) Teď už skoro nejsou a někde se nesmí sbírat ani mušle, ani oblázky ( např. na ostrově Elba). A na Sardinii ani brát písek z pláže ! Každoročně si turisté jednu malou pláž odvezli domů 😉

    OdpovědětVymazat
  24. Simi, moje nová adresa je: bavi-mne-to.blogspot.com
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  25. Fajn, very "fajn" kamene!
    mojadefinitivna adresa bude od dnes
    https://nivnice.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  26. Hlásím velkou novinu! Můj blog už je přestěhován a plně funkční na nové adrese - stačí kliknout :-)

    OdpovědětVymazat
  27. K tomu se hodí jen jedno slovo - nádhera :-)) Všechno je to tak hezky uspořádané, člověk by se tam posadil a jen tak koukal kolem :-)

    OdpovědětVymazat
  28. Tvoje sbírka kamenů možná není obrovská, ale je hodně krásná.

    OdpovědětVymazat
  29. se pořád opakuji ale ta zahrada je neuvěřitelná a kaskáda parádní, pokaždé jsou ty fotky jiné, přiznej se, že máš těch zahrad aspoň pět? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na férovku ...stačí jedna, dělám to všechno sama a občas potím krev.
      Včera jsem sekala trávu celé odpoledne a večer jsem se nemohla ohnout ke kocourovi. :-)

      Vymazat
  30. Trošku Simi nedýchám, poněvadž mi tvá zahrada vzala dech ... úžasné a klobouk dolů před tvoji šikovností.Z💙

    OdpovědětVymazat
  31. Áaaach...není co dodat. Dokonalé propojení kamenů s přírodou, není nad lepší kombinaci. A když to ještě někdo umí tak nadpozemsky, není nad to. Snad jen, při pohledu na obrázky a psaní od tebe, nikdy nechci, aby už byl konec. Tak ať pořád nacházíš nová naleziště a tvoje sbírka ať dělá dál z tvojí zahrady oázu pro tebe i pro všechny, kterým tuhle krásu zprostředkuješ. Díky

    OdpovědětVymazat
  32. Simonko, nebyla ses náhodou inspirovat u nás v lázních?
    Jinak si myslím, že by tě Japonci brali na stavbu jejich zahrad!

    OdpovědětVymazat
  33. Wau, tak to je dokonalost sama. Jedna fotka hezčí než druhá, každý kámen má úžasné místo, vše skvěle ladí. Simi, ty jsi hotový zahradnický mistr. Kochám se a moc si prohlídku Tvé zahrady užívám. A ty Mumlavské vodopády..., smekám. D.

    OdpovědětVymazat
  34. Simi, tam jsem nikdy nebyla, zato jsem byla asi před 14 dny na Větruši!
    Jsem Intuice - Lotty, blog si asi další nezaložím, ale budu Tě ráda sledovat a přispívat komentáři. Ať se daří!

    OdpovědětVymazat
  35. Zase se budu opakovat, ale tvoje zahrada je prostě paráda. Možná jsi se minula povoláním, jako zahradní architekt bys určitě o práci nouzi neměla. Simčo, vážně je to nádhera ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  36. Opět se kochám, seš prostě skvělá. Já kamínky taky ráda, ale radši si je jen prohlédnu a nechávám na místě, jsem spíš vyhazovací než sbírací typ. :)

    OdpovědětVymazat
  37. Simi tvoje sbírka kamenů je úctihodná a musím napsat, že tvoje zahrada je dokonalá a stále mne něčím překvapuješ a to místo ve kterém se zahrada nachází. Přeji ti krásné letní dny. Iva

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.