úterý 29. dubna 2014

Coelogyne massangeana...

....v vašich dotazech na pěstování orchidejí se často objevuje, jak vhodně zvolit místo, aby rostlina prosperovala, měla bohatý kořenový bal a také aby kvetla. Já mohu posuzovat umístění na parapetu / nejsem vlastníkem skleníku ani ZZ / a ze světových stran mám možnost volit mezi východem a jihem. Když jsem před třemi lety kupovala coelogyni massangeanu zvolila jsem přistíněný jih, ovšem listy nejsou nijak malé, víceméně se jedná o obrovské " lopuchy ",které zabírají pěkný kus parapetu. Abych místo získala, orchidej jsem zavěsila ve stejné místnosti do závěsu a listy včetně pahlíz narostly menší, květenství se neobjevilo vůbec. Po návratu na původní stanoviště se stav upravil a coelogyne postupně vykvetla třemi stvoly krásně voňavých květů.
...neexistuje přesný návod kam a co postavit, prostě a jednoduše musíte své rostliny vnímat, pokud se jim daří, netřeba nic měnit. Pokud nikoliv, zvážit místo s dostatkem nebo nedostatkem světla, zvážit zálivku v závislosti na teplotě a vlhkosti vzduchu, pohybu vzduchu v místnosti a nechovat se jako slon v porcelánu, mám k tomu sklony.
...moje coelogyne si o své místo řekla sama a pokud budete své rostliny taky " poslouchat " máte šanci se radovat občas i z nějakého toho kvetení...

4 komentáře:

  1. Moc pěkná, gratulka ke kvetení.

    OdpovědětVymazat
  2. Návody jsou parádní a hlavně jednoduše vysvětlené pro začátečníka,hodně lidí zapomíná,že někdy začínali.[2]:

    OdpovědětVymazat
  3. Ta je ale nádherná, ale taky dost veliká. Já si teď pořídila ve výprodeji Miltonii, tak jsem na sebe moc zvědavá. Dala jsem jí k mámě na balkon, ten funguje tak trochu jako zimní skleník a věším tam prádlo, tak, že je tam i vlhko. Uvidím, jestli jí dokážu udržet při životě...

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.