pondělí 9. ledna 2017

Zahřejeme se...

...píšete mi...když už jsi na tom zdravějším poli působnosti se stravováním, copak si dáváš?
Zaručeně se nebudu pouštět do nějakého food blogaření, ale jednou za čas sem hodím nějaký ten zdravý pokrm, zdravé mlsání..těm, kteří tomu neholdují, se předem omlouvám a těm, kteří chtějí a mají zájem něco změnit, občas přispěju .
Stojím si za názorem, že jste to, co jíte...zaručeně se mi to lety osvědčilo a zdravým stravováním jsem nejen shodila, ale snížila krevní tlak, vyrovnala metabolický rozvrat, srovnala psychiku a přiznám se, mě vaření bavilo, baví a bude bavit, tudíž nemám problém ani s tím odlehčenějším...

POLÉVKA Z HLÍVY ÚSTŘIČNÉ

Potřebujeme:
300 gr hlívy ústřičné / výbornou, cenově přijatelnou mají v Lidlu /
1 červenou kapii
česnek / dle chuti, dle osobních zvyků /
2 cibule
olej / v původním vegetariánském receptu je máslo /
zeleninový vývar
červená paprika, sůl, pepř,kmín, petrželka
mouku na zahuštění jsem nahradila Hraškou / používám jí na zahušťování všeho a nikdo nepozná, že se jedná o hrachovou a zdravou náhradu jíšky, takže se nebojte, já jsem měla půlky kdysi stažené./

Postup je velice jednoduchý:
zpěníte cibulku na oleji, osmahnete kapii a hlívu vše nakrájené na jemnější proužky...vše krátce osmahnete, přidáte koření a na zahuštění hrašku / pokud nemáte, tak klasickou lžíci hladké mouky /...zamícháte a zalijete litrem zeleninového vývaru.
Vaříte zhruba 30 minut. Nakonec dle chuti dokořeníte, pro labužníky a milovníky pikantních pokrmů můžete nasekat chilli papričky nebo zakysanou smetanu.

Když jsem o této polévce četla, že je vegetariánskou variantou dršťkové polévky, moc jsem nevěřila. Nemám ráda dršťky, ale miluju tu " vodu "....a hle tato varianta s hlívou je neskutečně dobrá, chutná a nádherně zahřeje bříško i jako hlavní chod. Navíc hlíva je vitamínová bomba pro náš organismus...tak směle do toho...

21 komentářů:

  1. No teda, ta polévka lahodí i oku. Měla bych zkusit.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak zdravěji jíst je dobré :)

    OdpovědětVymazat
  3. ahoj, promiň, že ti sem dávám reklamu, ale sháním komentáře na mojí povídku.

    OdpovědětVymazat
  4. Hlívu zrovna můžu, šíleně mi chutná těstovinový salát s hlívou. :) Polévku jsem ještě nezkoušela, ale já polévky obecně moc nejím... jne občas zelnou, když přijedu k mamince a ta mi ji udělá.

    OdpovědětVymazat
  5. Kdysi jsme hlívu pěstovali ve sklepě.

    OdpovědětVymazat
  6. Polévka vypadá úžasně, Simi, nestačím polykat sliny.

    OdpovědětVymazat
  7. Já dělávám rizoto z hlívy-máme to rádi.Polévku musím vyzkoušet

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, mňam, polévku také občas dělám, hlíva nám chutná, jen se musím poohlédnout po té hrašce, už si říkám delší dobu, že si pro ni skočím do zdravé výživy a pořád jsem se tam nedostala. Jednou jsem ji ochutnala a skutečně vůbec nelze poznat rozdíl mezi ní a klasickou jíškou, a přitom je mnohem zdravější. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Mňam, určitě to někdy vyzkouším, vypadá to skvěle a ještě je to zdravé, takže bomba.

    OdpovědětVymazat
  10. Dršt'kovku miluju, ale cedím si jí, takže jím jen tu vodu. U téhle polévky by to dopadlo hodně podobně, protože já nežeru ani houby. Chut' mi nevadí, vadí mi ta konzistence.

    OdpovědětVymazat
  11. Za nápad máš ode mě celých 5 hvězdiček. Občas taky hlívu koupím, ač nepohrdnu ani pravými dršťkami. Už nekupuju echt syrové, ale mražené, které jsou pořádně očistěné a nařezané. Není žádný puch. Ale s hlívou toto odpadá - řeže i dělá se příjemně. Beru si recept a díky za uveřejnění.

    OdpovědětVymazat
  12. Já tu zrovna hlívu mám, tak jdu na ní , jen nemám hrašku, ale znám ji Dám lžíci celozrnné mouky    Já už ji chtěla vyzkoušet dávno, ale Naty má ráda hlívu s vajíčkem   

    OdpovědětVymazat
  13. Simčo, tak tuhle polévku můžu, děláme ji doma celkem často a je to vážně mňam     

    OdpovědětVymazat
  14. Blondí, super, jen sem občas, nebo i častěj, nějakej ten receptík přihoď, budu se těšit, inspirace není nikdy dost. Z hlívy si vařím často, jednak mi chutná a druhak je neutrální, takže se bezvadně dělí

    OdpovědětVymazat
  15. Hm, a jak chutnají ty hlívy v polévce? Jako dršťky nebo jako houby? Obojí nejím, takže asi nic.   

    OdpovědětVymazat
  16. VÁŽENÉ A MILÉ ,

    OdpovědětVymazat
  17. Tak já ji nakonec ani nezahustila....a Naty byla unešená, co to je za dobrotu    , no možná to bylo tím, že jsem tam dala kuřecí vývar , takže dietetický asi body dolu, že     

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Tak kuřecí vývar rozhodně nebude kalorická bomba, nemyslím, že by to nějak výrazně dieteticky ovlivnilo, naopak. Podstatně větší šleha by třeba máslová jíška

    OdpovědětVymazat
  19. Hlívu znám,vím,že je velice zdravá,ale nijak ji nevyhledávám,ani jsem z ní ještě nikdy nic nevařila.Polévka vypadá ale skvěle a věřím,že byla určitě moc dobrá.Falešná dršťkovka?To je přece super!Asi ji budu muset vyzkoušet:)Dík:)   

    OdpovědětVymazat
  20. Já nějaký nedopatřením opomenula tenhle Tvůj článek! Tenhle recept si musím zapamatovat, protože to vypadá na přesně můj styl vaření(ale já klidně zahustím žitnou moukou).

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.