úterý 10. prosince 2013

Phalaenopsis mariae....

.....takřka před osmi lety jsem si domů přinesla svůj první bílý phalaenopsis,byl to klasický hybridek z OBI.Vzhledem k faktu,že tyto rostliny hodně vydrží a dokáží se odměnit,následoval další,za ním další a parapet začal nestíhat kapacitně.Zároveň mě začínaly zajímat i jiné hybridní orchideje,vášeň k těmto rostlinám se začala projevovat i dost unáhlenými nákupy,kdy rostlinám nevyhovovalo panelákové prostředí.Pár nemilých odchodů,pár doslova zlikvidovaných rostlin a zdravý rozum velel zabrzdit,zvážit možnosti a hlavně podmínky,které mohu zodpovědně rostlinám dopřát.
A tak dnes vlastně začínám znovu,můj zájem se už vyselektoval podle podmínek prostředí,rostliny už nekupuji v marketech,ale přímo z pěstíren nebo od pěstitelů samotných a skoro pokaždé se jedná o druhy botanické nebo primární křížení.Zdají se tyto rostliny zdravější,méně náchylnější k nemocem,květem bývají menší a nejsou tak barevně atraktivní jako hybridy.Jeden z rodů,který se stal středem zájmu je PHALAENOPSIS.
Prvním kvetoucím zástupcem je Phalaenopsis mariae.Jedná se o středně velkou botanickou orchidej s rozpětím listů do 20cm,zasazený do hrubé borky s bohatou příměsí rašeliníku.Zálivka dle vysychání substrátu,nepřeháním s vodou a nerosím.Po půl roce od nákupu se objevily tři květní stvoly plné hodně barevných květů,bohužel vůně nic moc,ale pokaždé se nezadaří.Budu doufat,že moje volba byla rozumná a i dalším botanickým phalaenopsisům se bude dařit stejně dobře....

1 komentář:

  1. Tvůj blog mě maprosto okouzlil, prostě nádhera, já miluju orchideje a tvoje jsou bezkonkurenční. Kdybys měla ještě nastavený větší počet aktuálních článků, aby se snáze našly a nemuseli se hledat přes archiv, bylo by to úplně dokonalé.

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.