úterý 31. března 2020

Březen v kostce ....



Já se tak těším na březen, mám březen nejraději, přichází s ním jaro, březen patří mezi mé nejoblíbenější měsíce v roce. Mnoho z nás tyto věty často říkalo a vnitřně cítilo.
Můj letošní březen bych připodobnila k emočnímu minovému poli. Tu smích, tu radost, jindy slzy, děsivé ticho, halasné překřikování, ale nikoliv lidí, jen ptactva.
Dnes ráno hustě sněžilo. Obrovské mokré sněhové vločky atakovaly přední sklo auta a pozvolna se rozpouštěly na vyhřáté kapotě. Zaparkovala jsem, vůz se ztišil a uviděla jsem ho.
Běžel. Měl dlouhé, štíhlé nohy, vytrénované. Svaly hrály již zaběhnutý part a přesto při každé levé, při každé pravé, ztěžka dopadal. Věk neoblafneš.
Na zádech se pohupoval batůžek a červené reflexní světýlko mezi sněhem poblikávalo jako maják uprostřed mořské bouře. 
Měl dost síly, energie ?  Doběhl ? 
Tolik chtěl, vpřed. Tolik.
Vystoupila jsem a dívala se za ním. Unavený, opotřebovaný a běžel. Světýlko se vzdalovalo a v dáli zůstala jen malá tečka.
Běžec ranním nečasem ve mně evokoval ten starý a zaběhnutý svět. Pevně věřím a doufám, že třeba za rohem, za zatáčkou předal štafetový kolík jinému, svěžímu a odpočatému běžci, který to malé a nenápadně se  vzdalující světýlko zase přiblíží, rozsvítí mezi nás všechny. 
Už navždy to bude před a po, svět před a po koronaviru.
Cítila jsem v tom ranním běžci symboliku, výměnu starého za nové, jaké pak asi bude ?
Mám žluté desky a v nich několik kilogramů papíru. Jen na tom jednom jediném je tučnými, velkými písmeny napsáno ... stavba povolena. Byla jsem jediná, která právě na něj čekala. Netuším, zda jsem posera s kytkou či mi chybí vrozená drzost, ostré lokty, ostatní vesele staví bez stavebních povolení a netrápí se s budoucností. 
Právě tyhle žluté desky mi do života přinesly pocit, že sice slzy jsou slané, vztek bez účelu, ale kdo si počká, žije podle řádu, podle pravidel, ten se dočká. Nemusela jsem spát s poslancem vládní strany, nikomu jsem nestrkala tučné obálky, necpala jsem pod pneumatiky vozu předsedy referátu územního plánování sklo a mám žluté desky plné razítek.
Na podzim jsem na zahradě zasadila dvě stovky cibulí krokusů, během zimy si s nimi pohrála půlka lesa včetně početného kosího mužstva, o to větší radost jsem měla z jejich barevných květů, přesně jak to říkal pan Karel Gott ... letos jsem to skutečně nečekal. 
Ostříhat čtyřicet travin a připravit je do nové sezóny, jsem začala už v minulém měsíci, u těch hodně raných je to nutnost. Suma sumárum, já mám už na zahradě hotovo.
Chybí mi moc to jarní výletování do zahradnictví. Asi pod tlakem nějaké emoce, snu či nevyslovených přání, ano, dnes ráno jsem zjistila, že jsem si v noci objednala šest rostlin modrých kalokvětů. Přesně ve dvě v noci jsem učinila objednávku :-) 
To, že dokáži v době stresu sníst klobásu, čokoládu a zapiju to lákem z okurek, to není nic nového.
Ale, že si v noci objednám celkem bravurně rostliny, mne děsí. 
Ráno se probudím a mám na emailu fakturu. Tak budu jen doufat, že si zítra neobjednám jízdu na býkovi, nový mercedes nebo betonové tvárnice.
Dívám se na ní a vidím, jak zase vyrostla. Je jiná, větší a roztomilejší. Povídáme si spolu o zvířátkách, o tvoření. Největší radost jí dělá starý fotoaparát, se kterým chodí po bytě a fotí.
Má radost z kapiček, z lístků, z květů a já mám radost z ní. To je má Sofinka.
Hodinu s  ní mluvím a další půlhodinu brečím. Chybí mi zoufale její malé ruce, chybí mi její kouzelné švitoření a nejvíc mne odbourala slovy ... babi, zase mi smrdí nohy  :-)
Ach jo. S počátkem měsíce jsem odhodila kostky másla, abych pod tíhou doby zjistila, že v určitých momentech vítězství a proher je třeba se odměnit. 
Hltavě jsem do sebe nasypala bramborový salát a křupavý kuřecí řízek, tabulku vynikající veganské čokolády s kokosem, jsem moc zvědavá, zda se kalorickou hodnotou nepřiblíží třeba knackebrotu ? A nebo bude ještě menší, nepatrná, to bych si hned koupila další tabulku !
Loučím se s měsícem, který nás vrátil do našich domovů, rozdělil naše rodiny, vykřesal v nás neuvěřitelný humor, srazil mnohé z nás na kolena a vyhlížíme budoucnost. Zda někdo převezme ten štafetový kolík, zda malé světýlko rozsvítí to obrovské v nás a jako upomínku na dobu pokory budeme mít ve svých skříních kusy látek, které chránily naše žití, naše zdraví.
Nadevírám novému měsíci a všem přeji jen zdraví.
Přes silnici běžela toulavá kočka, přihrbená, mokrá a prokřehlá, běžela si chytit snídani. Mé kočky se líně otočily na vyhřáté posteli a nikam nespěchaly, mají plné misky.
U výměníku stál muž bez domova, hřál si rychlými pohyby tělo po dlouhé a studené noci, jeho myšlenky by rozehřála vařící káva a rohlík s máslem. Můj žaludek už kávou a rohlíkem hýčkán byl, teplá přikrývka domova mne celou noc rozmazlovala.
Od srdce nám všem přeji, aby těch prokřehlých a hladových spalo venku a bez domova, co nejméně.
Abychom ustáli všechna zemětřesení, hurikány a nesvobody bez ztrát a život po  ... byl jen náš a v našich rukách.




55 komentářů:

  1. Uf, rostliny ani zvířata mi zatím neodpovídají, tak je to se mnou ještě dobré :-) Myslím, že na letošní březen se bude ještě dlouho vzpomínat a že život "po" bude jiný než život "před", i když se věci napraví. A moc doufám, že si do toho "po" vezmeme i tu spoustu dobrého, které se objevilo. Ať je v dalším měsíci jen lépe! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na sobě zpozorovala, že si víc povídám, což jsem nikdy nedělala a celkem mi to u jiných nějak překáželo :-)
      Já bych si to velice, velice přála, jen ale už znám lidi a ta euforie třeba po revoluci, lidství při povodních, se zase jako mávnutím proutku rozplynulo, bohužel.

      Vymazat
  2. Velká výhoda současného stavu tkví v tom, že černé kočky nemají komu přebíhat přes cestu :-). Ale noční objednávka se mi jako téma moc líbí, na té je vidět, že některá podvědomá přání je nutné zhmotnit, i kdyby to nakrásně mělo být ve spánku :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není dobrý signál, ani vizitka :-)
      Skutečně jsem v dobách své největší obezity sežrala půlku ledničky, ale objednávat si ve dvě v noci, no, je to nové a budu doufat, že se to nestane běžným osvěžením REM spánkové fáze.

      Vymazat
  3. Já si povídám s rybičkami. šproty budiž pochváleny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to hlavně proberte důkladně než z nich milostivá udělá pomazánku :-)

      Vymazat
  4. Já sice neběhám, ale snažím se chovat jakoby nic. Vyzdobila jsem jarně, velikonočně dům i zahradu a doufám, že ta moje výzdoba kolemjdoucí aspoň trochu potěší a vrátí je do stavu normálnosti. Já to tak aspoň mám.
    Jinak jsi to, Simi napsala velmi trefně a myslím, že mluvíš ze srdce mnoha z nás.
    Hodně zdraví i v dubnu.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky neběhám. Ani s tím nezačnu, s rouškou to není ono.
      Je báječné, že se snažíš odpoutat myšlenky, mně to už tak skvěle nejde.
      Přicházím do styku s lidmi a třeba včera se nám rozplakala paní, jednak psychika špatná a jednak docházejí peníze, přeci jen jsem jeden z nejchudších krajů v republice a bylo mi šíleně.

      Vymazat
  5. Rozhodně všichni budeme vzpomínat na život "před" a jinak vnímat život "po". Budeme si vynahrazovat neuskutečněná setkání, kterých si budeme i víc vážit. Svým způsobem to bude restart pro nás všechny.
    Přeji klidný duben prožitý ve zdraví. A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc bych si to přála, výrazně by ten náš život dostal jiný směr, jinou váhu.
      Ale jsem realista, pro mnoho lidí to bude poučení a ti další zůstanou úplně stejní.
      Budu si vážit chvil s rodinou, s přáteli, protože nyní to skutečně nejde a nejvíc se těším, jak budou bouchat špunty :-)

      Vymazat
  6. Život před a po, teď máme u nás život bez...bez vnoučat. Musí to být, chápu, respektuji, smutním, ale věřím. Věřím a těším se až bude po.
    Přeji klidné a zdravé dny. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já posílám každý týden balíček s tvořením a Sofinka má z těch časopisů, her šílenou radost a nejvíc měla z kvarteta medvídka Pú.
      Oni jsou totiž zavření na vesnici a nemají vůbec šanci kromě potravin něco pořídit.
      Těším se na první objetí, strašně.

      Vymazat
  7. Opravdu si budeme víc vážit učitelů, líp se chovat k přírodě, víc času trávit s rodinou,...? A jak dlouho nám to vydrží?🤔 Ale napsala jsi to trefně.👏
    Přeji hodně trpělivosti. Vydržať!😊🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdo ano, někdo ne, někdo vůbec.
      Strašně rychle se zapomíná, když plavalo Ústí, všichni byli skvělí, solidární, vozili jsme písek a pak se vše vrátilo do normálu a lidskost zmizela.
      Jsem v tomto veliký skeptik, navíc ekonomická krize ty vztahy ještě více poznamená.

      Vymazat
  8. Nezbývá, než věci brát, jak jsou - nesmutnit po tom, co nemůžeme, a užívat si i maličkostí, které můžeme (nicméně musím konstatovat, že sice chápu nutnost nošení roušek, ale ani poznaná nutnost neznamená, že mne to nes***).
    Přeju pěkný další měsíc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inu, když jí po celém dni sundám, vlastně už mne ani nesvědí tvář, dokonce jsem zdolala vysušování pokožky, takže já si už docela zvykla.
      Nedávno jsem se přistihla, že jí mám a nemusím :-)

      Vymazat
  9. S rostlinstvem všeho druhu si povídám léta, zatím dobrý :-D Já teď jsem učitel na částečný úvazek, neb se musím s naším Matějem učit to, co přes stránky školy pošlou kantoři.Tedy, na mě padla čeština a dějepis, na manžela matika s fyzikou a ostatní má za úkol dcera, která pracuje na 3 směny.No a šiju roušky, ale to mě baví.Tak ať to všechno ve zdraví přežijem,určitě bude líp.:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Zapomněla jsem se podepsat, Zdenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s kytkami si skutečně mnoho lidí povídá a nahlas.
      já jsem se k tomu zatím nedopracovala, ale čas ukáže :-)
      Takže paní učitelko, nezapomenout na vyjmenovaná slova, mě x mne a jiné perly, které pak člověk v dospělosti rychle zapomíná.

      Vymazat
  11. S kočkama a psama jsem si povídala i před tím, takže v tomhle ohledu jsem v klidu, zbláznila jsem se už dávno. Ale hrabe mi z úplně jiných věcí. S Bobulí jsem mluvila přes Skype včera, ale taky mi chybí ta možnost pohladit jí, pomazlit se s ní... a úplně obyčejné posezení u kávy a něčeho ostřejšího s někým takovým jako ty a Míša a úplně obyčejné plkání klidně o ničem, které krásně vyčistí mozek. Kalokvěty mám taky, nějak se jim ale nechce kvést. Až je budeš sázet, tak do malého květináče, ty potvory totiž pro kvetení milujou co nejmíň prostoru. Část jsem jich už vloni na podzim sesadila do jednoho květináče tak uvidím jak budou reagovat.

    OdpovědětVymazat
  12. Kavárenský povaleč je kavárenskému povaleči, viď !!!
    Mám ráda ten cvrkot, to brebentění a fakt to nesmírně chybí.
    Sofinka mi včera na viberu vykládala, jak jí to vůbec nebaví, když se nevidí s Kubíkem a Inuškou, prostě ta izolace je na hovno, dcera včera říkala, že jim automaticky protáhli práci doma až do konce dubna.
    Já jsem si obrovské kalokvěty dovezla z Madeiry, měly obrovský bal kořenů, takže už nyní jsou pěkně napresovaní.
    Četla jsem o nich, že jsou poměrně hladoví a potřebují každý týden vyhnojit, tak to zkus, já to zalévám trusem z jezírka, to je hotový dynamit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, chtěla bych být profesionálním kavárenským povalečem! Já teď zkouším hnojit rozmixovanými banánovými slupkami....tak bych to na nich taky mohla vyzkoušet, už se po zimě probudily a rostou. Bobule by zas chtěla jít spát k nám, ale nechci aby ještě teď jí dcera sem vozila. Snad už to brzy skončí, tedy pokud se opravdu Bureš nestane jediným samovládcem jak se k tomu chystá a tisíckrát může tvrdit že ne, jemu o nic jinýho totiž nejde. Vybral si výbornou dobu, kdy se lidi nesmějí scházet a tudíž ani prostestovat ani podnikat něco jinýho. Trus z jezírka bohužel nemám, leda že bych vypustila vodu z akvárka. No ono by to stejně potřebovalo, tak bych si jí na hnojení mohla nechat.

      Vymazat
    2. To je neuvěřitelný, jak mi děláme věci podobně, ne-li shodně.
      Já jsem slupky nemixovala, ale normálně jsem je rozstříhala a šoupla pod hlínu k růžím, vistárii a jiným trvalkám.
      Voda z akvária je plná hoven od ryb, ideální hnojivo, určitě to použij.
      Já jsem se stala povalečem až ve zralém věku a musím se přiznat, miluju to, skutečně.
      Bureš nám ještě ukáže, budeme mít půlky sevřené, mnoho lidí ještě nechápe, jaká přijde ekonomická krize, lidé nemají peníze, nemají uloženo a žijí z ruky do huby. Bude to zlé, u nás na severu už nyní lidé po měsíci brečí a jsou v prdeli a to je jen pár týdnů !!

      Vymazat
  13. S želvou si povídám už dávno a kytičky chválím, když kvetou i když jen zdobí listem. Ano, náš život se rozdělil na před a po a bude jen na nás, co si z této doby odneseme. Moc mi chybí děti, ty velké i ty malé i když si denně voláme. Snacha mi posílá fotky vnoučat i dobrot, které peče. Moc bych chtěla děti obejmout a pomuchlat i nějakou dobrotu bych smlsla, když už můžu. Musíme vydržať a jak mi dnes říkala do telefonu spolužačka heslo dne - vir nás nedostane.
    Opatruj se a přeji dny žité ve zdraví. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že když jsem uviděla zase po dlouhé době dceru na videohovoru, měla jsem šílenou radost, tak jsem jí chtěla obejmout.
      My jsme hodně kontaktní národ, projevujeme si vzájemnou náklonnost, to chybí každému.

      Vymazat
  14. Ano, letošní březen si bude nepochybně všichni pamatovat. Nic se mi - nám neděje, ale některé věci mi prostě chybí. Kafe s kamarádkou, víno s tou druhou a hlavně cestování... za pár dní jsem měla být v Římě...
    Nefňukám a snažím se. Všichni se musíme snažit.
    Simi, díky za tvá slova. Měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš, já každý den žiji v prázdném městě, tam, kde byl cvrkot, kde to pulzovalo a nyní nic.
      Když jsou lidé doma v karanténě, necítí to. Jdou nakoupit do marketu, odpoledne zajdou na vycházku, ale do měst moc nepřijdou, pokud nepracují.
      Pro mne je to nesmírně náročné, vnímat a vstřebat to do sebe.
      Také nechci fňukat, naopak, utekla mi krásná Anglie, ale ze všeho nejvíc se bojím o budoucnost, mnoho mých přátel tahle situace zničí a budou bez prostředků, pokud to bude trvat dlouho a to bolí.

      Vymazat
  15. Simi, krásně jsi to sepsala. Myslím, že každý se bojí o naši budoucnost a každý má nějaká očekávání. Tak snad se budou příjemně vyplňovat a zase budeme moci volně dýchat. A objímat se se svými nejbližšími... Je mi jasné, jak Ti Sofinka chybí. Musíme vydržet a zvládnout toto nelehké období a určitě brzy bude líp. No a pak Tě čekají zase bagry na zahradě a to na nějaké období nebude také nic moc. Jenže vidina toho domečku naštěstí vše překoná.
    Tak se máš alespoň na co těšit. Drž se a usmívej se, Tobě nohy určitě nesmrdí. :o) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budoucnost na každého dolehne, ekonomická krize bude mít následky na normální život a i já mohu zůstat bez práce, bohužel.
      ano, bojovala jsem tolik let, nedá se to vzdát, prostě stát to bude a když né hned, tak časem určitě, protože než se zvetí ekonomika, bude to trvat a firmy budou hodně dohánět, co nestihly.

      Vymazat
  16. Simi i já jsem se pokaždé tak těšila po dlouhé zimě na březen. Měsíc který přináší mnoho krásného.. jarního. Letos jsem se těšila a přinesl úplně něco jiného,ale i tak na něj nezanevřu. Zoufám si.. mnoho mi chybí, hlavně naše děti a vnoučata. Ale věřím,že vše zvládneme. Opatruj se šikulko 💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk umí zregenerovat, nastartovat a běžet dál životem.
      A já sama za sebe bych si moc přála, aby mi ten pocit, že zase mohu, vydržel co nejdéle, abych si zase na něj rychle nezvykla.

      Vymazat
  17. Oh, také jsem do nového roku spoustu odvážných plánů...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem do toho letošního roku nevcházela v naději, ani jsem si nedělala veliké plány.
      Po minulém roce jsem si moc přála, si vydechnout, odpočinout a maličko užít život.
      Tak je to po třech měsících zase úplně jinak...

      Vymazat
  18. Mám ráda březen to se příroda probouzí a já s ní. Ten letošní se mi ale moc nepovedl. Tak nezbývá než věřit v lepší zítřky…

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj otec říkával .. na každou složitou situaci je kyselý drops.
      My jsme si jako národ vyžrali, jednotlivci si vyžrali své kalichy hořkosti a určitě máme zase vybráno, že :-)

      Vymazat
  19. Simčo, ani nevím proč mi tento článek dušičku rozbolavěl, pak pohladil a utěšil a nechal v ní hlubokou stolu. Kéž by tato zkouška světa, ve kterém mají hlavní slovo peníze a boj o moc, lidi poučila. Kéž bychom byli pokorní i nadále. Hodně štěstí. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, znáš mne dlouho a takže víš, že píši otevřeně.
      Do konce svého života budu toho pána vidět, byl skutečný, nebyl fantazie.
      A já skutečně toho rána právě v něm cítila tu symboliku toho světa před a toho, který nás čeká.
      Já jsem se narodila do hodně chudých poměrů a mám tyhle věci v sobě.
      Hmatatelně cítím, jak tenká je linie mezi dostatkem a prázdnou kapsou.
      Nepřeji si nic jiného, aby to lidstvu, aby to nám dlouho vydrželo, aby solidarita a pokora zůstala mezi námi, abychom k sobě jako lidé měli zase blízko, já to tak pro žití potřebuji.
      Tolik bych nám to přála, tolik.

      Vymazat
  20. Já si s jarem nikdy nevím rady. Totiž nevím, když se po zimní hibernaci exhumuji, jestli mám být jarně aktivní, anebo rovnou padnout na jarní únavu.
    Takže já se těším až na léto - bude hnusný vedro, koupaliště děsně drahý, budu se dobře 2 x denně sprchovat a hlavou se mi bude točit vodoměr stovka za kubík...óóó jak se těším. (Ale opravdu, léto je moje.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letní tygřice, já tě obdivuji, protože jak jsem světlý typ, mám okamžitě opruzenou prdel a bojuji s tím celé léto :-)

      Vymazat
  21. Simi, ty zraješ jako víno a je to na tvých článcích znát.
    Už jsem se stihla zklidnit, přestává mi vadit, že nemůžu dolesa.
    Dokonce jsem dělníkům, co dole ve sklepě dělají nové kóje, uvařila kafe ( asi Ukrajinci???).
    Malý Honzík, který k nám teď nechodí, přijde s tatínkem pod okno a děda mu rozsvícenou baterkou mává a Honzík zas dědovi.
    Žijem, jak se dá a snažíme se nemít koronavirus. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No u vás dvou je skutečně hodně důležité, aby jste zůstali v kondici.
      Jiřinko, moc děkuji, ale spíš si někdy připadám jako zrající olomoucké tvarůžky :-)

      Vymazat
  22. Ještě kednou blahopřeju ke stavebním povolení. Přeji také hodně sil, abys odloučení od Sofinky ve zdraví prežila :-)
    Tak nějak jsem pochopila, proč jsem vždycky při pokusu objednat dovolenou na začátku března, stáhla ruku z myši... Něco uvnitř mi říkalo, že věci nejsou tak, jak by měly být. Nerozuměla jsem tomu pocitu smutku a odevzdanosti. Už rozumím....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si dovolené zajišťuji půl roku dopředu, takže já jsem ještě před měsícem měla skvělý, ba vynikající pocit, jak pojedu do staré Anglie a na
      Sicílii a uteklo pár týdnů, vše je zásadně jinak.

      Vymazat
  23. Krásně pestrý březen jsi měla :). Já shodila kostky, abych je díky čokoládě a vínu na nervy zase nabrala. A momentálně je mi to úplně u zadele :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Říkám si ... ty dobytku, nesmíš.
      Jenže já jsem pod takovým tlakem, kam se hrabou povodně.
      Včera jsem ke snídani snědla celý makový michelský koláč a valila jsem se jako sud. Nemám se ráda a nyní to řeším méně :-)

      Vymazat
  24. Březen za kamna vlezem, duben ještě tam budem! Letos zřejmě dojde doslova na toto rčení - a nebude to kvůli zimě. Roušky povinně nosit nemusíme (ale skoro všichni je nosí ), zase nesmíme běhat ani chodit daleko od domu takže to vyjde nastejno.
    Pobavila mě noční objednávka 😂
    Aspoň že to byly rostliny, ty určitě své místo najdou.
    S lidským chováním máš naprostou pravdu - tady už se těší (hlavně politici), jak se budou až “to” skončí, zase hádat 😁 Teď ne, je pohroma, buďme všichni solidární 😉
    Přeji hezký duben a ať stavba i zahrada rozkvétají!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás s přibývajícími paprsky lidé prchají do ulic, města se nenápadně opět zaplňují. Minulý týden to bylo město duchů a tento týden je to výrazně lepší.
      Jsem vděčná, že nouzový stav bude pouze do konce měsíce, pro mnoho lidí je to devastující a přicházejí o živobytí.
      Noční objednávka už je zasazená a po víkendu se má výrazně oteplit, půjde ven.
      Moc a moc na vás myslím, zdravím ITÁLII !!!!

      Vymazat
  25. Březen trochu jinak díky vetřelci, který má vlezlá rozpínavá křídla. Trápí nás lidi nejen na těle,ale i na duši.
    Asi bych psala, co je už tady výše napsané.
    Takže jen krátce- dny ve zdraví,Simi !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slovo trochu moc nesedí, spíš bych řekla, že výrazně.
      Mnoho lidí trápí, co bude dál, jak nastartují běžný život a hlavně kdy.
      Přála bych nám už konečně veselejší jaro, ještěže nám k tomu zpívají ptáci. :-)

      Vymazat
  26. Simi, snad už uvidíme světýlko na konci tunelu. Moc bych si to přála pro všechny. Doba je náročná, pro všechny, emotivně a existenčně vypjatá. Syn a nevěsta jsou OSVČ....momentálně bez prostředků. Zasáhlo to každou rodinu jiným způsobem. věřím, že bude líp. Tobě přeji,ať se vše urovná a ty se budeš moct setkat se svojí vnučkou a rodinou. Myslím na tebe. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k faktu, že zaměstnávám lidi, jsou na výdělku závislí, každý den se modlím, aby někdo neomarodil, abychom jako malá firma přežili a fakt to není sranda.
      Přeji i vám, aby se motor této společnosti nahodil co nejrychleji.

      Vymazat
  27. Už bych si docela přála, aby byl ten život "po". Stále cítím takovou drobnou všudypřítomnou úzkost. A ráda bych aspoň zkrátka šla kam chci a viděla se s kým chci, hm. Musíme to nějak přečkat. A noční nápady a nákupy jsou nejlepší, to je jasná věc. :)

    OdpovědětVymazat
  28. Je zbytečné aktuální situaci v tomto komentáři nějak pitvat. Přeji pevné nervy a zdraví všem.

    OdpovědětVymazat
  29. Poslanec vládní strany by možná ani nepomohl, ti naslibují vše, co voliči chtějí slyšet, to spíš referent stavebního úřadu s kulatým razítkem.
    Už si to nepamatuji, ale v rychlosti povolování staveb patříme na konec světového pelotonu, a zřejmě ho nemusí zdržovat ani šílení ekoteroristi, ti úředníci si vystačí sami se sebou.

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.