pátek 21. listopadu 2014

Jak to asi voní v ráji...

....protože jsem v ráji zatím nikdy nebyla, moje představa je zkreslená a mlhavá. Televize se mi toto snaží zprostředkovat, já si k tomu vybavím vlahou vůni mořských dálek při dovolených a stejně zase nevím, odhaduji, hádám, představuji si a tápu a přeci....každé ráno při vstupu do jednoho našeho pokoje cítím nádhernou, atraktivní vůni, která vždy kolem poledne nabere na největší intenzitě, kam se hrabou všechny ty umělé vůně Glade a jak se to vše jmenuje.
Právě na parapetu kvete CYCNODES WINE DELIGHT...


.....jedná se o primární hybrid a díky dvěma teplomilným rodičům / nehledejte za tím nic než rostlinnou říši /, kterými jsou Mormodes a Cycnoches, lze tuto orchidej bez větších problémů pěstovat na parapetu každého okna, které má dostatek sluníčka. Pokud v zimě po odkvětu a opadu listí je zachován nulový pitný režim, na jaře rostlinka vyhodí novou pahlízu, která už vody potřebuje dostatek....


....celé léto musí být zálivka vyvážená, když se zalije moc, rostlině zahnívají kořeny, když se zalije málo, pahlíza je malá, orchidej stagnuje a nekvete. Tuto " vysokou dívčí " se roky snažím pochopit, jednou s úspěchem, jindy si pěstuju holé klacky. Letos jsem to vychytala tak napůl a odměnou mi jsou květy hluboké barvy červeného vína, na které se nedoporučuje sahat, aby se nezkrátila jejich živostnost...to bych ale doma nesměla mít tři parapetové tuláky./ všimněte si kočičích chlupů na fotografiích/
....a odpověď....v ráji to musí zaručeně vonět, protože co dokáží tři květy, je neuvěřitelné, škoda jen že ta barva nejde lépe zachytit...tak zavřete oči, posílám kousek ráje každému....

9 komentářů:

  1. Taky jsem měla na fotkách fuchsií kočičí chlupy a všimla jsem si toho až na blogu Co jim večer zpíváš, že ti tak krásně kvetou a voní

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, ta je nádherná, tak takovou si pořídím až budu mít dokončený byt

    OdpovědětVymazat
  3. [1]:Tak vzhledem k faktu, že se večer vracím z práce kolem 20hodiny, nezbývá sil na produkci, ale před půl rokem se u nás v baráku narodil malý zpěvák, takže to zvládá celodenně za mě   

    OdpovědětVymazat
  4. Tak na tuhle vyšší dívčí já prostě nemám      Je to krása   

    OdpovědětVymazat
  5. Vůni sice necítím, ale květ je nádherný   

    OdpovědětVymazat
  6. Jééé, úplně ten ráj vidím a cítím! Páni, nádhera je to. Jo, a kočičí chlupy do mé představy ráje neodmyslitelně patří.   

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je barvička. Tuto vínově červenou miluji. Měla jsem i plesové šaty této barvy, zimní bundu a ....

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Já zas nedám ty Tvoje hvězdičky

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.