úterý 17. března 2015

Z naší březnové zahrádky....

....sluníčko krásně ťuká na okenní tabule, nám se lépe vstává a den nám dělá větší radost. Moje turné po zahrádkách a nákupu kousku hroudy pro radost dostává stále jasnější obrysy a abych to nezakřikla , představím zahrádku domácí.
První ....MAXILLARIA SCHUNKEANA....docela maličkatá botanická orchidej, hodně nenáročná na místo a podmínky, přesto jsme si spolu dva roky hrály na schovávanou a přivést do finálového kvetení se mi nepodařilo. Květenství je nesmírně maličké, pouhý necelý 1cm, pravidelně mi z nějakého důvodu zaschnulo, neotevřelo se, prostě naše vztahy se narovnaly až tento měsíc, kdy jsem jí postavila před rozkvětem pod umělé světlo a rozkvetla. Barva květu je tmavě vínová až do černa a velice jednoduše květ v substrátu přehlédnu. Pevně věřím, že náš čas nastal a budeme se vídat častěji, protože s tímto rodem problémy nemám a jeho zástupci mi kvetou celoročně bez větších problémů...


....druhou přestavovanou rostlinou PHALAENOPSIS SUMATRANA SOUTH THAILAND X MANNII.....primární hybrid dvou botanických orchidejí jsem vybrala záměrně, kvete totiž už dva roky bez přestání a je to jednoznačně neproduktivnější rostlina ze všech mých phalů. Jen co na jednom stvolu dokvétá, druhý valí květy jako o život a nezůstává bez květenství ani den během roku. Stojí na jižním parapetu, takže světla má skutečně dost a jeho pitný režim je úměrný ročním podmínkám, nechávám ho najisto vždy vyschnout. V těchto slunečných dne pěkně voní.....


.... v uplynulém nepěkném víkendu jsem po dlouhé době přesazovala hodně rostlin, ani nebyla potřeba z důvodu špatného substrátu, ale rosliny hlavně coelogyne hodně narostly a začaly utíkat z květníků. Také jsem začala hnojit, hnojím hnojivem na jarní podporu rostliny, jejich kořenů a celé stavby rostliny. Nepřehánějte hnojení, vždy s rozumem a pokud máte možnost zalévat dešťovou vodou, využijte jí.
Pěkné dny plné sluníčka a pohody vám všem přeji ....

13 komentářů:

  1. Simčo, krásně ti to na zahrádce kvete    Ta první je zajímavá a obdivuji tvoji trpělivost     

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Simonko, jsi na ty svoje kytky odborník Je vidět, že si spolu rozumíte, když pořád kvetou Moc ráda čtu, jak o nich píšeš a taky se přiučím i když mám jenom jednu kytku(víc mi micinky nedovolí) Přeju úspěch při hledání té venkovní zahrádky

    OdpovědětVymazat
  3. Paráda! Pořád nechápu, Ty máš doma 90 orchidejí a 3 kočičky? Kolik máš oken? Kočičky ti neničí orchideje? A Ty máš orchideje jen na severních oknech? Nebo i po bytě jinde?

    OdpovědětVymazat
  4. [1]:Já jsem nesmírně netrpělivý člověk, celý život s tím zápasím, ale orchideje mě stále učí a učí, největší školu jsem ale dostala při řízení auta, tam už je to jiný level

    OdpovědětVymazat
  5. " Proklatě ! takové orchideje !

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:Hanko, je to pracné, hlavně při koupání, stále jsem nevymyslela nějaký systém, takže každou rostlinu koupu zvlášť, což je v tomto počtu očistec.Nemohu se v bytě rozcapovat s vodou jako ve skleníku, takže mě přijde, že máme po bytě stále postavený lavor, naštěstí to nikomu nevadí a už si zvykli.Dokonce i budoucí pan zeť můj červený koupací lavor vzal na milost

    OdpovědětVymazat
  7. Simi,nádhera !!! ta první má úžasno barvu

    OdpovědětVymazat
  8. MAXILLARIA SCHUNKEANA je fakt skvělá, škoda, že má tak nenápadné květy. Ve zvětšení je ale opravdu výjimečná!

    OdpovědětVymazat
  9. Má dokonalou barvu mně jdou phaly, nevím, jestli by mi šly i ostatní druhy.

    OdpovědětVymazat
  10. [8]:Právě pro tu netypickou barvu jsem si ji pořídila, je skoro černá.Velká podívaná to není, botanické orchideje jsou vesměs malé a nemají na rozdíl od hybridů tak divoké barvy, takže kolikrát to kvetení není vidět

    OdpovědětVymazat
  11. To jsou překrásné kousky. Ty jsi máma orchidejí.

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.