čtvrtek 25. června 2015

Z červnové zahrádky...

...už se to tak přihodilo, mám zahrádky dvě. Tu mojí orchidejovou jsem maličko opomíjela, není na ní tolik času. A o co méně se jí věnuji, o to více se mi odměňuje. Když se rozepisuji o zvířátkách venku, nesmím zapomenout, že i doma mám prima zvěřinec. Letos poprvé mi po orchidejích putovali stovky mravenců, byla to nechutná invaze, spíše estetická, mravenci orchideje nežerou ani neokusují, hurá . Likvidace musela proběhnout hodně citlivě, mám tři kočičí prdelky a jednu těhotnou dceru, která nám občas přiveze malé sluníčko v bříšku. Máme zlikvidováno a díky bohu za návnadové dozy, poradily si s nevítanými návštěvníky na jedničku.

První dnešní je BULBOPHYLLUM LOBII , jejím domovem je Jihovýchodní Asie, Indonésie a Filipíny.


.....rostlinku jsem si pořídila před třemi roky, spíše ze zvědavosti, je to totiž jediný zástupce rodu, kterého vlastním. Když jsem se dočetla na orchidejovém foru, že nerada kvete, už jsem květy nevyhlížela, spíše jsem se radovala z nových pahlíz. A po třech letech mi to rostlinka vynahradila, odměnila mě najednou šesti květy z šesti pahlíz. Je to pro mě radost největší v této sezoně....


....tuto botanickou orchidej mám na přistíněném jižním okně a vyžaduje stálou vlhkost substrátu, tedy neměla by úplně vyschnout. Toho lze docílit skladbou substrátu, ten je tvořen z 40% rašeliníkem, který s vodou v květníku dobře hospodaří. Orchideje nerosím, toto je jedna z vyjímek, kterou v létě rosím i dvakrát denně a celou. V zimě lehce odpočívala na studené chodbě, kde jí prospěl pokles teplot a tomu i adekvátně pokles zálivky. Květy jsou obrovské, měří 12-15 cm, objevují se ze starých pahlíz, nesmrdí, což je pro tento rod typické....


....druhým botanickým zástupcem je pro červen ENCYCLIA FRAGRANS. Jejím domovem je Venezuela, Kolumbie, Mexiko, Honduras, Bahamy, Antily, Guatemala.


.....rostlinka zlatá, vděčná, kvete často, bohatě a už je opravdu obrovská. Za roky, co jí vlastním narostla do uctihodných rozměrů a skutečně se jí na jižním parapetu daří. Je zasazena do středně hrubého korového substrátu, koupu zhruba jednou týdně, nechávám lehce vyschnout. Právě kvete na čtyřech květních stvolech, květy vydrží skutečně dlouho a ve slunečných dnech nádherně voní...

21 komentářů:

  1. Simco nádherně ti to kvete.Mravenci je hnusná havěť,místo aby hubili mšice,tak je přenáší z místa na místo.Doma nemám s nimi problémy,ale mě doma napadla orchidejky čerň listů.Tak jsem se pokusila je omýt vodou s jarem,ale trvalo to půl dne,než jsem to opatrně omyla a teď jen čekám kdy to holky nevydrží,což by mě doslova štvalo,kdybych je musela vyhodit.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Jarová voda jim rozhodně neublíží, spíš by to chtělo více větrat, ale né průvan, to rostliny nesnášejí. Chce to kolem rostlin změnit vzduch, aby cirkuloval, pak se jim nedělají fleky a jiné. Také se vyvaruj kontaktu vody s listy, když je nevlídné počasí a zima, to se dělají pak na listech neplechy, jiné to je, když je teplo a rostlina do večera krásně vyschne. Držím palce, hlavně nyní, když je zima, držet rostliny na sucho, aby nezahnívaly kořeny

    OdpovědětVymazat
  3. Simonko, takové orchideje a tu první květinu jsem ještě neviděla

    OdpovědětVymazat
  4. Simonko, ty kytky tě musí mít rády když se jim u tebe tak daří Je to nádhera, takové jsem ještě ani neviděla S těmi kapičkami, to je paráda Orchidej vypadá jako by na ní seděla malá sova

    OdpovědětVymazat
  5. To jsou zajímavé a překrásné květy, myslím že jsem je ještě neviděla, asi nejsou příliš rozšířené a potřebují speciální péči...

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Takže..dcera má termín 11. září, což je smutné datum pro celosvětové dějiny, budeme doufat, že si to naše sluníčko v bříšku třeba o den přispíší

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Ano, rostliny nakupuji na výstavách, od pěstitelů, na internetu a nebo z německých pěstíren

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: To skutečně není moc rozšířené, spíše ve sbírkách nebo botanických zahradách

    OdpovědětVymazat
  9. Simonko, to je nádhera Znovu ti musím napsat, že máš můj hluboký obdiv   

    OdpovědětVymazat
  10. Simčo, takové orchidejky jsem asi neviděla, snad jen někde v botanické zahradě v Liberci. Mně konečně vykvela má fialová klasika, má 7 květů, mám z ní radost!

    OdpovědětVymazat
  11. [8]:Simi, moc děkuji za vyčerpávající odpověď Udělalas mně velikou radost

    OdpovědětVymazat
  12. Jsou nádherné a maji skvělou péči Říká se že květiny cítí když je má někdo rád a tvoje jsou toho důkazem Jsi úplná odbornice,až žasnu!   

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Já samozřejmě děkuju, ale budu skromná, nemám extra podmínky pro pěstování botanických orchidejí, o to víc mě těší, když se zadaří

    OdpovědětVymazat
  14. [11]:Ten pocit je nezaměnitelný, mě potěší každý květ a přesně vím, jak to těší Tebe, užívej si to   

    OdpovědětVymazat
  15. Ty ses do těch svých zahrádek pořádně "zakousla", Simi.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Hanko, nejdu na to vědecky, ale metodou menší bolesti...na začátku jsem si nakoupila strašně moc orchidejí a na hodně z nich jsem neměla prostředí a nebo jsem silně podcenila pěstování...polovinu sbírky jsem pohřbila do popelnice, bylo to strašně bolestivé a už bych to nechtěla opakovat     

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Auuuu!!! Tak to chápu, Simi!

    OdpovědětVymazat
  18. Druhá květinka se mi líbí víc Jinak je to moc krásné, jak ti to kvete

    OdpovědětVymazat
  19. To je nádhera, ale u tebe to je vždycky tak. Skvostné kousky. Mě teď pokvete Beallara a kvetou mi dvě Dendrobia. Sice se to s tvými botanikami nedá srovnat, ale já z nich mám ohromnou radost..     

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.