sobota 2. dubna 2011

Měřit či neměřit...

....to je oč tu běží.Mám na mysli měření konduktometrem při zálivce orchidejí.Toto je téma hodně provětrávané na foréch milovníků orchidejí,diskutované,proklínané a velké jablko svárů.Pokusím se o objektivní náhled a svoji zkušenost.
Naprosto laicky,konduktometr se používá k měření vodivosti,což znamená,být v obraze,zdali moje zálivková voda je vhodná a když k ní přidám hnojivo,spíše neuškodí a nespálí kořeny rostlin.Zarputilý odpůrci měření opononují faktem,že v přírodě také nikdo neměří,což je pravda,ale zásadně se liší příroda a bytová kultura pěstování.Pak jsou ti nerozhodní,kteří sledují z povzdálí oba tábory,přemýšlí,ke komu se přidat,co je pro ně a jejich rostliny výhodnější.A poslední skupinu pěstitelů tvoří ti,kteří mají
rádi jasno,mají rádi přehled,neexpedimentují a sází na jistotu.Určitě je v pěstování hodně důležitý faktor světlo,substrát,vlhkost,teplota,ovšem neméně i zálivka.
Všemi třemi stádii jsem prošla.Dokud moje parapety zdobily pouze phalenopsisy,moc jsem zálivkovou vodu neřešila,ikdyž mě to mrzelo,byly nahraditelní.První zaváhání přišlo s nákupem Vandy,která má potřeby náročnější.Velkou roli sehrála moje kamarádka,která konduktometr dostala pod stromeček,začala mě zahlcovat informacemi a najednou i já jsem chtěla " vědět" ,mohla jsem si pořizovat rostlinky,které moje pěstování i přežijí.Nechci být za vědátora,pouze mě baví měření a moc se mi líbí fakt,že jsem alespoň NĚKDY A V NĚČEM V OBRAZE.
....takže za mě měřit,je to můj názor,můj postoj a moje volba.

Žádné komentáře:

Okomentovat

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE.