pátek 28. února 2020

Únor v kostce ....



Druhý letošní měsíc bych s chutí pojmenovala Na Krtečka. Když jsme si po vzoru malého a nemluvného hrdiny naleštili autíčko, začalo vydatně pršet, v některých částech republiky i jemně sněžit. Pověsit si kalhoty s velkými kapsami nebylo možné, buď řádil orkán, tajfun a nebo ministerský předseda Babiš. Oblíznout si lízátko je právě zakázáno, protože Krteček má nejlepšího přítele v zahraničí pandu. Příroda blázní, počasí blázní a my lidé nejsme pozadu.
Má sousedka má doma připravených skoro dvacet kilo mouky / z Mall zakoupila pekárnu a v případě karantény bude péci denně čerstvý chléb /, desítku bas piva a vody, ale za naprosto nejdůležitější považuje skutečnost, že v pořadníku firmy Amazon zaujímá přední místo a brzy se dočká respirátoru v hodnotě 1200 korun debilních. A pak že je mezi lidmi málo peněz !!
Víte, kdy nejvíce ženě chybí muž ?  Není to ve snech o romantickém milování, kdepak.
Na tuto těžkou a složitou otázku vyslovím jednoduchou odpověď .... žena stojí před vozem, má v něm tři přepravky se zvířaty, právě padají trakaře a má pouze dvě, bože jak trapné, má jen dvě ruce.
Slečna Farkašová má krev v moči, Míša zanícené slzné kanálky a Eduardovi nevyhovuje dietní strava. Tři kočky, tři přepravky, dvě ruce a výňatky z  věstníku Kudy z nudy. :-)
Škoda, že nemusím vozit Soptíčka v přepravce. Vyrostla ze sedačky tak razantně, že mi oznámila, že s tím mám něco rychle, skutečně střelhbitě dělat. Nejlepší  nová sedačka bude růžová, bude na ní několik hrdinů z Ledového království a prima budou také mašličky, hodně mašliček.
Já za sebe cítím, že jsem vždy ve svém voze po něčem tak krásném toužila. Doufám, že od tohoto estrádního úmyslu nakonec ustoupí a koupíme normální sedačku. 
Dělá mi radost, vnučka jedna. Umí krásně vyslovit R. 
Rýže, rypák, Romana, raketa, Ríša. / kreténa jsem raději vynechala, nebudu podrývat rodičovskou autoritu , že /
Kouzelné, nádherné a křišťálově čisté R. Její táta ráčkuje, máma neumí sykavky, kočička už zvládne královské regééé bez zásahu logopeda, stejně se na něj čeká měsíce.
Po vzoru Krtka jsem vyndala lopatku, hrábě, nůžky.  V zahradě se daří plevelu, je sytě zelený a provokuje mne na každém kroku. Brzké jarní traviny jsem musela již zakrátit a světe div se, zelené rostlinné pletivo narostlo již v řádu desítek centimetrů, skalničky nejsou pozadu, některé již vydatně kvetou. Obražené mám všechny plaménky, růže, na magnoliích jsou puky, jen poslat na odiv růžové květy. Záhony žijí, radují se a připravují bez znalosti kalendáře. / Přemek Podlaha by valil oči /
Byť u nás dnes poprvé za zimu sněžilo, vláhy má příroda nadbytek  díky vydatným a neustálým dešťům. Mám už dva měsíce objednaný bagr a půda nedovolí technice ani omylem.
Kapříci jezdí pod hladinou a pomrkávají, pokukují, že už by rádi, tak hurá přeci do jara.
I já se snažím, bojuji a odhazuji kostky. Svým přístupem a heslem Do jara bez kostek jsem nakazila své okolí. Se slzami v očích se mi přiznala má kamarádka, že se jí podařilo naletět šmejdům.
Se svou inteligencí, vzděláním a zaručeně odkrveným mozkem, jinak si tuhle debilitu nedokáži vysvětlil, podepsala smlouvu na nějaký hubnoucí preparát.  / ze stresu přibrala dalších pět kilo /
První měsíc za polovic, druhý skoro zadarmo a za tři měsíce vás nepozná nikdo, bude vás třetina.
A nebo polovina ? A nebo se vypaříte. Ale než se vypaříte budete platit jako mourovatý.
Jak mi lidé toužíme být dokonalí, krásní a ideální. Jak neradi slýcháme, že bez práce nejsou koláče.
Nikdo a nic za nás neodseká hromady kostek sádla. Jen vůle, trpělivost, dřina a odříkání.
Nic není a nebude zadarmo. Ani tabletky od šmejdů.
Na patře zůstává pachuť, neodolatelná harmonie štíhlého pas se vytratila za dvaceti, třiceti telefonními hovory, kde údajný lékař s polským přízvuk vyhrožuje, nadává a vydírá.
Do jara bez kostek, bez špeku, ale také bez slz a nezapomínat mozek v igelitové tašce.
Loučím se s měsícem plným deště, větrů a hlavně silných emocí. Strach je pro nás lidské pokolení špatný přítel, ještě horší rádce. V našem městě právě řádí úplavice, v honbě za rouškami, metráky namletého obilí, ztrácíme soudnost, zavíráme oči před skutečnými problémy. 
Kdysi jsem projela Egypt křížem krážem, utopila se v jeho skvostné kultuře, za zadkem jsem měla kulomety. Omdlívala jsem horkem ve stínu pyramid a obcházela tanky. 
Nebojím se, co se má stát, to se skutečně stane. Víc se bojím lidské hlouposti, chaosu a paniky.
Nadevírám novému měsíci, přinese jaro ? Přinese radost ?  Nebo zklamání ?
Vše patří do našich životů, hýčkejme si rozkvetlé trsy sněženek, bledulí, čemeřic, vdechujme do plic vůni země po dešti a když na nás nezbude rouška, asi to tak mělo být. / žádnou nemám, nesháním, ale z půlky podprsenky by to šlo, jen nevím, zda černou, bílou, červenou, hladkou nebo krajkovou ? /





Čechy krásné, Čechy mé ...

Jezdím touto krajinou za deště, za slunce, v hustém sněžení, ve vichru a nedokáži odolat panoramatům, která mi česká krajina dopřává. 
Nejdřív jsem tudy, kolem Litoměřicka, jezdívala s umírajícím Edíkem, dnes s krvácející slečnou Farkašovou. 
Zastavím auto a stojím a stojím. A čumím. / slušnějším slovem by tak nevyjádřila můj výraz /
Kolem mne prosviští auta a já se dívám. 
Vdechuji čerstvost hnědé půdy, vonící jaro za rohem, muflony, srny, zajíce, káňata. 
Cítím, jak mne právě ta krása objímá, jak moc tohle potřebuji, když mi je mizerně, když mi je krásně, když bych chtěla letět s dravci vzduchem o závod a na zemi mne drží jen lidské okovy.
Jsem patriot  a tak jsem se naučila zastavit, když se kochám. Nechci být obtočená svým autem jako můj veliký vzor pan Hrušínský. 
Čechy krásné, Čechy mé,  jedno veliké díky.








57 komentářů:

  1. Rouška? To je přece jasné: Jedině růžová a se spoustou mašliček! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paradoxně jsem jí nenosila při své praxi v nemocnici, kdy jsem byla skutečně v ohrožení, nebudu to nyní napravovat, i když ta kombinace by mne vystřelila do hvězdného nebe :-)

      Vymazat
  2. Soptíček je šikulka! Matěj se naučil říkat r až poté, co jsem mu slíbila, že když řekne prdel, dostane něco do kasičky. Výchovný to teda nebylo, přiznávám, ale zase to zabralo :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Simi, tak předně, přeji, ať ti chybí další ruce snad jen na delší mazlení těch tvých kočičích parťáků, co ale budou hlavně zdraví.
    Každopádně únor jsi vystihla opět dokonale, snad jen bych doplnila, že opět jsme jím prosvištěli neskutečnou rychlostí.
    Ještěže máme stále a v každém měsíc, možnost každý z nás volby, zda třeba teď dělat nájezdy na regály v obchoďáku s rouškou proti "co kdyby", nebo raději zastavit u krajnice, jenom zírat, skoro nedýchat a děkovat. Za možnost právě tady stát, zdraví a v zemi, kde nám většině, vážně chybí jen málo co...
    Měj se krásně a ať se ti v březnu daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme možnosti, o kterých se mnoha lidem ve světě ani nezná, jen je neumíme nebo nechceme uchopit.
      ... a nad tím právě u té krajnice přemýšlím. Jinak souhlasím, zase prosvištěl a ani nezamával :-)

      Vymazat
  4. Nejen, že počasí samo nemá daleko k osobnímu zhroucení, ale co se týče podporovaných fám týkajících se koronaviru, to už je opravdu síla...doneslo se mi, že ve větších městech lidé utíkají od čínských turistů, které někde letmo potkají na ulici. Jojo, média jsou metlou lidstva a obávám se, že tomu už nebude jinak. Můžeme jen nečinně přihlížet, kam až se tahle davová psychóza dostane...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Média do nás sypou, ale pak také záleží na stavu naší hlavy, rozhodně by mne nenapadlo dělat takové debility, proč ?
      Jen vyhozené peníze, roušku si mohou strčit mezi půlky, tam jim bude platná. A ty hromady potravin se pak budou válet prošlé v popelnicích.

      Vymazat
    2. Naprostý souhlas,Paní úžasná.Jste milá,vtipná se zdravým selským rozumem.Takových lidí ubývá.
      Mějte se krásně.JP

      Vymazat
    3. Blondýnko krásná , nejdříve přeji hodně zdraví tvým chlupaťáčkům.Co se teď děje je k posrání.Noviny zblbnou masy lidí.Vzniká zbytečná panika a to nakupování jídla v takovým množství je o ho.Ta tvá krásná vnučka mi zvedla náladu.Je překrásná a taky velice chytrá a asi celá po tobě.Simči přeji ten nejkrásnější nový měsíc březen.Martina

      Vymazat
    4. Paní Plihalová, já vůbec nejsem úžasná, naopak.
      Zrovna včera jsem na veterinární klinice zůstala celé dopoledne a opět mne zachraňovala stejná sestřička, dala mi kávu a sušenky.
      Jsem tragéd, na veterinu budu jezdit s kastrůlky. :-)

      Vymazat
    5. Martinko z Ráje, Sofinka je kusánek a nějaké geny tam jsou, chodí po bytě, čistí si zuby, pasta je všude. Nezavře pusu a je živelná, temperamentní a to její rodiče skutečně nejsou.
      Přeji ti krásný, klidný březen a těší mne vždy, když mi napíšeš, skutečně.
      Jsi milá a nesmírně lidská !!!

      Vymazat
  5. Nádherný článek !!!! Krásné fotografie, super zamyšlení nad realitou současného dění. Děkuji za příjemné počtení a také jsem se nasmála...Lidé šílí zbytečně. Co se má stát, to se stane. Neběhám po obchodech, nesháním roušky, ani potraviny...na co? Když mi ta svíčka dohoří, tak to asi osud tak určil a nemusím chytit ten hnusný virus, ale může se stát cokoliv. Příroda se brání. Je to pomsta za to, jak se k ní lidstvo chová. Všude plno plastů v lesích, na lukách, v parcích, v řekách i v mořích. Příroda se brání a dává nám to najevo...Já už se těším, až bude hezké počasí. Přeji vám všem hlavně pevné zdraví a kráný vstup do jarních dní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne osobně točí fakt, že ve městě bez povšimnutí řádí úplavice, žloutenka a normální chřipka a idioti skupují metráky mouky. Takže se pak ještě pěkně poserou !!!
      Tohle vše prochází bez povšimnutí, bez slova pozor, jsme fakt idioti.
      Já jsem měla úplavici a žádná sranda to není, trvalo tři týdny než mi přešly horečky, dehydratace a zesláblý organismus. Hrůza.
      Souhlas, jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá, ty naše plastové útoky nám příroda nějak vrátit musí !

      Vymazat
  6. Já si to tady fakt užívám. Vtipné, trefné, k zamyšlení.
    Nemám ani pytle mouky, ani nejsem v pořadníku na plynovou masku, ale na březen se taaaak těším. Každoročně mně vlije krev do žil a svěží vzduch do plic.
    Přeji nám všem víc rozumu do hrsti a voňavý vánek do vlasů.
    Krásné jaro.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi nejdůležitější je ten zdravý vzduch do plic, protože jsme po zimě celí zakvašení a třeba se nám rozsvítí.
      Těším se na ten vánek, který nám vrátí nadhled, radost ze života a pohodu :-)

      Vymazat
  7. Simi, krásné fotky. Já jezdím nejčastěji metrem, tak toho moc nevidím. Kochala jsem se jen cestou do Plzně a k Ralsku. A doufám, že i v březnu vyrazím i jinam než do Telče na školení (ale ani to není marné).
    Pěkný březen přeju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně, je mi tě líto. Vždy, když jedu metrem, děsím se a nemám to ráda. Chápu, že po Praze to ani jinak nejde, i tak lidé stráví v dopravních prostředcích spoustu času. Ty si to naštěstí umíš vykompenzovat :-)

      Vymazat
  8. Technická: Ten květ je, Simi, co?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doktůrková, já vím.
      Spousta lidí tento krásný keř obejde bez povšimnutí a ženou se za lepšími, většími.
      Mne přitahuje ta barevná kombinace, je boží.

      Vymazat
  9. ...Alpy, Karle, ty tě ohromí, ale tohle, tohle tě dojme... tak nějak to říkal pan Hrušínský a i já s ní souhlasím a často se kochám.
    Gratuluji k R a kočičákům i tobě přeji hlavně zdraví!
    Simi, měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tyhle cesty přes Kamýk poslední dobou absolvuji poměrně často a ta krajina mne vždy dostane. Musím si dávat pozor, silnice jsou tam šíleně ouzoulinké.
      Z toho R mám fakt radost a Sofinka ještě větší.

      Vymazat
  10. Simčo, i já se ráda kochám a když to jen trochu jde, také zastavuji. Naprosto chápu a rozumím a někdy čumím stejně jako Ty, protože je na co. Krásně jsi popsala únor, měsíc, který letos vypadal spíše jako duben. :o) Sofinka je moc šikovná, jak krásně zvládá "R" a taky je úžasné, jaká je už z ní malá slečna. Skvělá koláž z nádherných fotek.
    Přeji prima víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten pohled z kopců na Středohoří je ohromující a když svítí slunko, fakt musím zastavit. Ten pohled mne doslova odzbrojí, načerpám do plic a mohu jet.
      Jsem za to R ráda, skutečně oba rodiče mají logopedický problém a s tím se pak hůře stav napravuje.

      Vymazat
  11. Krásné ohlédnutí za uplynulým měsícem. Soptíčkovi gratuluji ke krásnému R, našim dětem se zatím nedaří. Sousedce bych poradila ať si respirátor vydraží na Aukru.;-) Máš to dobré, že budeš mít pekárnu v sousedství a denně přísun čerstvého pečiva. Nebo je baba lakomá?
    Také se ráda kochám, když je příležitost. Praotec Čech se zastavil na správném místě.
    Přeji Ti správné vykročení do měsíce března a kočičkám brzké uzdravení. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Néé, je to hodná ženská a rozdělí se. Mám jí moc ráda a netuším, proč tak blebne.
      Ale ano, máš pravdu, budu mít doma denně čerstvý chléb :-)
      Jsem ráda, že se praotec Čech zastavil zde, jen netuším, proč jsem dostala do genetické výbavy ten pocit volnosti a nepotřebu nosit zavřené boty, to je v našich podmínkách maličko problematické.

      Vymazat
  12. Únorové dny opět mistrně popsané. Únor utekl i když má letos o jeden den víc.
    Lidé nakupuji a nakupují- jsou to blázni. Vůbec mi to hlava nebere.Už mi mozek trochu věkem leniví, ale ještě mi to myslí natolik,abych nepodléhala panice, nenechala se obalamutit reklamou na zaručené přípravky třeba na hubnutí.
    Růžová sedačka? Když si vzpomenu na růžové období naší první vnučky! Všechno růžové a princeznovské :-). Vlastně jsem si to užívala s ní. Sofince gratuluji k drnčivému R. Je to šikulka.
    Taky mám jedno místo, které ve mně pokaždé vyvolává větu- zemský ráj to na pohled.
    A zítra už je březen. Tak ať je vydařený pro Tebe a Tvé blízké.
    Pěkný víkend, Simi!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když vzpomenu na růžové období své dcery, i když jí ta infantilnost občas drží do dneška. Sofinka je v tomto ohledu ještě vyklidněná.
      Ve snaze být krásnější, štíhlejší děláme šílenosti a když člověk vypne mozek, udělá takovou kravinu, škoda mluvit. Vím, že se to opakovat nebude a ty následky bude ještě dlouho vnímat. Včetně posměchu jejího partnera.

      Vymazat
  13. Ač bych chtěla, do zahrady nemůžu. Čvachtá a je rozbahněná. Já mám virózu a jsem utahaná jak kotě protože dělám dopo i odpo. Dneska máme k dceři přesunutý narozeninový oběd, já opožděný a syn trochu předčasný. Jsem ráda, protože jsem fakt utahaná na ohromný úklid domu, který díky zeťákově alergii na kočky musím vždycky dělat. Naštěstí mi kance upekl v práci kuchař, já si jen připravila základ a dodělala omáčku. Jo a k tomu Krtečkovi. Ty nový díly to totálně zabily. Pro děti ne, ale pro nás pamětníky kteří na něm vyrůstali...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, mně to nevadí. I když je to jiné, vždy je Krteček na straně dobra, je to příjemné, milé. Někdy ty ostatní pohádky mají pěkně psycho děj a je skutečně třeba sledovat, nač se dítě dívá.
      Ať jsi brzo zdravá !

      Vymazat
  14. U nás narazil už Prvorozený, mají prázdnou hospodu, protože nejezdí skupiny z Itálie a Asie. A pan majitel to chce řešit opravdu sprostým způsobem, propustí Ukrajinky, aby ušetřil a nádobí budou mýt číšníci...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když teče do bot mojí firmě, jdu nádobí umývat já.
      Pokud chci, aby fungovala, musím.

      Vymazat
    2. Italové by možná přijeli rádi, ale teď je nikde nechtějí 😷😉 Sem zas nejezdí cizinci a letos to bude pěkný průšvih

      Vymazat
  15. Zastavení u tebe jsem si opět užila.. kochám se moc ráda a klidně i za rohem našeho domu.( tedy nemyslím ten u hnojníku 😊) Kočičkám přeji brzké uzdravení. Moc děkuji za úžasně shrnutý únor a přeji nádherný březen. Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po pravdě, i hnojník je důležitá součást našeho bytí a dělá zázraky. Jediné, co mne děsí jsou obyvatelé, hadi, kteří se velice rádi na hnoji vyvalují a to jsem šílená :-)

      Vymazat
  16. Jeden syn zvládl R bravurně, druhý až s logopedkou. Soptíček je holka šikovná. Koronavirus u nás dosáhl popularity Karla Gotta. Je skoro úplně všude. A lidi blbnou jako diví, až z toho mám trochu bobky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty a bobky ? Ty, která porazila nepřítele, ale jdi. Přeci se nebudeš bát lidské debility ?
      Moje dcera chodila také celé dětství na logopedii, měla křivé zuby a nosila rovnátka, ukládala jazyk, kam neměla :-)

      Vymazat
  17. Simi,mluvíš mi přímo ze srdce. Ta mediální masáž je tak mocná - strašit, strašit, strašit... Kdo by nepodlehl! V obchodě procházím prázdými regály, protože doma zásoby nejsou a kilo mouky bych fakt potřebovala. Přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nepodlehla a nepodlehnu, proč ? Pokud se to stane, dvacet kilo mouky mi nepomůže, leda bych se do ní zahrabala.
      Však ono se to s příchodem jara uklidní, četla jsem rozhovor s lékařkou, která pravila, že spoléhají na příchod jiného počasí, které vir zastaví.

      Vymazat
  18. Simi, musím nejprve pochválit úžasné fotky. To Středohoří je boží. :-D :-D
    Únor nemám ráda, indiáni ho nazývali "smrtným měsícem". Naštěstí už končí.
    Soptíček je šikulka, že zvládla R. Já měla to štěstí, že u nás v ulici bydlela logopedka a s ní jsem konzultovala těžší písmenka, někdy i za pochodu. Hodilo se to i u vnoučat.
    Moc držím pěsti té tvé kočičí bandě a věřím, že se dají do kupy.
    A s tou panikou, kdy lidi šílí a kupují vše, co jim přijde pod ruku, jsem se vyrovnala po svém. V týdnu jsem absolvovala koncert, divadlo a zítra jdu do Lucerny na Spirituál kvintet. Stejně jako ty si říkám, že co se má stát, to se stane.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To Středohoří je neskutečně luxusní pohled, vždy, když se přede mnou otevře, otevřu hubu i já.
      Děláš dobře, není válka, není důvod sedět doma a péct chleba, jsi šikovnáá ženská.
      Únor mi osobně nevadí, je víc světla, je delší den a to mi stačí k radosti.
      Já nerada listopad, to je hrůza, tma celý den a to lezu po zdi v depresích.

      Vymazat
    2. Simonko, tak přesně tohle, cos napsala , si myslím taky a zima by podle mne měla být pořádná od poloviny prosince do poloviny února. Kéž by.Jiřina z N.
      :Únor mi osobně nevadí, je víc světla, je delší den a to mi stačí k radosti.
      Já nerada listopad, to je hrůza, tma celý den a to lezu po zdi v depresích.

      Vymazat
  19. Také se ráda kochám ...a taky si vždycky vzpomenu na "...pane doktore, vy jste se zase kochal..." a raději dávám pozor na cestu :-)
    Přeji pěkný březen a návod na podprsenkovou roušku jsem taky viděla :-)
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že každá z nás má doma několik roušek pro celou rodinu :-)
      Doufám, že březen bude na zážitky pestrý a bez výletů k veterináři.

      Vymazat
  20. Blondýnko, taky o té podprsence uvažuju hahahaha a rozesmála jsem svého muže. Z tvojí podprsenky? To ti bude padat, to nebude držet :-) Tak hurá s humorem do dalšího měsíce. A ať jste všichni zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dokud domácnost neopustí dávka humoru, je zdravá, odolná a nemusí se bát vlka Covida.

      Vymazat
  21. Krásné fotky ale přiznám se já únor moc nemusím protože je to pro mě jen další měsíc, ve kterém zima ještě pokračuje. Když ale svítí sluníčko a zrovna k tomu nefučí mistral ráda jdu na procházku za město do polí. Nejsou tam lidi a já poslouchám ticho. Roušku nemám leda bych ji musela udělat s podprsenky což mě pobavilo a děkuji za tip. Dnes jsem chtěla dělat lívance tak jsem dceru poslala pro mouku….žádnou nepřinesla…. Tak nezbývá než věřit v lepší zítřky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se naštěstí odnaučila nemít ráda, vždy jsem se děsila a nyní přijala.
      Čas šíleně letí a nemít rád se vyplácí, ještě rychleji to frkne.
      Ovšem moje huba promaštěná by si lívance také dala :-)

      Vymazat
  22. Když jsem jezdila vlakem do Ústí do školy, moc ráda jsem to brala přes Prahu, i když to úplně bylo z ruky :-) Ona ta cesta z Prahy do Ústí mi přijde vůbec nejhezčí :-) :-) Jinak ten únor tedy mazec, jak to tak čtu, letěl jako vítr. Také jsme s dcerou propadly panice a půjdu shánět do zásoby nějaké "ženské věci" - lidi blázniví :-) Vnučka šikula a kočičky pozdravuj .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tímto údolím jezdím často a nikdy mne nepřestane bavit.
      Minulý měsíc moje kamarádka přijížděla k nám a poprvé tudy jela. Je z pardubické roviny a ústecké údolí jí nabudilo a potěšilo.
      Všem vyřídím a děkuji.

      Vymazat
  23. Opět moc hezké čtení a připomněla jsi mi můj zápas s R.. Taky jsem se ho naučila správně vyslovovat asi v 5 letech a pak jsem ho říkala i tam, kam nepatřilo 😅
    Přeji tvým kočičákům brzké uzdravení a jaro bez virusů. Myslím že až pojedeš do Itáie zbydou ze všeho jen metráky vyhozené mouky . Moc zdravím!

    OdpovědětVymazat
  24. Únor je měsíc, který bych zvládla snad každý rok bez potíží oželet a jsem upřímně dost ráda, že už je pryč. I když má začátek března tu tragikomickou příchuť stovek kil mouky a litrů oleje, o které píšeš, ráda se jím nechám překvapit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to bys mi odepřela oslavu? když mám svátek a narozeniny v únoru, a starší vnučka svátek a dcera narozky? hihi
      a můj spolužák má narozeniny 29.2. - tak ten na to vyzrál! Jiřina z N.

      Vymazat
  25. Panice v podobě bezhlavého nakupování jsme nepodlehli. Nemáme ani roušky nebo respirátory.
    Kočičkám přeji brzké uzdravení, tobě prima pohodový týden.:-)

    OdpovědětVymazat
  26. Simi, vezmi si červenou s krajkou, ta ti sekne!
    A jednou pozveme všechny báječný ženský z blogů a posedíme na Košťálově u zbytků hradu.
    Až pokvetou všechny ovocné stromy okolo.
    Krásně jsi to pofotila! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  27. Cítím souznění. Divím se tomu bláznění v obchodech, trošku je mi trapně a trochu se tomu směju. Taky věřím, že co se má stát, stane se.
    A to kochání naprosto chápu. Mohla bych si fotit krajinu pořád dokola, místa známá i nová a pořád je v tom tolik krásy.
    Tak hurá do března a necháme se překvapit, co přinese.:) A r je základ, vyhnete se tomu nekonečnému opakování tdnka tdnka než se konečně podaří říct trnka. Mluvím z vlastní zkušenosti. Přes ty roky, co uběhly mám pořád v paměti, jak jsem s maminkou trénovala.

    OdpovědětVymazat
  28. Přilnutí ke zvířecím členům rodiny znám z dětství, nejhorší na něm, že jejich délka života je mnohem kratší než naše, a proto vše končí smutným rozchodem.
    Cestování s přepravkami nezávidím, asi jen je tam dostat nebude jednoduché.

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.