neděle 7. června 2015

Zapomněla , vážení, na jahody mražený....

...na jahody mražený, v igelitu balený....pamatujete, jak jsme na to trsali při nedělních čajích...
Včera byl den, tak akorát strčit hlavu do mražáku a schroustat pytel mražených jahod. Když jsem si zahradu pořizovala, odmítla jsem běhat kolem lánů brambor, ale pořídila jsem si převislé jahody, které nám začaly dělat chutné pomyšlení...


....naše české jahody jsou plné sluníčka, vláhy a mají diametálně odlišnou chuť od těch dovozových, pěstovaných ve skleníku, no jsou prostě naše...


.....moje dcera dostala pro mě od tchýně lesní jahody a i ty se začervenaly....ta vůně plodů, ale i listů je neuvěřitelná, neustále k nim chodím přičichávat, připomínají mi dobu dávno minulou, jako dítě jsem je chodila na naší zahrádce doma otrhávat a často jsem k nim voněla...

22 komentářů:

  1. Ani jsem netušila, že ty lesní jahůdky je možné pěstovat na zahradě. Mám je moc ráda, jejich chuti a vůni se žádné jiné nevyrovnají a tak se asi budu opičit.

    OdpovědětVymazat
  2. Jahody jo to je dobrota, já kolem nich nelítám a přece nějaké jsou a lesní se začínají množit vzadu na zahradě    Krásnou neděli   

    OdpovědětVymazat
  3. Simi, Ty jsi rychlík - máš krátce zahradu a už tak zralé jahody

    OdpovědětVymazat
  4. Taky by mne nenapadlo, když na jaře koupíš zahradu, že hned budeš sklízet jahody! tak to má být!

    OdpovědětVymazat
  5. Domácí jahody se s kupovanýma zkrátka nedají srovnat, o tom není pochyb. Krásně se červenají

    OdpovědětVymazat
  6. Jahůdky, ty pravé ze zahrádky, jsem neměla ani nepamatují. Ty tvoje vypadají dost dobře. Hned bych si dala     

    OdpovědětVymazat
  7. Lesní jahody, to je taková dobrota a ta vůně Dnes by mražený jahody bodly   

    OdpovědětVymazat
  8. To bude ale dobrota máš pravdu včera bylo venku hrozně snad si dnes trochu sprchne Jahody je i pěkná dekorace Měj se krásně   

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: Dášo, zahradu mám krátce, ale zasklený balkon mám už dlouho a zde jsem měla převislé jahody na jaře, jsou zasazené v klasických závěsech jako třeba na muškáty

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: Už jsem to psala, jahody jsem měla na jaře koupené v závěsech, takže když dostaly dost sluníčka a luftíku, nic jim nebránilo to rozjet

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: ...a tak posílám alespoň takto imaginárně

    OdpovědětVymazat
  12. Včera jsem vážně uvažovala o tom, že vyklidím velkou lednici a vlezu si do ní, Simi.   

    OdpovědětVymazat
  13. Moc ti vlastní jahody přeju! Já, neb je miluju, za ně v červnu utratím majlant

    OdpovědětVymazat
  14. A hele! Já už dlouho zvažuju nasadit do zahrady lesní jahody a když je tady u tebe vidím, tak to taky letos provedu. Mňam!

    OdpovědětVymazat
  15. [14]:Hani, chudák skoro-tchán..ležet ještě v nemocnici, to je fakt na pytel .. přeju brzké uzdravení, Ty máš vůbec plodné období, viď...vnučky, pak maminka...chce to mísu sladkých jahod zastříkanou domácí šlehačkou     

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Vysadila jsem je do obrovské ozdobné nádoby, nejenže to vypadá fajnově a  jahody v tom plodí, takže dvě mouchy jednou ranou

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Nějak se to na nás sesypalo, Simi, a to není ještě zdaleka všechno.

    OdpovědětVymazat
  18. V Brně už jsme u marmelád! Máme klasické, různé odrůdy, ale letos teda chuť nic extra, každý to říká - prý bylo celkově málo vláhy. Říkala jsem si, kolik to stojí práce - vyplet je, zalívat, pak zpracovat...asi bych měla změnit přístup a místo lamentování je raději fotit a radovat se, jak jsou krásné !

    OdpovědětVymazat
  19. Lesní jahody se mi rozrůstají po skalkách a já jim to dovolím. jejich vůně i chu´t je intenzivnější než zahradních jahod a dát do pusy najednou hrst lesních jahůdek je lahoda.

    OdpovědětVymazat
  20. Miluji jahody a štve mě jak teď hnijí a nedozrávají. A když dozrají, chybí jim sluníčko.

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.