středa 17. prosince 2014

Z naší prosincové zahrádky.....

vážená paní/slečno, náhodou jsem narazil na Váš blog,Vaše orchideje v panelákovém prostředí jsou úžasné, smekám a pa- lec nahoru. Přeji Vám, ať se dál takto daří. Petr

.....takové pěkné povídání mi nedávno přišlo na email, nebudu zastírat, že mě potěšilo a navíc si nelze nevšimnout, že pán je v oslovení skutečně gentleman. A tak jsem si udělala chvilku a vyběhla na zahrádku, nafotit něco málo ve vánočním shonu.
....první orchidej je MAXILLARIA VARIABILIS... u ní je vždy zajímavé, že si kvete podle svého, kdy chce a jak se jí líbí, květů si vždy všimnu na poslední chvíli, jsou maličkaté, mají s bídou 1cm....


......COELOGYNE CELEBENSIS se na letošní vánoce rozhodla ke kvetení trochu po partyzánsku, kvete většinou celé léto, v zimě ještě za celých pět let našeho soužití nekvetla...


.....tak tento jeden z posledních mých marketových phalíku se už roky drží statečně jako Mohykán mezi botanikou a jeho kvetení mě vždy potěší....


......COELOGYNE USITANA patří jednoznačnačně mezi nejproduktivnější rostliny ze zahrady, kvete celý rok a z jedné pahlízy vyprodukuje i pět květů, letos stačila i novou pahlízu, takže počet květů dvakrát. Myslím, že mi několikrát i kvetení uniklo. Velice špatně se fotí, květ je otočený dolů, visí jako na tkaničce...


.....každé moje focení zakončí " šéf bulvárního protokolu ", strčí do objektivu svůj chlupatý profil a nehne se, dokud se nevyfotí, takže na závěr MÍŠA SLEPIČÍ PRDELKA....

27 komentářů:

  1. Ahoj Simi, orchideje jsou prostě nááádherné   Barvy, tvary květů, to je krása.

    OdpovědětVymazat
  2. To je paráda, jak ti to kvete a ta chlupatá kytka na konci je k sežráni Taky jsem dostala takový milý mejlík od jednoho pána, bydlí v sousedním městě a moc mě potěšil, to pak člověka povzbudí v blogování

    OdpovědětVymazat
  3. Tvoje zahrádka je naprosto úžasná a jsem moc ráda, že jsi nás na ní vzala A šéf nesmí chybět   

    OdpovědětVymazat
  4. Paráda, prostě úžasné. Míša je kouzelný Krásné adventní dny

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné orchideje. Ty já pěstovat moc neumím. Míša je kouzelný, moc mu to sluší.

    OdpovědětVymazat
  6. Nejhezčí je poslední kytička Míša. Ba ne, máš krásné orchidejky, nevím, jak to děláš, že se Ti s nimi tak daří. Ještě se klaním, jaký jsi znalec druhý. Ale jedno vím - komu se daří pěstovat kytičky, je dobrý člověk.

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Ano Míša je modelka, která musí všude strkat svojí malou a drzou tlamičku

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Já moc děkuji     

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: Samozřejmě ti děkuji, ale zásadně s Tebou nesouhlasím.... na orchidejovém foru byli lidé, kteří dokázali pěstovat neuvěřitelné kousky, ale lidsky...neskutečná bída, byli to lidé zlí, hádaví, faleční, intrikáni...neskutečné, žádná solidarita a úroveň. Dneska to forum umírá díky těmto lidem, tolik falše jsem jinde nezažila.

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Taky mi to dělá radost, každý barevný květ je v zimě za odměnu

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Tak to je smutné. Asi je pěstují, aby se mohli před jinými vychloubat, jinak nevím, nedovedu to pochopit.

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Je to strašně smutné... působila tam třeba žena, která svými postoji, chováním a štvaním zkazila vše...skutečně zhouba, zlikvidovala přátelství, chuť lidí se dělit o své znalosti. Taková rivalita jako je mezi orchideáři nikde není, alespoň jsem jí nezažila v takové míře.Bere to lidem chuť se s někým družit nebo dělit o radosti či poznatky

    OdpovědětVymazat
  13. Phalík, ač marketovej, je ohromnej fešák! Ten můj jedináček mi chřadne, usychají mu ty kořínky, co mu čouhají ven... poradíš prosím?

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Takže...vyklepni z květníku a okoukni stav kořenů..to je nejdůležitější, v jakém stavu jsou.Pokud je květník plný kořenů, lehce očisti od starého substrátu, nech pár hodin namočené v teplejší vodě, s kořeny se pak lépe manipuluje.Pokud jsou tam nějaké kořeny vyschlé, duté nebo hnijící, vše odstřihni a rány po střihu zasypej skořicí.Pak zasaď do květníku / nejlépe průhledného/, dolu nasyp keramzit a rostlinu jemně zasyp hrubou borovou kůrou, nezalévej tak dva týdny, jen zlehka ros povrch substrátu.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Děkuju! Kořeny má, jen mu některé, tedy ty, co byly v substrátu, začínaly žloutnout. Ošetřila jsem to a znovu zasadila a uvidí se . A ještě jeden dotaz: Měla jsem phalíka sice v průhledným květníku, ale ten vězel v parádním sice, ale neprůhledným obalu. Není to chyba? Tedy... nemají mít svě+tlo i kořeny?

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Míša má na rozdíl ode mě čas očumovat a páchat ptákoviny

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Správně, phaly by měly být pouze v průhledném květníku,asimilují a třeba nyní v zimě je každý paprsek deviza. Kdysi dávno jsem měla parádní obaly na všech rostlinách, no dnes nemám ani jeden, je to jen na parádu, jiný význam to nemá.Mám všechny svoje rostliny v průhledných květnících, jednak vidím,jak je rostlina zalitá nebo né, vidím stav kořenů, což je důležité.

    OdpovědětVymazat
  18. No tak,ještě,že jsem se od Intuice k Tobě Simi-mohu tykat?dostala,orchidejky jsou úžasný,taky je mám moc ráda,některá kvete pomalu po celý rok,výhon za výhonem,mám z nich radost.A to,když se nějak pokrátí kořínky nebo nějak poškodí,tak zasypat skořicí,no to jsem nevěděla.Taky budu muset orchidejky z ozdobných obalů vyndat a ponechat je v průhledným obalu jak jsou nasazeny.Prosím tě zaléváš je nebo dáváš nasát vodou v nějaké větší nádobě?Díky za radu předem a přeji krásný předvánoční čas.

    OdpovědětVymazat
  19. [20]:Určitě nemám s tykáním žádný problém

    OdpovědětVymazat
  20. Simi díky za ohromnou radu,já trubka mám zahrádku 25 roků a nenapadlo mě si dešťovku do petky donést.To mě nevadí,že bude na okně průhledno- myslím obaly,pojedou šupem na zahradu a tam se v létě uplatní na jiné kytičky.

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Dešťovka je dar z nebes a to doslova, je to měkká voda a pokud se u Vás hodně netopí tuhými palivy, není ani moc špinavá.Tvoje phaly Ti budou nesmírně vděčné, uvidíš to na substrátu, déle vydrží v kondici.

    OdpovědětVymazat
  22. Já si budu muset také nějakou orchidej pořídit ta poslední fotka je úžasná

    OdpovědětVymazat
  23. Bambusy se možná zdají exotické, ale ve skutečnosti se dají pěstovat i u nás-

    OdpovědětVymazat
  24. vypěstujte si ty nejkrásnější květiny doma, naučte se, jak na to..mnoho článků na toto téma najdete zde:

    OdpovědětVymazat
  25. sháníte kvalitní zahradní pomocníky? bez takových koleček se při zahradních pracích jen těžko obejdete-

    OdpovědětVymazat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.