neděle 28. června 2020

Červen v kostce ...



Také vám ten měsíc sladkých, červených jahod protekl mezi prsty ?
Uvolnila jsem mysl i tělo, už si celý den nedezinfikuji ruce, zapomínám roušku a jsem to zase já.
Vždy, když jsem četla, že máme šanci díky koronavirové pandemii mnohé změnit, usmívala jsem se. Jsem skeptik, který tuší, že máme uvnitř již něco zahnízděné a to nezlomíme, nezměníme.
Přesvědčila jsem se na dětské pohotovosti, že empatie a slušné vystupování vyskočilo z kodexu pracovní náplně zdravotnického personálu a potápí se někde na dně  hluboké řeky.
Bez brýlí, bez šnorchlu, bez kyslíku.
Aby nekázala vodu a sama pila víno, rozloučila jsem se s adeptkou na novou pracovní pozici v mé firmě. Za hrubé porušení pracovní kázně byla odejita na hodinu.
A ptáte se proč ?
Otevřela si ústa na hodně starého člověka a tak nevybíravým způsobem. Lidství se nenosí, nepěstuje a jen se o něm mluví.
Má generálka vždy na takové situace říkala, jednou také budeš starý, stará !!
Měla bych poděkovat panu Ježíškovi za dárek, který jsem si mohla konečně vybrat. Cesta z města do hvozdů Krkonoš se nesla v uvolněném duchu a já si vychutnala čas se svou dcerou.
Když děti porodí děti, mají své rodiny a málo času.
Užila jsem si chvíle, kdy jsme mohly mluvit o životě, o snech, mužích, ženách. Snídaly jsme dvě hodiny, usrkávaly čaj, kávu.
Pomalu, polehoučku, po dlouhé době jsem vnímala, jak je naše dítě podobné svému otci, když mluví o umění, vlastní tvorbě, o uměleckém životě. / otec tělem i duší umělec /
Jak je naše dítě podobné mně, když se rozohní nad lidskou nespravedlností a jak rychle jí u zadku vzplane pěkně velká koudel. / matka cholerická hysterka tělem i duší /
Geny jsou geny.
Dětí a sladkého se nenabažím, to si ovšem nemyslí má vnučka. S vážným obličejem a vztyčeným ukazováčkem prohlásila ... Já už žádný dort nemůžu a jahodový vůbec.
Karanténní pečení se prostě projevilo a má Sofinka vše pečené sabotuje.
Započaly jsme sezónní putování po kavárnách, kde si malá drbnička střihne nohu přes nohu a s limonádou pozoruje cvrkot.
Už jí chybí školka a dětský kolektiv, přemoudřelá je až na půdu, včetně kritiky oblečení jiných holčiček i žen. Pokud se tedy nechystá zaujmout pozici módní kritičky po zesnulé  Františce Čížkové.
V minulém článku jsem zveřejnila čtyři měsíční zastavení u jezírka. V březnu jsem měla čas posedět s knihou, v červnu nestačím sekat trávu, mazat kolena a záda mastmi proti bolesti.
Díky skvělým podmínkám letos vše roste, bují a nůžky mají pré.
Před dvěma lety, jsem na popud dvou skvělých blogerů, Pavla a Vendy, započala s další vášní, s kaktusy. Mám pozemek celodenně pod palbou slunečních paprsků a vody v přírodě ubývá.
Pěstování zimovzdorných opuncií a kaktusů se jeví jako báječná alternativa do budoucích let.
Dočkala jsem se prvních květů, barevnost je fenomenální, krátkost květenství maličko pokulhává, ale dala jsem se do rozmnožování svých opuncií z řízků a již mám své vlastní výpěstky. Tudíž radost veliká, člověk musí poslouchat přírodu a našeptávače :-)
Takřka po roce se mi podařilo spojit vodní kaskádu s jezírkem, takže mám na zahradě malé Mumlavské vodopády, které nejvíce ocení ptactvo jako koupelnu k načechrání peříček a pěkné velké pítko.
Loučím se s měsícem, který rok půlí. Jak moc nás těch šest měsíců poznamenalo, nechám na každém z nás.
Zapomněla jsem na zvláštní pocity, strach, bolest z něčeho, co přišlo a svázalo nás. Je zase tak krásné volně žít, dýchat a užívat si slunce, vody a obyčejných lidských radostí. Sednout si do vlaku a dívat se na krajinu, dát si kávu a poklábosit s kámoškou.
Nadevírám novému měsíci, času dovolených, prázdnin a studeného sladkého melounu, zmrzlin a nanuků. Prožijte ho naplno, na plné pecky, jen tak vám plíce okysličí zdravé ovzduší, dostaví se kýžený pocit svobody a vzletu. Není nad to, když volně letíte nad krajinou jako pták, nic vás nebrzdí, nic vás netlumí. Nastavíte křídla slunci, proletíte mezi kapkami deště a pohovíte si na mracích z beránků.
Příjemný červenec přeje blondýna.


46 komentářů:

  1. Simon, Ty jsi prostě úžasná. Krásně napsaný článek. Ty kaktusy máš opravdu super. Škoda že většina květů udělá radost jen 24 hodin a pak se zavřou a čeká se další rok, než zase vykvetou. Ale jsi šikovná. že sis je dokázala odsadit.Přeji Tobě i celé rodině krásné a pohodové letní dny a užívejte si sluníčka, krásné zahrádky i vody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem úžasná, je mne dost :-)
      Je pravda, že ten jeden den je fakt málo, ale to nevadí. Ta radost, když okolo toho stepuju, kdy už to bude :-)

      Vymazat
  2. Červen jsi měla pracovní i odpočinkový a určitě jste si tu dámskou jízdu užily. Kaktusy pěstované na zahradě, to je pro mě novinka, nevěřila bych, že tak krásně porostou a hlavně pokvetou. Člověk se prostě učí celý život. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak už jsem výše uvedla, naočkovali mne na blozích a já se chytila pěkně na návnadu.
      Mám kaktusy od pána, který mi je vybírá podle květů a skutečné možnosti pěstování u nás. Vypadá to komicky ... kaktusy ve sněhu. Ale z těch květů jsem hotová.

      Vymazat
  3. Ach ty kukuče mezi opunciemi. Být v Krkonoších spolu muselo být kouzelné, klidné, když si představím ty dlouhé snídaně závidím. Jak dávno tomu co jsem takhle snídala, ne s dcerou, ale kamarádkou i to bylo očistné. Kéž by bylo víc lidí na pravých místech v pravý čas. Bohužel být neurvalý je v dnešní době asi sport.
    Přeji krásné dny na zahradě i jinde, sluníčko ať hřeje a v noci leje :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ty dlouhé snídaně miluju celý život a moje dcera do nich také do zrála.
      Moc času na sebe nemáme a tady jsme si to fakt užily!

      Vymazat
  4. Přeji ti to, Blondýnko, užívej krásného léta a svých holek :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mnohokrát děkuji a tobě přeji kouzelné léto s tvými hochy.

      Vymazat
  5. Simi, tobě přeji krásné léto!
    Spoustu setkání a pohodičky s vnučkou.
    Jednou jsem byla s kolegyní na Rabu, snídaly jsme hezky oblečené hodinu a večeřely také nastrojené hodinu, mezitím povalování, plavání a čtení u moře.
    Neskutečné zážitky.
    Hezký večer Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milovala jsem dřív na dovolených, když se dodržovala určitá etiketa a oblékalo se konkrétně na večeře do šatů.
      Pamatuji si, že jsem do Egypta letěla poprvé před dvaceti lety a na večeři vyžadovali malé večerní šaty a pro muže kvádro. Upozornili nás na to přímo v cestovce, že pokud se neoblékneme, nedostaneme večeři. Dnes chodí borci v teplácích a jako vidláci v žabkách. Ach jo.

      Vymazat
    2. Ono je to o pocitu, když sedíš někde hezky oblečená a dáš si s jídlem na čas ( pokud to je možné ) sedíš s někým příjemným u stolu - je pak na co vzpomínat.
      My jsme tehdy s Věrou jedly malinko, od všeho trochu a nikam jsme nespěchaly.
      Kdysi jsem o něčem takovém snila, že bych byla v Benátkách s nějakým chlápkem a takhle jsme si užívali.Nejen u stolu.
      Simonko, hezky si užívej i jiné letní měsíce.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Simči, taky jsem se sklidnila a vyprdla na virus.Jinak to pro mne bylo docela celou dobu peklo.Nemyslela jsem na sebe ale na děti.Vy jste tří generační holčiny překrásné.Sofinka je nádherná a pořád na ni čučím jak úchyl.Tak ať červenec přinese ještě krásnější zážitky a přeji spokojený život.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem jednu dobu byla na švestku, hlavně na velikonoce jsem byla úplně sama, protože jsem chodila jako jediná do práce. Nerada na to vzpomínám.
      Sofinka je hlavně agent s teplou vodou, co ta dokáže vymyslet, vytvořit a hlavně nezavře tu chlebárnu celý den :-)

      Vymazat
  7. Simi, všem třem vám to moc sluší. Obdivuji krásné květy kaktusů, líbí se mi jak posloucháš přírodu. Když jsem četla Červen v kostce, tak jsem si teprve uvědomila, jak ten měsíc rychle utekl. Před námi jsou prázdniny a já Ti přeji krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono mi fakt nic jiného nezbude. Nemá cenu sázet kytky, které chcípnou a nebo neprosperují. To mi je prostě líto, tak musím poslouchat ten hlas paní přírody.

      Vymazat
  8. Simi, taky mám pocit, že červen nějak rychle utekl (ale tenhle pocit - že čas hrozně letí - mám vlastně furt). Přeju ti krásný červenec a i když zahrada bude nepochybně volat po tvé pracovní síle, nezapomeň si taky jen tak lehnout na záda a koukat do mraků. Ty letní bývají zvlášť pohledné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také už se povaluji, dřív vůbec, ale nyní s knihou ráda a častěji než dřív.
      Mám tyhle chvíle ráda, jenže pak si něco vymyslím a zase jedu jako námezní vůl :-)

      Vymazat
  9. No ano, čas dovolených, ale dny se budou zkracovat :).
    Jahodový dort bych snesl, ta dnešní mládež, ani banánů si neváží :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, ty dny, kdy je vidět ještě po 22 hodině budou rychle utíkat a bude po ptákách. Řekla bych, že největší propad je v srpnu, to se začne rychle smrákat.
      Jo, banány, kdo by to dneska jedl, když se válí všude ..

      Vymazat
  10. Simi, děkuji za shrnutí dalšího měsíce. Tento rok, hlavně jaro prosvištělo ani nevím jak.
    Děkuji za tu červnovou koláž - moc vám to sluší, kaktusy kvetou, už se může i na výlety. Léto je tu! Snad se nám všem vydaří.
    Měj klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Léto je tu a dnes ráno bylo 10 stupňů a topila jsem si v autě :-)

      Vymazat
  11. Tak popravdě ten červen mi doslova protekl, to máš pravdu. Jen si z něj pamatuju pršení a dneska aby se neřeklo zas od půlnoci leje a leje. Skóre s bazénem se po dnešku zvedne na 6:3, šestkrát odpouštět dopršenou vodu a za celý měsíc co je zprovozněný 3X koupačka...ještě že dopadla v sobotu tak skvěle oslava třetích narozenin Bobule...je ale stále i přes všechno vládní uvolnění cítit z lidí strach, nejistota a frustrace. Takový spodní proud který vynáší teď po té dlouhé době už to horší z nás. To lepší se vyplavilo při začátku korony a teď už dochází na bahno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k faktu, že žiju v oblasti, která je oficiálně prohlášená za kraj s nejmenším srážkovým úhrnem, tak se mi to machruje.
      Ale v neděli mi po jedné bouřce teklo do chaty a fest.
      Já s tím uzavřením do igelitu celého státu zásadně nesouhlasím, protože to byl krok neuvážený a celý stát zatěžující. A hlavně, nikomu se už nechce makat, může být doma za 80 %, tak nač si špinit ruce ?

      Vymazat
  12. Blondýnko, krásně jsi popsala další měsíc. Ty chvíle zastavení, kdy se jen tak plká o životě, miluju a žiju z nich několik dlouhých týdnů, takže naprosto cítím, o čem píšeš. Krásný koláž. Měj pěkný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je nádherné se zastavit, moc bych si zase přála takový dárek najít, vážím si ho, byl pro mne nesmírně přínosný.

      Vymazat
  13. Nadělil Ti červen spoustu událostí,zážitků a dojmů. Taky mi ten měsíc utekl ani nevím jak.
    Ty kvetoucí kaktusy ty si tedy jsou. Jelikož jsem nikdy nechodila do mičurinského kroužky (a na škole byl :-), tak jsem si myslela, že takhle venku se u nás pěstovat nedají. No mám prostě mezery v této oblasti.
    Hezky se to zase dnes četlo a na fotečkovou koláž je prima pokoukání. Sluší vám to, děvčata !
    Pěkné dny, Simi!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za těch šest sezon, co mám pozemek, se mnohé změnilo.
      Je málo vody a horké dny jsou pro rostliny náročné. Navíc se sukulentům a kaktusům v těch podmínkách opravdu daří. Narazila jsem na pána, který to skutečně umí, poradí a prodá krásné rostliny, takže se to pak skvěle pěstuje.

      Vymazat
  14. Tak hezky, hezky napsáno... tož tedy vzhůru do druhé poloviny!
    P.S.: Také jsem měla možnost se přesvědčit, že ani koronavirus nezmění jednání lidí. Dobrý člověk zůstane dobrým člověkem a hulvát zase hulvátem. Bohužel :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem veliký a nenapravitelný skeptik.
      Vždy hromadu exkrementů přeskočíme a vytvoříme větší.

      Vymazat
  15. Ach, pomalé snídaně. Ty mi připomínají dovolenou v Chorvatsku a snídání na terase s výhledem na moře. Červen byl bezva. Přeji krásný následující měsíc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako děti dlouhé snídaně nesnášíme a nechápeme proč ?
      Jako dospělý si naservírovaného vážíme, vychutnáváme a protahujeme, co to dá :-)

      Vymazat
  16. Zajímavý červen ve tvém podání...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Né nadarmo se říká, jaký si to uděláš, takový to máš :-)

      Vymazat
  17. U nás bují akorát plevel a tráva, která se nedá sekat kvůli bažinám a kalužím vody. Nevyrostly okurky ani po opětovném zasetí. nelíbí se mi tento rok ani trochu. Zahrada mě nebaví. Tak se pokochám u tebe. Pokochám se ve tvém ráji. Hezké dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás to skutečně není tak dramatické, sice hodně pršelo, ale také u nás bylo největší sucho v celé republice.
      Tragické jsou ty přívalové deště, to je mi těch lidí líto.
      Maruško, mrzí mne, že potěšení chybí, ale rozumím ti.

      Vymazat
  18. Ano, červen protekl mezi prsty - a ani nevím, kam se poděl! Tak jen ať je léto mnohem, mnohem pomalejší :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Uteklo to jako voda! Půl roku je za námi, před námi letní dovolená. Pak už začne foukat ze strnišť, přijdou dušičky a našup jsou zase Vánoce.🤔😊
    Sofinka je chytrá a koumavá hlavička, která se v životě rozhodně neztratí.👏😊
    Přeji krásný a pohodový prázdninový čas.🌞

    OdpovědětVymazat
  20. Přeji ti i v červenci tak krásné zážitky a chvilky se spřízněnými dušemi jako jsi měla v červnu.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  21. Holky, vy jste měly pospolu:-))))
    Přeji červenec plný zážitků.
    Bude nějaká dovolená?

    OdpovědětVymazat
  22. Tentokrát vím přesně, kam se červen poděl, protože jsem v tu dobu připravil, roztlačil a vernisáží zahájil dvě výstavy. Docela honička, ale kdyby každý pátý měsíc byl jako letošní červen, byl bych celkem spokojeným člověkem :-).

    OdpovědětVymazat
  23. Když jsem byl malý, tak jsme měli za plotem pána, který měl skleník plný kaktusů.
    To byla nádhera. U tebe to bude brzy vypadat stejně.💋

    OdpovědětVymazat
  24. Simčo, krásně sepsáno. Také jsem ráda, že doba roušková skončila a začíná doba melounová, zmrzlinová a snad i trochu dovolenková. Sofinka je jako panenka, nádherná okatá holka.
    Užijte si spolu léto a mějte fajn prázdniny. D.

    OdpovědětVymazat
  25. Červen utekl opravdu hodně rychle. Možná i proto, že nás konečně pustili z klece a bylo hodně zařizování, procházek a nakupování . Kaktusy se mi taky moc líbí, ale zvládnu zmrzačit i je 🤔 Ovšem kdo umí a kvetou mu, je to paráda. Máš kolem sebe krásné holky, užijte si léta!

    OdpovědětVymazat
  26. Simi stále obdivuji tvoji zahradu. Je opravdu nádherná a ten výhled :-). Koronavirus se zdá, že pomaloučku někde mezí a my se vracíme a ochutnáváme vše, co nám léto nabízí. Přeji ti krásný letní čas se všemi, které máš ráda.

    OdpovědětVymazat
  27. Ty Mumlavské vodopády bych ráda viděla. Musí to být pastva pro oči, stejně jako celá tvoje úžasná zahrada. Tak trochu ti ji závidím. Já v červnu překročila onu magickou věkovou hranici, už je mi sát. A za odměnu poletíme objevovat romantickou Paříž....

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.