středa 11. září 2013

Spathoglottis plicata...

....dnes bych chtěla prezentovat moji první botanickou orchidej,další moji srdeční záležitost.Svoji první plicatu jsem zakoupila před třemi lety s určitou dávkou drzosti,neměla jsem s botanickými orchidejemi vůbec žádnou zkušenost a vše kolem nich bylo načtené.Hned na začátku jsem si na rostlinu z nevydařeného nákupu zanesla červce,byl to můj první výskyt záškodníka,tudíž obrovské drama.Rostlina celkem přirůstala a prosperovala,jenže mě nenapadlo v zimě nic lepšího než jí pěkně zvednout vlhkost řádným rosením.Dnes už vím,že v zimě je to riskantní u valné většiny rostlin a takovým nesmyslům se snažím vyvarovat.Školáckou chybou jsem zaplatila za zdraví rostliny,celou ji napadla houba,nepěkné skvrny se slévaly a ničily jako lavina pletivo,po půl roce jsem se s ní rozloučila a stačila si nakazit další rostliny.
Letos na výstavě v botanické zahradě v Praze jsem neodolala a zakoupila další rostlinu,obrovskou,gigantickou a zároveň impozantní soliter.Je skutečný problém pro ni najít umístění a hrozím se budoucnosti,protože za léto přirostla o dalších 12 pahlíz.Spathoglottis patří mezi pozemní-terestrické orchideje s bohatým kořenovým balem,tudíž musí být zasazená do hutného substrátu s velkým podílem rašeliny.Usazená je do hliněného květníku s vysokou drenáží,ta je velice specifická,neboť rostlina miluje veliké vlhko,mokřejší nasákavý substrát,neměla by úplně vyschnout.Zalévám destilovanou vodou s vysokým obsahem hnojiva a to každý týden,pokud se dávka nedodrží,rostlina se nevyvíjí optimálně,rostou zakrnělé listy a nekvete.V létě byla na zastíněném balkoně,vyhovuje jí lehký celodenní vánek,bohužel nám do rodiny přibyl nový kočičí záškodník a jeho nájezdy mě donutily k přestěhování na klidnější a méně lákavé stanoviště na východní straně bytu.Po půl roce se objevil květní stvol a veliká radost...

Žádné komentáře:

Okomentovat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.