úterý 24. listopadu 2020

Už přešlapuje za rohem ...




Advent a já. Takže přešlapujeme za rohem dva.
On je skvěle připravený, rozesmátý a uvolněný. 
Rok čekal na svou chvíli.
Já nejsem vůbec tak kouzelně naleštěná, ani připravená. 
Rok stál za starou Bellu, kde je Sebastián, netuším.
A přesto mám místo, kde se s adventem setkáváme. Těšíme se na sebe.
Už nyní voní po perníčcích, které chodím tajně užírat. Jehličí, chvoj objímají od vchodu, vánoční kouličky, dekorace, třpytky, probleskující světýlka tvoří neopakovatelnou atmosféru, ta mne vtahuje a já se nechávám tím kýčovitým světem hýčkat, rozmazlovat a utěšovat.
Každý den utíkám za adventem do malého obchůdku mé kamarádky Veroniky, která s dcerou Veronikou tvoří radost, hýčká smysly a doluje z každého z nás alespoň malý kousíček dítěte. 
Utíkám sem za pozlátkem, utíkám sem za barvami a radostí a jako obrovský bonus, samozřejmě kromě skvělých perníčků, mne zde vítá laskavé přátelství a milé slovo. V dnešní době k nezaplacení.
Tak jo, hele ty fešáku, co přešlapuješ za rohem, koukni, jak se na tebe těšíme, jak se na tebe připravujeme.











































Vážení a milí,  právě jsem zjistila, že nás tam přešlapuje za tím rohem víc.
Advent, já a medvědi. Kteří jsou evidentně hitem letošních vánoc a přiznám se, že poměrně příznačným, medvědy za pecí jsme letos skutečně byli, byť nedobrovolně.
Přidáte se, už také přešlapujete ?? 
I když to není váš šálek kávy, přijměte tuto ochutnávku jako malou radost, malý smír a hlavně, už máte svého medvěda ??? 

68 komentářů:

  1. No to je krása! Jak je to možné, že nevím, že hitem je letos medvěd ! Aha!
    Parádní příspěvek, Simi! Do takového obchůdku bych dveře otevírala taky každý den. Já fakt uplně cítím, jak to tam voní.
    Měj se !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si připadám jako dítě, které vchází do světa hračkářství.
      Svítí mi tam oči, před vchodem odhodím všechny bolesti světa a jsem chvíli šťastná. Jako malé dítě :)

      Vymazat
  2. Tak ti medvědi mě hned uhodily do očí :-)
    Přiznám se, advent příliš neprožívám, pro mě je toto období každý rok pracovně velmi náročné a nedávám nic moc okolo. Spíš právě nástupem každé zimy oněm medvědům krutě závidím, neb bych si vždy neskutečně přála období od konce listopadu asi do půlky března propsat.
    Takže za mě adventním medvědům rozhodně palec nahoru :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. omlouvám se za hrubku - medvědi mě uhodili do očí...

      Vymazat
    2. Já si těch medvědů všimla, až když jsem vkládala fotky.
      I pro mne je prosinec nejnáročnější měsíc v roce, to asi pro každého, kdo provozuje obchod.
      Tak ať to ve zdraví přežijeme.

      Vymazat
  3. Simi, děkuji. Krásně jsem se pokochala, nádhera !!! Mít takový obchůdek blízko, tak se kochám každý den. Ani jsem nevěděla , že je letos hitem medvěd, ale nevadí...mám doma jednoho fešáka.
    Simi, měj se krásně a hlavně na sebe dávej pozor Doležalko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doležalko, děkuji a koukej si toho svého fešáka řádně opečovávat, každý medvěd potřebuje cítit lásku :))

      Vymazat
  4. Medvědi jsou roztomilí po celý rok, nejen na advent. Příští rok bude dle čínského zvěrokruhu rokem Krávy. No ty krávo.... to bude asi zas pěknej vopruz .... krásné kousky, já z adventu mám zatím jen natažená světýlka na terase a jedné velké túji. Truhlíky budu tvořit až teď během týdne, a zas jako vždy nevím co. Inspirací jsem viděla něurekom, ale právě díky tomu obrovskému výběru nevím co udělat ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiši, to si vůbec nedokážu představit a to mám fantazii hodně bujnou.
      Taková kráva na adventní věnečku, nooo :)))
      Advent teprve začne. Není kam spěchat, klid je daleko větší lék, nic nikam neuteče.

      Vymazat
  5. Taky už se na advent moc těším, i když připravená tedy moc nejsem :-) Jen doufám, že se neponese v duchu front na chleba nebo něčeho takového. Ať už to ale bude jakkoli, je ta vánoční naděje právě teď potřeba víc než kdy jindy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děsím se, že otevřou obchody, všichni se tam nasypou a v lednu nás zase zavřou doma, to je moje adventní děs.
      A myslím, že nebudu podle prognóz daleko od pravdy.

      Vymazat
  6. Prosím kde je ten milý obchůdek, ráda bych si něco pěkného na Vánoce pořídila. Zasílají i poštou? Děkuji za odpověď. Věra
    vtopinkova@emai.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paní Věro, tento obchůdek je v centru Ústí nad Labem a bohužel není v jejich silách něco zasílat, navíc díky křehkosti materiálu bych se bála.
      Pěkný den.

      Vymazat
  7. Simi, krásné adventní a vánoční dekorace. 👍👍
    Letos mi nějak chybí elán, nedostává se mi té správné nálady a už několik dní se snažím přemluvit se k nějaké činnosti. Navíc mě demotivuje dcera, která už má nejen upečené, ale i ozdobené perníčky a včera se tu stavovala pro domácí lineckou marmeládu.
    Medvěda mám, už dlouho! A čím víc se vánoce blíží, tím víc bručí. 🐻
    P.S. Obrovská pochvala tvým kamarádkám Veronikám, opět se holky vytáhly. 👍👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně, ani já nemám tu správnou náladu.
      Do činnosti se musím nutit, chybí mi radost ze života.
      A tak alespoň na chvíli jednou za den zapomenu, co je za dveřmi této nirvány.

      Vymazat
  8. Krásný obchůdek, radost jít si pro radost a ještě mlsat. Nevím, že medvěd letos patří k adventním dnům, u Myší doladím. Doma připraveno po nedělní čarovné procházce. A teď tu sedím v OC na parkovišti, upíjím kafe a přikusuji dort Louskáček ze Sklizena, jo jím na prasáka, ale ruce vydezinfikované a šťastná, že mám volnou pusu a dýchám. To vše pro kus provazu na závěs pro kytku:))
    Měj prima dny a mlha je dnes i u nás. Fuj

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš, já jsem nikdy neřešila ruce. Umývala jsem se v rámci klasické hygieny, ale mnohokrát jsem se přistihla, že právě jím na prasáka.
      Jsem očkovaná na žloutenku a když jsem jela do zahraničí, tak na břišní tyfus.
      A nepřeháním to ani nyní, umývám se, jak jsem zvyklá, ta imunita tam buď je a nebo ji musím posílit, ale neumřu držkou v dezinfekci.
      Na prasáka, vivat !!!

      Vymazat
  9. Kouzelně medvídkovské a barevně mé oko hladící :). Medvěda nemám, ale mám antibiotika. A díky nim můžu zvolnit a tvořit a patlat. A možná i na ty perníčky dojde, až mě přestane bolet hlava. Kluci chtějí dnes slavit, že jsou za měsíc Vánoce. No, co by ne! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Procházkovic, holčičko !
      Koukej se dát do kondice a hlavně si ty kluky užívej.
      Má rada starší zní, nikdy se to už nevrátí a nikdy už to není tak krásné, jako když si to užíváš s dětmi. Bohužel.

      Vymazat
  10. Simi, mít takový obchůdek blízko, také bych se chodila kochat. Jsou to kouzelné adventní dekorace. Taky jsem netušila, že letošním hitem je medvídek. Určitě bych si vybrala.
    Měj se hezky, u nás byl dnes krásný, slunečný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už pár medvídků doma mám a je báječné se obklopovat ve složité době pěknými věcmi.
      ... a když je krize, mám kam utéct .)

      Vymazat
    2. I já mám doma pár medvídků, nenápadně přibývají. Ježíš, že by další sbírka? ;-)

      Vymazat
  11. Simčo, medvědů a medvídků mám doma fakt dost, dobrý nápad na výzdobu. Dekorace u tvých kámošek jsou moc krásné. U nás v nejbližším květinářství mají také pěkné dekorace, jednotlivé kousky nebo hotové celé. Perníčky tam nikdo nenabízí, tak načuhuju z ulice. Dneska jsem si nějaké dekorace už udělala a samozřejmě svítím a svítím. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svítící Evi, perníčky ani tady nikdo nenabízí, ale protože jsme přátelé a holk vědí, že mám mlsnou hubu, už mi je automaticky nabízejí a pak si drž figuru :)))

      Vymazat
  12. Simonko, ty dekorace jsou moc krásné. Nějak to jde letos mimo mě. Už jsem viděla, že se prodávají těsta na cukroví, ale já to zatím neřeším. Stejně bych u toho nevydržela kvůli bolestem zad. Nějak se toho od podlesního nachlazení s teplotami, nemůžu zbavit. Nepomáhá ani cvičení, ani teplo. Tak se ještě uvidí...Přeji Ti tedy ať si advent užiješ podle svých představ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejku..od posledního...co jsem to zase napsala...ani prsty mě neposlouchají.

      Vymazat
    2. Když zdraví zlobí, nemá člověk na nic náladu a letos to není nic neobvyklého, že člověk nemá ten správný náboj.
      Chybí mi jiskra, zatím slouží zdraví a ťukám, aby to vydrželo.

      Vymazat
  13. Simi, já tedy nemám ještě nic, dokonce ani v hlavě ne. Nemám tam zatím na advent prostor. Doufám, že to o víkendu vypukne.
    Výrobky jsou úúúúžasné. Taky bych to chtěla takhle krásně umět. Tleskám kamarádkám.
    Pěkný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jim koukám strašně ráda pod ruce, ohromně to uklidňuje a vznikají zcela přirozeně krásné věci. Úžasná terapie !

      Vymazat
  14. Konečně něco pro mě. Letos budu asi poprvé in. Medvědy se to u nás doma hemží. Proberu sbírku a najdu nějakého fešáka, kterým ozdobím adventní dekorace. Zítra se vrhnu na adventní věnec. Díky za krásnou inspiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo mi ctí, mám pocit, že v tomto čase se potřebujeme těšit pěknými věcmi, radovat se a být v příjemných očekáváních, alespoň na chvilku, zasloužíme si to.

      Vymazat
  15. Nádhera, jako ze snu. Moc se mi líbí, ale nakonec vždycky jdu do červeno/zlaty...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi vždy líbila tahle kombinace a letos jsem obývák udělala do bílé a stříbrné a je to ohromně jemné.

      Vymazat
  16. Tak zatím se nacházím ve stavu přemýšlení, jestli tvořit a když tvořit tak co tvořit. Mám jasno jen v tom, že po letech budu péct cukroví. A to pro to že chodím méně do práce a budu mít víc času… Jinak advent mám ráda i bez medvědů. Je mi v celku jedno co je in. Ovšem v obchůdku se najdou krásné kousky…

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě budu péct, minulý rok se celý posral a pod tíhou událostí jsem neupekla ani vanilkové rohlíčky a moc mne to mrzelo.

      Vymazat
  17. Přešlapuje a našlapuje potichu a já se tak těším jako každý rok )))o víkendu to zase propukne. I nějaký medvěd se u nás najde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že ho pak vyfotíš a já se budu kochat, tvé nadšení je nakažlivé :)

      Vymazat
  18. Bella a Sebastian - ani bych nevěřil, žes ten seriál mohla vidět, jak to bylo dávno. Ale také mě utkvěl v paměti, jo, to za našich mladých časů se ještě občas na něco dalo dívat :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se tajně chodila dívat na Dva písaře, bože, jak mne Horníček se Sovákem bavili a s takovou chutí jsem nakukovala, v dospělosti jsem teprve ocenila ten humor.

      Vymazat
  19. Simi, Bella se Sebastiánem mne rozsekali. Já obvykle Advent moc nestíhám - bůhví proč se vždycky toho v práci vždycky řeší nejvíc a do toho nás všechny nutí si dobrat dovolenou, což vytváří občas stresové situace. Ale aspoň něc málo se snažím užít - zapálenou svíčku, tvorbu vlastního adventního svícnu (který těm na tvých fotkách nesahá ani po kotníky) a pečení cukroví ...
    Měj se krásně a pozdravuj medvědy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, to, co si člověk doma vyrobí svým srdcem nejde srovnávat, já si doma dělám také své a jsem na to hrdá. Ovšem od holek pak dostávám ke svátku, k vánocům a k narozeninám, tak mám byt plný :))))

      Vymazat
  20. Letos to bude podivný advent. Nevím, připadne mi to, jako kdyby se Vánoce oficiálně odložily o rok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš, co mi třeba strašně chybí ? Ta nádherná předvánoční setkávání s přáteli, povídání, drobné pozornosti a pocit sounáležitosti, to letos není a nebude.
      A je mi to moc líto.

      Vymazat
  21. Simi, děkuji za nakouknutí do jiného, krásnějšího, medvědího světa. U nás advent přímo buší na dveře...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je to svět, kde ještě nic netuší o vakcínách , testech a moc bych medvědům přála, aby to tak zůstalo !

      Vymazat
  22. Tam bych určitě bydlela... hlavně s medvědem😉

    OdpovědětVymazat
  23. Uvědomuji si, že již také přešlapuji, krabice s vánočními dekoracemi již budu vláčet do pracovny a nastane rozmýšlení, po kterých sáhnu letos? Trochu mi ještě chybí nadšení, to se někde fláká.
    Všechna aranžmá, která si nafotila, bych brala, jsou překrásná. A právě teď jsem se rozhodla, že si letos adventní věnec tvořit nebudu, já si ho letos KOUPÍM. Ne, že bych byla líná si ho jako každý rok připravit, na zahradě mám všeho dostatek, ale podpořím místní květinářství, které letos u nás nově otevřeli, zrovna v té těžké době. Tak, rozhodnuto. A když budou medvědi, vezmu medvědy :-).
    Simi, opatruj se.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem dnes jukla do toho našeho květinářství a mé zklamání jsem si přinesla až domů místo hezké dekorace. Neměli vůbec žádné připravené dekorace, jako adventní věnce či jiné aranžmá na stůl. Prý budou dělat v sobotu a neděli (mají otevřeno). Někteří zákazníci si objednávali zhotovení dle přání (jako chci červené svíčky, nebo zlaté, stříbrné apod.) a já odešla s prázdnou. Měli různé doplňky k zakoupení a utvoř si doma sám. Výlohu načinčanou, uvnitř obchůdku naaranžovaný stůl s vánočními dekoracemi, ale nic k zakoupení jako je na tvých fotkách. Tolik jsi mne navnadila Simi :-)). Tak ani nevím zda se tam mám v sobotu či v neděli vydat...

      Vymazat
    2. Ovšem to mne mrzí, ale takovou krásu, co dělají Veroniky, není u nás ve městě konkurence.
      Také je hodně květinářství, která prodávají pouze díly a ty se doma snaž, je to vlastně valná část.
      To, co tvoří holky je skutečně ojedinělé, v Praze za takovou krásu dáš šílenou raketu.
      V sobotu, ani v neděli zatím nemají otevřeno, pouze v týdnu. Jsou tam od rána do večera a vůbec nestíhají normální život, tak si alespoň o tom víkendu odpočinou.

      Vymazat
  24. Medvědi od Kolína:
    "Pane, pane, budeme si hrát."

    OdpovědětVymazat
  25. Vloni a možná i předloni byli “in” trpaslíci . Takoví ti s čepicí naraženou až k nosu - bambulce. Jsou sice v módě pořád, ale vloni kdo neměl doma trpaslíka jakoby nebyl. Letos budou divné Vánoce a já osobně nemám skoro nic hotovo o pečení nemluvě. Mluví se o mírném uvolnění a pro jistotu nás připravují na třetí covidovou vlnu ať si moc nevyskakujeme.
    Výrobky tvých kamarádek jsou krásné, v takovém krámku bych strávila hodně času 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Osobně se přikláním k žádnému rozvolňování a střídmým vánocům, protože další tři měsíce uzavřeného světa, netuším, jak bych to dala.
      Už nyní toho mám plné zuby!

      Vymazat
  26. Simčo, já nepřešlapuju, já už tam rovnou hupla 😁. Adventní dekorace vybaleny, a postupně pomaličku budu zdobit a těšit se. Tenhle čas mám nejraději. To těšení se, očekávání.... Jen to setkávání u horkého svařáku na trhu mi bude chybět, to přiznávám.
    Měj prima dny, Petra
    PS: ty dekorace na fotkách jsou dokonalé 💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chybí mi především ta nádherná adventní setkávání, jsou pro mne nesmírně důležitá, navodí atmosféru a potřebný pocit sounáležitosti.

      Vymazat
  27. Blondýnko, i já přešlapuju a připravena nejsem ani náhodou. Ale u nás začínáme zdobit až první adventní neděli, to už je tradice. Krásné výrobky, moc hezký krámek. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si zdobím, já si svítím, ale nedostavil se ještě duch vánoc, ten je důležitý.

      Vymazat
  28. Som z toho znace "rozpacity", neviem sa tohto roku dostat do spravnej nalady...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drahý, to slovo rozpačitý je na místě, je trefné a maličko mi u srdíčka dělá bolest.

      Vymazat
  29. Blondýnko,s radostí jsem si pročetla Tvůj článek,musím říct,že se mi strašně líbí jak píšeš.No a dodávám jedním dechem,že já už nějakou dobu přešlapuju taky a nevím kde se to ve mě letos vzalo ale těším se jak kdybych byla zase malá :)Mám chuť zdobit strom,ladit do pestrých barev a být obklopená blýskavýma věcičkama a světýlkama :)Tak v tom jsme spolu.Hezký zbytek dne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi díky tomu podzimu, šedému a nevlídnému toužíme po barvách, světlech a hlavně po radosti, že :)

      Vymazat
  30. Simi, potěšila jsi mne a krásně naladila. Pomalu (hodně) se také začínám připravovat na advent. A těším se, i když letos to bude o něco smutnější. A medvěda fakt nemám, ale na věncích se mi líbí ..., nejvíc na tom prvním.
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme podobný vkus, proto jsem ho dala jako prvního :)

      Vymazat
  31. Advent neprožívám, ale přijímám s vděkem tvoje obrázky, září radostí a stříbrnou barvou nadcházejících dní možná s popraškem sněhu. Ale u tebe bude pořád nadšené lidské teplo, i když jsou zrovna nepříznivé časy. Děkuji za celý článek a hóóódně pěkných komentářů, početla jsem si, že adventní výzdobu má ráda většina žen ☺

    OdpovědětVymazat
  32. Simonko, já bohužel moc nepřešlapuji, a to nejen proto, že by to na těch mých "panožkách" ani nešlo, ale jsem v nějaké letargii, po té co už jsem tak dlouho v noře jako jezevec.
    Ale humor mi neschází.
    V souvislosti s vánočními ozdobami na stromeček nemůžu nevzpomenout na krásné ozdoby ze slámy. Tak jsme měli takového kovového barevného ptáčka, který se připínal na větvičky takovou plechovou klamerkou.

    OdpovědětVymazat
  33. Advend a čas předvánoční miluju. Můžu se neskutečně vyřádit a mám na to hlavně konečně čas😊!!!

    OdpovědětVymazat
  34. Se zpožděním přicházím, Advent vždycky zahájím pozdě, nemám uklizeno, nemám umytá okna, ale svíčku vžedycky zapálím. Všechno, co je potřeba doženu později během toho období, kdy se srdce těší na klid a radost. Krásné vánoční a adventní dekorace mají děvčata v obchůdku.

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.