čtvrtek 26. září 2013

Coelogyne ovalis...


....zářijové dny mi zpříjemnila tato střední,spíše plazivá coelogyne.Minulé léto jsem ji zakoupila jako coelogyni fimbriatu,což jsem po čase pochopila jako mylnou informaci a když jsem od kamarádky dostala skutečnou c. fimbriatu,vše se potvrdilo.Velice špatně se pěstuje rostlina,pokud není určená,plno rostlin stejného rodu má hodně odlišné pěstební podmínky.Coelogyne nijak zvlášť nepřirůstala,první zásadní změny přišly s výměnou místa a daleko větší zálivkou.Substrát udržuji neustále vlhký s bohatou příměsí rašeliníku,který pomáhá k lepší vegetaci a zároveň jako přírodní dezinfekce.Jeden zkušený pěstitel mi toto vypodobnil na příběhu z válek,kdy si lidé na zranění přikládali živý rašeliník s poměrně vysokou hojitelností.Válku doufám nezažiji,ale moje kočky rašeliník milují,kradou mi ho z rostlin a žvýkají ho a hrají si s ním.
Po rozkvetení prvního stvolu již vím,že mi parapet zdobí coelogyne ovalis,voní velice zvláštně,spíše takovou houbovou vůní odlehčenou,květy dorůstají postupně na pahlízách.V současnosti mám rostlinu postavenou stranou,nevyhnula se jí sviluška,za pomoci Substralu Careo a trpělivosti svedeme ostrý boj s jasnou výhrou na naší straně.....

2 komentáře:

  1. Rostlina vypadá,že ano,ale já jako zdatný pěstitel jsem skeptická,najisto ta potvora někde vyleze a zaútočí.

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.