neděle 19. října 2014

Catasetum pileatum Oro Verde....

....začínám se nenápadně přiklánět k teoriím zajetých orchideářů, že rostlina začne kvést a dobře reagovat po dvou letech pěstování, možná je toto časové období důležité k aklimatizaci, nevím, toto catasetum rozkvetlo po dvou letech na mém parapetu...


...cataseta jsou rostliny ideální na panelákový parapet, protože jsou tzv. skladná. Na podzim nebo kolem zimy tyto rostliny shodí listy a celou zimu se nemusí zalévat. Pahlízy nedostatkem vody scvrknou a odpočívají, důležité je toto vydržet a nezalévat. Já jednou za měsíc substrát lehce porosím, máme skutečně sucho....


....na jaře se u starých pahlíz objeví zelené výhonky a to je signál, že rostlina vstává a je odpočinutá. Když se začnou tvořit kořeny, začne se rosit substrát a postupně zalévat. V případě úspěchu se objeví květy a na podzim se začne celý cyklus opakovat. Rostliny posbírám, postavím na místo, kde nepřekážejí a uvolní pro jiné, které přes zimu bojují o každý paprsek sluníčka...


....celý tento rod je pro hodně lidí nestravitelný, protože se projevuje skutečně bizardními květy, není to tak líbivé jako komerční phaly / když jsem posílala foto dceři, prohlásila, že větší UFO jsme na parapetu ještě neměli /....
Příroda není a nebude nikdy uchopitelná, naštěstí a mě vždy potěší, když mi některý její otisk vykvete, jen mě maličko mrzelo, že málo voněl o proti jiným, kteří u nás provoněly celý byt....

7 komentářů:

  1. Můj táta sbírá orchideje, má jich doma asi 4 a vždycky mu tak krásně vykvetou

    OdpovědětVymazat
  2. Koukám, u tebe to je jak v botanické zahradě   

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Tatínka pozdravuj, já jich mám 85-90 kousků

    OdpovědětVymazat
  4. Jsou nádherné i celý blog je moc hezký eva

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: No je to skutečně to nejbizardnější, co mi zatím vykvetlo, samozřejmě v orchidejové říší je takových strašně moc

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.