pondělí 14. října 2019

Říjen a listopad na strakaté kobyle jezdí ....

 


Naši předci měli k přírodě daleko blíž než my, vnímali jí a soustavně s ní nebojovali. 
Přijímali stav věcí s přirozeností a tento pakt nehnali do věčných extrémů.
Postřehy a spjatost se zemí, sluncem, vodou i vzduchem shrnuli do lidových pranostik.
Mnohokrát jsem se podivila nad moudrostí, která v nich zůstala věky zakonzervována.
Letošní říjen svými teplotními rekordy pozdržel kobylku ve stáji a příroda vypadá, že si pozdní babí léto užívá. 
Slunce vysoko nad horizontem dává svou silou najevo, že ještě chvíli nám dovolí nosit krátký rukáv než se zahalíme do teplých kabátů, čepic a šál. Užijme si s lidskou poživačností poslední záchvěvy než ruku v ruce s prvními mrazíky strakatá kobylka proběhne naší zemí a listí se začne barvit, den krátit a slunce za mlhou schovávat.




















26 komentářů:

  1. Krásné napsané, krásně nafocené - máme skutečně nádherné dny.
    Simi, užívej si je!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Úžasné fotky a ty věty...ty prostě nikdy nezklameš. Tady je to jistota,
    že nikdy nechci, aby ta písmenka skončila. Simi, užívej tyhle dokonalé podzimní dny co nejvíc ti to půjde.

    OdpovědětVymazat
  3. V sobotu i v neděli jsem v sobě pocítila naprosto blažený pocit z krásna. Hladící slunečné paprsky a vůně podzimu ve vzduchu mne nabíjela a povzbuzovala. Překonávala jsem o krátkých přestávkách únavu ze zazimovacích prací na zahradě, kdy záda již bolela, nohy toužily se položit v sedací poloze na druhou židli s polštářkem a ukončit běhání s květináči sem a tam. Za tyhle dny jsem opravdu vděčná.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  4. Dny jsou teď opravdu krásné, teplé, sluníčkové. A když slunce zazáří na už zabarvující se listí stromů, tak to je nádhera. Moc hezky jsi to napsala, moc hezké fotky připojila.
    Měj se fajn!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Simi,
    nelze než souhlasit s tebou a do puntíku se slovy Alenky :-)
    Luxusní víkend to byl !
    Užívejme si tyto dny plnými doušky !

    OdpovědětVymazat
  6. Víkend nám nadělil krásné slunečné dny. V sobotu odpoledne jsme si s mužem užívali procházku s vnoučaty a i já jsem měla foťák v ruce.
    A ty jsi krásně popsala i nafotila tyto krásné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
  7. Já furt koukala do zelenýho, a jednou ráno vytáhnu zatemňovačky a koukám do zlatýho! Šlo to vážně fofrem.

    OdpovědětVymazat
  8. Minulý týden počasí doslova bláznilo. Nejdřív div že nemrzlo a potom najednou dvacet stupňů... jsem z toho trochu nesvá a říkám si, kdy přijde další nepříjemný skok. Ale sluníčko si užívám, to zas ne že ne :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Simčo, krásně jsi to napsala. Dny jsou teď nádherné, teplé, než ale zajde sluníčko. Pak se velmi ochladí a teď začalo strašně foukat. Je to přesně ta chvíle, kdy je třeba zalézt ke krbu, uvařit si hrnek čaje a relaxovat.
    Měj prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
  10. Je krásně a krásně jsi to popsala...ale rum si už nechám po ruce...:-D

    OdpovědětVymazat
  11. Ty máš na té své zahrádce ale krásný "vlasatice"! :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Poslední dny byly opravdu krásné, jak jen babí léto být umí. Mám tohle období snad nejraději - zvlášť když se vyvede jako ty minulé dny.

    OdpovědětVymazat
  13. Takové počasí těší, doufám, že ještě chvíli vydrží a ještě se vypravíme na nějakou turistiku.

    OdpovědětVymazat
  14. Simi, tyhle teplé říjnové dny jsou pohlazením pro duši. Jen to sucho mě trápí, ani vydatný déšť před pár dny nepomohl.

    OdpovědětVymazat
  15. Blondýnko, krásné fotky, kochám se. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  16. Kvůli tomuhle počasí jezdím do Čech na podzim a zatím nikdy nezklamalo :-))
    Krásné fotky - ze zahrady?

    OdpovědětVymazat
  17. Krátký rukáv mám nejradši a jen těžko se s ním na podzim loučím. Každý den navrch je dobrý! :-)

    OdpovědětVymazat
  18. VÁŽENÍ A MILÍ,
    DOVOLÍM SI ODPOVĚDĚT VŠEM,JSME VE SHODĚ ... TEPLO, SLUNCE A POHODU PROSTĚ POTŘEBUJEME.
    AŤ JE PŘECHOD DO TOHO PRAVÉHO PODZIMU CO NEJPŘÍJEMNĚJŠÍ, BEZ KAŠLÍKŮ, RÝMIČEK A JSOU ZDE TACÍ, KTEŘÍ ČEKAJÍ S FLAŠKOU RUMU. KDO JE PŘIPRAVEN, NENÍ PŘEKVAPEN.
    FOTOGRAFIE JSEM POŘÍDILA NA ZAHRADĚ,KTERÁ VYPADÁ PŘED ZIMOU VELKOLEPĚ.
    KRÁSNÉ DNY PŘEJE BLONDÝNA.

    OdpovědětVymazat
  19. Překrásný obrázky! U nás je krásně teplo a všude to hraje barvami, nicméně tady na horách jsme ostražití, stačí den a všechno je jinak :D. Třeba jako minulý týden, když se ráno muselo škrabat auto a já šla do práce v kulichu :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mne to zaskočilo, neměla jsem připravenou škrabku, odnesla to Billa karta :-)

      Vymazat
  20. Nádherné fotky.
    V Praze v metru je to s počasím docela zajímavé. Mladí lidé mají kulichy, teplé šály a péřové bundy. Chlapí kolem 50ky mají holé nohy a kraťasy. :-) Tvé podzimní fotky jsou boží, já moc podzim nestačím vnímat. Vstávám ve 4 hodiny a přicházím se setměním, takže..., díky za ty tvé krásy podzimní přírody.

    OdpovědětVymazat
  21. Letošní příchod podzimu k nám byl opravdu vlídný :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Poslední dny jsou opravdu parádní a takový podzim se mi líbí. Listopadová mlha, déšť a vítr, to už tak pěkné není, ale musíme to vydržet. Zapálím svíčky (už zapaluji) a budu vyhledávat jen věci příjemné, zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  23. Je radost dokončovat podzimní práce na zahradě v těch teplých dnech. Mně nebudou vadit i ty mlhy. Zase se vydám někam s foťákem a vrátím se s ponožkama nasáklýma vodou a blátem na botách a budu ráda, že jsem zase v teple a bude mi fajn nad horkým čajíkem se slivovičkou či rumíkem. :)

    OdpovědětVymazat
  24. Babí léto je jedním z nejkrásnějších období roku... Krásné fotografie! ♥

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.