pondělí 3. února 2014

Eria coronaria...

......zhruba před půl rokem mi v importu z Malajsie dorazila rostlinka, o které jsem dlouho pochybovala a dávala jí jen pár dní na našem parapetu. Nejenže se pochlapila, nádherně zakořenila poměrně silnými kořeny, rozkvetla na dvou stvolech, no a nyní tlačí tři nové pahlízy, takže to vypadá, že u nás nějaký ten pátek pobude. Eria stojí na východním parapetu, nemá ráda přímé slunce, tuhé listy pak hodně zežloutnou. Substrát je přiměřeně hrubý vůči silnějšímu kořenovému balu s příměsí rašeliníku, který pokrývá i povrch, protože udrží déle vlhkost, kterou má eria velice ráda. Květenství vyrostla z úžlabí listů, jednotlivé květy byly velké pouze 2cm, adekvátně ke stavu a velikosti pahlíz, věřím, že příště budou větší. Vše ovšem vynahradila nádherná,příjemná a velice květinová vůně. Rostlině důvěrně říkám " Koronárka " a když jsem objevila první kvetení, byla jsem zralá na návštěvu stejnojmenného zařízení, jakou obrovskou radost jsem měla....

5 komentářů:

  1. Tak to je opravdu malajská kráska. To věřím, žes skákala metr vysoko, když si jí nejen udržela živou, ale ještě krásně vykvetla. A Simon prosímtě ty, když dostaneš přímý import z jejich domoviny, ty je přesazuješ do vlastního substrátu a rašeliník kupuješ ten slisovaný a nebo máš z přírody? Já bych chtěla ještě aspoň čtyři okna...

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná, gratuluji, splnila sis sen. A Simon, ty si objednáváš kytky v Malajsii,jo?

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: to v čem přijdou je vždy docela žalostné,takže přesazuji vždy do svého,mám jistotu,že vím,co je uvnitř,zkontroluji i stav kořenů a podle toho to zasadím.Rašeliník lze koupit,ale já si ho jednou za rok nasbírám velice opatrně v lese a mám ho uskladněný v lednici,jednou za čas ho porosím a vydrží čerstvý a krásně zelený.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]:no že zrovna ty budeš překvapená,že máš doma na parapetu rostliny z importu z Malajsie,já si to velice dobře pamatuju,jak jsi byla z mojí koronárky smutná a věřím,že jsi jí po večerech zpívala a hrála na kytaru,aby vůbec přežila!!!!

    OdpovědětVymazat
  5. [1]:čtyři okna....nejméně malou ZZ a byla bych na vrcholu blaha...

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.