neděle 22. listopadu 2020

Fotím špatně, ale ráda ...



Bývalá první dáma Dáša Veškrnová mne inspirovala.
V jednom rozhovoru o současné době prohlásila, že nemůže hrát, nemůže natáčet.
A tak maluje, sice špatně, ale ráda.
Jsem na tom stejně. Nebo víceméně jsme na tom stejně všichni.
Abychom se nezbláznili, hledáme si zástupné činnosti. Zabavíme hlavu, možná i procvičíme tělo.
Ráda píši, ráda odkrývám i závažná témata, problémy nás žen s muži i bez nich.
Dnešní doba žádá odlehčená témata, veselé příběhy, smutných je víc než dost.
A tak fotím, sice špatně, ale ráda.
Mé kroky opět táhly k vodě, byť rozhodně nejsem vodní znamení.
Díky jednomu z prvních rekultivačních počinů vzniklo zatopením dolu Chabařovice jezero Milada.
Mnoho mých ústeckých spoluobčanů v této době utíká právě sem, neb plocha je obrovská a pojme masu lidí, aniž by o sebe zakopávali nebo se navzájem rušili.
Trend otužování dorazil i sem, lidé strkají svá těla dobrovolně do ledové vody. Jiní běhají, jezdí na kole.
U Milady je blaze i navzdory všem příkazům, nařízením. Slunce  hladí tváře vysušené rouškami.
Přeji nám všem jen zdraví a veselou mysl.
Pečete špatně, nevadí. Malujete mizerně, nevadí. Modelujete nic moc, nevadí. 
Důležitější je zabavit hlavu, neuzavírat se do sebe.
Protože tentokrát je důležité vyhrát, o účast jsme zájem neměli .... 































62 komentářů:

  1. Já Ti něco řeknu! Fotíš ráda a dobře! Stojí za to u každé fotky se opakovaně zastavit .
    Pohodovu neděli s úsměvem, Simi !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přijde mi, že když je krásný objekt snažení, je to tam.
      A voda mne baví, uklidňuje a přitahuje.

      Vymazat
  2. Jedná se o nějaký mazo??? Ty totky jsou naprosto úžasný!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když já vůbec netuším co je mazo ?
      Ale byla jsem střízlivá, ani jsem nebyla zhulená. :)

      Vymazat
  3. Nádherné fotografie. Vůbec nefotíš špatně. Jezero Milada nás také láká. Už jsme tam měli namířeno, ale plno letošních plánů zastavil covid-19 a tak chodíme jak se říká "kolem komína", hlavně, abychom byli v přírodě a je už celkem jedno, kde. Ano my se také snažíme zabavit jakýmkoliv způsobem, jen ne si stěžovat na "ponorku" Manžel luští sudoku, nebo kouká na televizi, kde si něco vybere. Já pletu, háčkuji, čtu knížky, které jsem i odkládala, nebo jakmile to jde...tak jdu ven, třeba jen kousek od nás - do luk nebo dál - k rybníkům, odkud už mé fotografie už určitě dobře znáš, jen je na nich vidět proměny čtyř ročních období. Je potřeba se nějak umět zabavit. Ty máš ještě navíc tu zahradu, která také spolkne dost času a jak je vidět, tak tam pořád něco buduješ . Měj Simonko moc příjemný tento podzimní, ale již blížící se předvánoční čas. Hlavně se opatruj Přeji Ti hlavně zdravíčko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No zahrada už odpočívá, včera jsem pohrabala zbytek listí z magnolií a už není co budovat. Začíná to období, při kterém vytahuji kvítky z mrazu a těším se na každou kytičku.
      U vás je nádherně a tvé fotky z luk a hájů jsou nádherné.

      Vymazat
  4. Simčo, musím říct, že ve focení se víc než podceňuješ. Ty fotky jsou překrásné! A lom Chabařovice, ať jsem u Milady nikdy nebyla, je mi trochu blízký. Zpracovávám na něj semestrální práci :o)
    Simčo, máš recht, zaměstnat hlavu, a často tím pádem i ruce, je víc než důležité. Právě i v téhle době. A víš co mě napadlo? Tohle je přesně ta situace, kterou (i bez covidu) zažívají mnozí senioři, kteří odchází do důchodu. A znám některé, co si tu kupu volného času neuměli zpracovat. A jak rychle pak sešli. Ne fyzicky, ale mentálně. A řekla bych, že věkem to ve většině případů nebylo.
    Takže foť a foť. Zaprvé ti to jde a zadruhé, nám se to líbí :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já pokud bych nevyvíjela nějakou činnost, za chvíli bych se zabila.
      Moje tělo, ale hlava hlavně je nabuzené, já se umím flákat, ale né dlouho.
      Musím vykazovat aktivitu, tudíž i v důchodu budu muset něco dělat.

      Vymazat
  5. Mám hlavu plnou a ruce mají taky co na práci ))) ještě to tělo; to by chtělo pořádně prohnat )))
    Simi, to je taková nádhera. Je to tam krásné, podobné Mostu..... musím tam !!!!
    Díky ty úspěšná fotografko :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem o Mostu četla, na jaře se vydám okouknout, moc mne to láká a není to daleko.

      Vymazat
  6. Asi jsem teda jediná, komu připadá to jezero depresívní. Možná naživo je to lepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I tvůj úhel pohledu musím respektovat, nemám s tím problém.
      Ale depresivní jsem se tam nikdy necítila ani sama, ani se společností. :)

      Vymazat
  7. Simonko, tvá skromnost není tady na místě, fotky jsou opravdu krásné a neříkej, že by nevznikly, kdyby nebylo toho zmetka covida? Prostě jsi umělkyně, když tě nepoutá zahrada, realizuješ se jinde. Ráda jsem se tam s tebou už opakovaně podívala.
    Ať se ti daří ( říkám tak trochu vypočítavě ). Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím se zabavit, ruce, hlavu, musím.
      Skříně mám naleštěné, okna taky, tak došlo na Miladu :)

      Vymazat
  8. Krásné, píšu si, musím vidět na vlastní oko. Hlava i ruce zaměstnané, furt je co dělat,ovšem i chvíle lelkování a lenošení u mě bývají silnější než mé rozumné a činorodé já. Tento víkend je k nám milostivý, venku je krásně. Konečně je co hrabat na zahradě, listí padá, sluníčko svítí. Dárky zabalené😀... Někdy to jde prostě samo. Měj se fajn. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem si přečetla tvůj komentář, odhodila jsem počítač a jela hrabat listí.
      Sice sluníčko nebylo, ale dvě hodiny na luftu jsou k nezaplacení, děkuji za postrčení, chodˇ častěji :)

      Vymazat
  9. Svatá pravda, je teď opravdu důležité se zabavit, jakkoli. Tvůrčí hravost je vyloženě terapeutická. Jakákoli.
    Jinak až budu fotit tak "špatně" jako Ty, tak to si teda juchnu :-) Fotky jsou moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to maličko ode zdi ke zdi, je to horší než na jaře.
      Chybí mi úplně všechno a hlava to nebere, už nechce.

      Vymazat
  10. Simi, krásné fotky, nepodceňuj se. Stejně jako ty fotím ráda a navíc hodně a jsem šťastná, když se nějaká fotky podaří. Co je hlavní, baví mě to. A když jsem doma, což je teď skoro pořád, tak pletu, někdy na panenky, v poslední době vnoučkovi a synovi. Občas vyluštím křížovku. A ráda koukám na přírodopisné dokumenty. Musíme se nějak zaměstnat.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fotím daleko méně než dřív.
      Chci nejdřív vjem do hlavy a srdce a pak teprve fotím.
      Nejsem fotograf a příliš fotek lidí nebaví.
      Já se u velkého množství fotek nudím, proto na mém blogu je 10 fotek strop.
      Víc ani omylem a hlavně neopakovat fotky, pečlivě vybírám.

      Vymazat
  11. Myslím, že jsme si u sportovních i kreativních záležitostí příliš zvykli na to, že nás někdo posuzuje a když to neumíme, tak je to špatně. To je ale hrozná škoda! Tak třeba aspoň to se v téhle době podaří posunout správným směrem :-) Díky za nesmírně příjemné fotografie!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to dané v tomto případě i dostupností fotografie, je jich moc a všude.
      Já jsem raději při zdi, skromnější, jsou disciplíny, kde jsem zdatnější a výkonnější.

      Vymazat
  12. Hele, zas tak špatně nefotíš, to nekecej! Bože, já mít takovýhle místo za prdelí, jsem tam snad denně. A možná bych se i začala otužovat, protože v tak krásný čistý vodě, to musí jít úplně samo....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám takových míst za prdelí spoustu :)
      Skutečně lidé se otužují ve velkém, skupiny lidí a né malé tam plavou, jsou i borci v neoprenech, ale ty tam jsou vždy za výkonem, né pro zábavu.

      Vymazat
  13. Neumíš fotit??? Tvé fotky mne pohladily po duši, jsou nádherné, mají atmosféru. Moc, moc se mi líbí.
    Jinak s tebou naprosto souhlasím. Zabavit mysl, ruce, nohy čímkoliv, co nás odvede od té šílenosti, co nás pronásleduje, ač nebyla zvána...
    Ponoření do studené vody, v zimě, mi má hlava nebere :-), proč takhle šokovat tělo? Nenene, já mám ráda teplo!
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj stavbyvedoucí mi o otužování vyprávěl, začal před půl rokem a úspěšně pokračuje.
      Zlepšil se fyzicky a výrazně psychicky. Prý ho to hodně nakoplo, cítí se spokojenější.
      No nevím, já jen obdivuji, pravda je taková, že otužilejší lidé byli vždy zdatnější a zdravější. Naši předci rozhodně.

      Vymazat
  14. Kdybych takhle fotila, tak se chlubím. Fotky jsou pěkné a ta voda tak nádherně čistá, prostě paráda ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Voda je čistá celý rok i v létě.
      Ale v teple se tam rekreuje půl města, to mne neláká, já spíše na celoroční procházky.

      Vymazat
  15. Simi, myslím, že se, co se focení týče, podceňuješ. Ty fotky jsou krásné a mají úžasnou atmosféru.
    Na dálku tleskám a chválím 👍👍👍

    OdpovědětVymazat
  16. Když to, co děláme, děláme rádi, je to hlavní a nezastupitelná podmínka pro to, abychom to mohli dělat dobře :-). Moc pěkné světlovodohrátky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba na mé zahradě je evidentní, že to dělám ráda. A je pravda, že když jsem začínala, bylo to trochu jako kozel v zelí, ale láska k té půdě to celé vyšperkovala.
      Děkuji.

      Vymazat
  17. Myslím, že opravdovými fotografy tady jsou jen Čerf, VendyW, MarijaKes, TlusŤjoch, omlouvám se, pokud jsem někoho zapomněl. Ale to vůbec neznamená, že nemůžeme mít i z našich záběrů radost. Tyto jsou opravdu působivé, jen by mě zajímalo, zda při koupání v takovém jezeře, kde se dříve těžilo uhlí, nevylezeme z vody ušmudlaní jako kominíci.

    Já zase hraju na klavír, sice ke koncertním umělcům mám daleko, ale za to s velkým nadšením :). V paneláku jsem na to musel zapomenout, ale na chalupě mám nový prostor a připadám si jako Svjatoslav Richter.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě jsem zapomněl - Jitku (JiHei).

      Vymazat
    2. Ještě jsi zapomněl na Frypata....😉

      Vymazat
    3. Voda je celoročně nádherně čistá.
      Pokud by tam docházelo k nějakým uhelným směsím, byly by to skvělé uhličité koupele a to už by bylo zase za peníze, lázně jsou drahé :)))
      Je báječné, že si v každém věku najdeme nějaké nadšení, tebe bych na klavír netipovala, klobouk dolů.

      Vymazat
    4. Zájem o umění mně kompenzuje velmi exaktní povolání.

      Vymazat
  18. Simi, fotky jsou parádní, snové. Měla jsi těžké světlo, ale vydolovala jsi kouzelnou atmosféru. Mně se moc líbí. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věř mi, já nic nemusela dolovat. To prostředí je tak nádherné, jediné co mu chybí jsou stromy. Začali vysazovat pomalu a ten prostor je sice hodně prosluněný, ale v létě nenajdeš chvilku odpočinku od slunka.

      Vymazat
  19. Simi, myslím, že tvá sebekritika není na místě. Fotky jsou nádherné, mají hloubku i atmosféru. Děkuji a jsem vděčná za to, že jsou taková místa, která nás drží nad vodou a nedovolí se položit.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se pokládám třikrát denně, tohle období je jedno z nejnáročnějších v mém životě a občas lapám po kyslíku.
      Procházka zde je balzám, náplast na špatnou a nelehkou dobu.

      Vymazat
  20. Prej "fotím špatně". Fotky jsou krásné, uklidňující, meditující... jsi holt talent nejen na psaní. A když připočtu stavbu, do které ses sama pustila... máš můj obdiv. Krásné dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná je to spíš o tom, že než nějaký talent, prostě se potřebuju zabavit, mít o zábavu postaráno.
      Což se v případě stavby naplnilo vrchovatě :)

      Vymazat
  21. Sice se říká, že "kdo nic nedělá, nic nezkazí", ale myslím si, že je potřeba mít nějakou tu zábavu. Včera jsem si například udělala dekoraci, dneska to pro změnu bylo zase vaření a relax s kočkama. Vždycky se něco najde :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se neumím moc poflakovat, ani ten relax mne nebaví, pokud nevykážu nějakou činnost.
      A hlavně už jsem velká, život bez záměru mi přijde poněkud hluchý.

      Vymazat
  22. Pěkně napsané. Ta vodní plocha je opravdu veliká.všechny fotky jsou moc krásné jako odrazy oblohy ve vodě tak ten úžasný minimalismus. V jednoduchosti je krása. Dvě fotky mě však úplně dostaly a to ty s labutí. Hezké dny. Já ještě do přírody nemohu, na svůj blog vkládám starší fotky které na novém blogu zatím nebyly.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já miluji minimalismus, no a když to opravdu někdo umí, padám na prdel.
      Ty labutě byly ten den takové komunikativní, chtěly do záběru a já jim nebránila.
      Už tedy chápu tvé fotky, archív, ale i tak to bylo příjemné podzimní pokochání.

      Vymazat
  23. Simi náhodou fotky přírody spíše vodní plocha jsou super. Já fotím ráda a hraji si s kolážema a zda je to nehezké,mě nevadí,hlavně,že přijdeme na jiné myšlenky...Měj se fajn a foť o stošest.pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem v tomto maličko zdrženlivější a náročnější, když už s tím ostatní zatěžuju, toužím, aby to nějak vypadalo. :)

      Vymazat
  24. Nádherné fotky, každá má něco jiného a všechny jsou čarovné, vzaly mi dech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten den byl čarovný, slunko hřálo a vždy když vylezlo z pod mraků, chtělo se mi poskočit, bylo mi krásně, což je v dnešních dnech poměrně veliká deviza.
      A děkuji.

      Vymazat
  25. Ahoj, fotíš úžasně a píšeš skvěle a protože mě pokaždé rozesměješ díky za to jaká jsi..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, když čtu taková zpětnou reakci, těší mne, že to co dělám, má smysl.
      Jsem složitá a přesto občas čitelná :)
      Moc si vážím tvých slov a děkuji.

      Vymazat
  26. Prej fotím špatně! Ty kecko... :) Máš cit pro barvy, nádhera!

    To místo je překrásné, tam bych byla na procházkách pečená vařená :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle místo se povedlo a ten den měl úžasnou atmosféru, ze tmy vylezlo na dvě hodiny sluníčko a pak zase na celý den odkráčelo. Narvala jsem do sebe každou vteřinu, protože tyhle okamžiky jsou nesmírně důležité.

      Vymazat
  27. Simi, poprvé s Tebou nesouhlasím. Ne jen trochu, ale zcela zásadně! Konkrétněji s Tvou větou: "Fotím špatně, ale ráda..." - Použiji Tvou přímou mluvu bez obalu: "To si děláš prdel?!" .o)))
    Fotky jsou doslova skvostné, až jsem měla husí kůži, jak nádherně vystihují okamžik, emoci chvíle. Vážně nááádhera! Moc tleskám.
    Jestli takhle "blbě" i maluješ, vaříš, pečeš, zpíváš atd. jsi hotový poklad! .o)))
    Krásné dny
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, teď jsem se na fotky podívala ještě jednou a nedá mi to ještě něco nedodat. To musela být nádhera tam v tu chvíli stát, vidět to, vnímat to. Je to čarokrásné, doslova a do písmene. Děkuji za tu možnost tam v tento okamžik alespoň skrze fotografie být.
      K.

      Vymazat
    2. Katuško, ty jsi mne dostala.
      Četla jsem si tvá slova a moc za ně děkuji.
      Slovem může člověk potěšit, ale i ublížit.
      Ani nevíš, jakou mám radost, šla jsem tam především pomoct své bolavé duši a pokud jsem přitom nafotila pár pěkných fotek, asi jsem do nich vložila ten osobní pocit a bylo mi tam fajn.
      Jo a zpívám strašně, skutečně :))

      Vymazat
  28. Blondýnko, zbytečně se podceňuješ. Já mám tvoje fotky ráda. Jo, a blbě, ale ráda maluju už dávno... Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty fotky v rovině odborné mají spoustu chyb, byla jsem cepovaná, abych byla dokonalá. Což v oblasti fotografie skutečně nedokážu, protože mi to nejde.
      Fotím ráda, chtěla bych to umět, ale nejdu zatím dost statečně.
      Nic to neubírá na faktu, že když chci okamžik nafotit, snažím se. Někdy moc, někdy méně.
      A děkuji, že tvé kulturně vycvičené oko s láskou sleduje mé fotky, je to výzva k lepším činům :)

      Vymazat
  29. Fotečky nádherné. Vodu mám v přírodě asi nejraděj a také ji fotím v každém ročním období...

    OdpovědětVymazat
  30. Rekultivace jsou velmi záslužná činnost, o tom žádná. Ani jsem nedoufal, že se jich ještě někdy dožiju.
    Pokud se týká mé hlavičky, tak ji zaměstnávám vtipy. Naposlouchám je od Zdeňka Izera a pak je převyprávím manželce. Ještě v posteli, po ránu, ji navodím dobrou náladu.

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.